Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, tipper Forestern kosta nærmere 500 tusen når den ble kjøpt ny, Så samme prisklasse som en Model 3 med awd f.eks.

Den har skinnseter, keyless nøkkelsystem, panoramasoltak og største dieselmotoren - samt verdens dårligste lydanlegg og grusomt plastikk interiør..

Forhøster koster ikke det samme som en modell 3 før avgifter.

Nå skjønner jeg det at vurderingen for deg blir annerledes, fordi du bor i et annerledesland.

Men for å snakke generellt, så er forhøster en mye billigere bil enn modell 3.

Ja... unntatt akkurat her da.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En dame man ikke kan låne bilen til, er ikke noe brukanes. Men kjører man Tesla, så stiller man jo i utgangspunktet ikke så høye krav.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Gjett!

Jeg vet ikke. Personlig drone fra Arngren, kanskje? Eller holder man seg bare hjemme?

Jeg synes heller ikke at Tesla er verdens beste bil på alle områder (i motsetning til hva mange av eierne later til å synes), men det er da fortsatt et bra kjøp i Norge om man ikke er like uheldig som han tråden handler om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg vet ikke. Personlig drone fra Arngren, kanskje? Eller holder man seg bare hjemme?

Jeg synes heller ikke at Tesla er verdens beste bil på alle områder (i motsetning til hva mange av eierne later til å synes), men det er da fortsatt et bra kjøp i Norge om man ikke er like uheldig som han tråden handler om.

Foruten kraftig akselerasjon, så er ikke Tesla noe mer enn det.

0-100 på 2.28 sekunder, men toppfarten er bare 250 km/t. Det henger rett og slett ikke på greip.

S P100D har batterikapasitet på 100 kWh, toppfart 250 km/t, 0-100 km/t på 2,28 sek og rekkevidde 613 km NEDC[3]

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

0-100 på 2.28 sekunder, men toppfarten er bare 250 km/t. Det henger rett og slett ikke på greip.

Tesla har bare 1 gir.. at den i det heletatt når 250km/t da er helt sykt.

Forøvrig får man 266km/t på model 3. Den går nok raskere men har software sperre der.

Nye Tesla Roadster klarer vel 400km/t. 3 motorer så antar en av dem har annen utveksling.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jo, det er en elbil med plass til hele familien pluss bagasje, og rekkevidde som holder til hytta. Aksellerasjon og toppfart bryr ikke meg. Jeg ser ikke på Tesla S/X/3 som sports- eller luksusbiler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tesla har bare 1 gir.. at den i det heletatt når 250km/t da er helt sykt.

Forøvrig får man 266km/t på model 3. Den går nok raskere men har software sperre der.

Nye Tesla Roadster klarer vel 400km/t. 3 motorer så antar en av dem har annen utveksling.

Hva klarer en bil med forbrenningsmotor og har samme akselerasjon?

Her er ikke den med best akselerasjon, men du verden for en bil.

Denne er vel den med kraftigst akselerasjon.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Hva klarer en bil med forbrenningsmotor og har samme akselerasjon?

Her er ikke den med best akselerasjon, men du verden for en bil.

Denne er vel den med kraftigst akselerasjon.

De bilene der har vel gjerne 7 gir, og koster helt vanvittig mye mere penger.

Ser ikke helt hvor du vil med dette?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De bilene der har vel gjerne 7 gir, og koster helt vanvittig mye mere penger.

Ser ikke helt hvor du vil med dette?

Ert det ikke greit å sammenligne de beste el-bilene mot de beste bilene med forbrenningsmotor?

Måtte jo bare elaborere med et eksempel hvor håpløst dumt det er med kraftig akselerasjon og ingen toppfart. Det blir som å skulle spurte en maraton. Temmelig håpløst dumt mao.

Lenke til kommentar

Ert det ikke greit å sammenligne de beste el-bilene mot de beste bilene med forbrenningsmotor?

Måtte jo bare elaborere med et eksempel hvor håpløst dumt det er med kraftig akselerasjon og ingen toppfart. Det blir som å skulle spurte en maraton. Temmelig håpløst dumt mao.

Bilene du ramser opp er jo biler som matcher tilsvarende elektriske biler, som f.eks NIO EP9

https://www.nio.com/ep9

Tesla lager 7 seters komfortable familiebiler. Er bare en bonus at dem har mye motorkraft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bilene du ramser opp er jo biler som matcher tilsvarende elektriske biler, som f.eks NIO EP9

https://www.nio.com/ep9

Tesla lager 7 seters komfortable familiebiler. Er bare en bonus at dem har mye motorkraft.

Greit nok, men den der har 0-100 på bare 2.7 sek, så det beviser bare enda mer hvor latterlig effektdistribusjonen til Tesla er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...