Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen


Anbefalte innlegg

Men hvordan er din erfaringer med model 3? er et mye feil og styr eller er den artikkelen overdrivet fra sannheten?

For vi vet fra tidligere tesla ikke har kapasitet å reparere alle bilene med en gang.

Men er jo nytt de dytter alle utgifter på kunder, selv om det viser seg at bilene blir produsert med mye feil fra lageret.

 

For jeg forstår folk ikke vil betale dyre biler med de betingelse der, men kan jo bli dyrt med leiebil også. For de må jo ha penger for å dekke opp kostnadene hvis bilen må repareres. Slik da må jo prisene økes.

 

For særlig bruktforhandler er ikke særlig lyst å låne ut bilene til lengere turer.

Men de tilbyr selvfølgelig å kjøpe bruktgaranti hvis det oppstår problemer senere. Så man slipper å betale ekstra mye.

 

Min erfaring er at det er lite feil(3 biler), men noe småplukk har det vært. Mest kosmetisk, aldri noe stans. Byttet ett par lykter pga diode dødde ut(kosmetisk, lyset var helt fint). Byttet ett sete som laget lyd. Og byttet 12V batteri på en bil da den klaget på spenningsnivået. Model 3 har hatt null problemer utenom spoileren, den ble byttet da den ikke var støpt 100% riktig. Var en liten glipe på siden. 

 

I det siste har service vert upåklagelig, både spoiler og batteribytte ble gjort av ranger, kort tid etter bestilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å kjøpe en Tesla blir som å gamble. Man får en dårlig hånd i poker, og velger å kaste penger inn, selv om sjansene er mindre for å vinne javnført med andre modeller, med standardiserte metoder for produseringen av produktene. 

 

Det er derfor det er bra at vi har gode forbrukerrettigheter her i Norge, slik at man slipper å engste seg for mandagsbiler.

Lenke til kommentar

Tja, man kan jo få ferien ødlagt og dyrt naf regning i verstefall hvis bilen må taues inn,  i de tilfellene tviler jeg på tesla vil gi erstattning for dette.

Nå er det spørsmål hva taxi eller bilutleiere får i erstattning i slike saker, jurdisktisk kan de kreve erstattning men om de går til domstolen er vel tvilsomt. Så men usikker på hva tesla gjør for ser ut som erstattning er dårlig for en bil som er kjørt i noen måneder. har man betalt rundt 1 million for model X og får model 3 som erstattning er det ikke direkte bra.

 

men nå vet vi lite om model S hva og hvordan den er brukt.

Lenke til kommentar

Det er derfor det er bra at vi har gode forbrukerrettigheter her i Norge, slik at man slipper å engste seg for mandagsbiler.

Har flere på jobben, som har hatt mandagsbiler fra Tesla. De er solgt med stort tap, og de kjøpte hver sin PHEV istedenfor. 

Måneder på verksted, med håpløs responstid på når de får vite om de kan planlegge ferier, samt dårlige leiebiler gjorde den saken rimelig enkel. 

 

Fra å ha lunch-samtaler med høy "hype" på Tesla for 3-4 år siden, til at ingen ønsker å kjøpe dem forteller litt historien til omdømmet til Tesla. 

 

Som sagt. Det å gamble på om man får en mandagsbil eller ikke, trur jeg de fleste ikke ønsker å gjøre.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt, men da er man i det minste ikke dypt i et pengehull. Tesla skal ha inklusiv veihjelp, og slik jeg forstår det så er de ikke vanskelige på å taue bilen vekk og gi deg leiebil.

Tror ikke hvis man kjøper model X kan forvente seg av tesla de låner ut model X fra lageret dems.

Prøver nok å gjøre det så billig som mulig.

Er jo slik på elkjøp at kjøper man dyr laptop får man ofte bvare eller billig mulig erstatning.

Hvis det tar for lang tid kan det tenkes man får hevet kjøpet eller blir saken avsluttet uten reparasjon, god mulig tesla gir prisavslag på de mindre sakene. Men det er jo kanskje ikke bra nok for alle?

Lenke til kommentar

Man snurrer ikke med biler som har skikkelig anti-skrens. Den teknologien er gammeldags, så det er ingen unnskyldning.

 

Er nok ikke bare sjåførene. Bilene er ikke noen særlig de heller.

 

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/

 

"på en snurr" betyr ikke nødvendigvis å faktisk snurre bilen her til lands :p Mer som å gå på en smell. 

 

Barnesykdommer som fører til ulykker? Tja, de ville nok blitt slått hardt ned på. Kjenner vell til en slik sak og det var noen skruer. 

Lenke til kommentar

På tide å involvere "levling", slik man ser i spill? :p

 

 

Ny Tesla med 500hk?

150hk tilgjengelig de første 20,000 km. 

50hk til tilgjengelig hver 5,000km etter det, til man når maks..  

 

Dette linket til innlogging av sjåfør, slik at om man låner bort bilen, så er de tilbake til 150hk. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

På tide å involvere "levling", slik man ser i spill? :p

 

 

Ny Tesla med 500hk?

150hk tilgjengelig de første 20,000 km. 

50hk til tilgjengelig hver 5,000km etter det, til man når maks..  

 

Dette linket til innlogging av sjåfør, slik at om man låner bort bilen, så er de tilbake til 150hk. 

 

Kan faktisk sette hastighetsbegrensninger når man låner bort bilen.

Og man har og en "Valet" modus hvor bilen vil oppføre seg helt slapt, og hanskerom og bagasjerom fremme ikke vil kunne åpnes.

Lenke til kommentar

Kan faktisk sette hastighetsbegrensninger når man låner bort bilen.

Og man har og en "Valet" modus hvor bilen vil oppføre seg helt slapt, og hanskerom og bagasjerom fremme ikke vil kunne åpnes.

Ergo burde det jo være enkelt å lage det slik at folk ikke hopper direkte inn i bilen med alt for mange hester, og man får slik statistikk. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe imot å måtte "levle" opp min bil. Det trur jeg kun hadde vært morsomt. 

Lenke til kommentar

Ergo burde det jo være enkelt å lage det slik at folk ikke hopper direkte inn i bilen med alt for mange hester, og man får slik statistikk. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe imot å måtte "levle" opp min bil. Det trur jeg kun hadde vært morsomt. 

 

Det hadde jeg hatt noe imot. Vil ha full kontroll over kreftene selv.

Men setter nok damas profil i "chill" mode så responsen blir litt roligere når hun ska låne den.

Lenke til kommentar

Det hadde jeg hatt noe imot. Vil ha full kontroll over kreftene selv.

Men setter nok damas profil i "chill" mode så responsen blir litt roligere når hun ska låne den.

Du ville jo fått det? Måten det hadde fungert vil jo selvfølgelig være avhengig av brukeren. 

Det kunne vært lenket til forsikringsselskapet, og har du ikke kræsjet på 10 år, så er det jo ingen grunn til å fjerne ytelser f.eks. 

 

Samtidig kunne vi andre som ferdes på veien vært tryggere, med at man slapp å se 18 åringer som kastet bilene rundt gjennom  rundkjøringer. ;)

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Er vel Japanske biler som ofte har plastfaktor da. Kjører ofte en 2012 Subaru Forester og interiøret (som forøvrig er premium) er helt forferdelig. Ser ut og føles som en lekebil innvendig. Skikkelig billig og stygg plast.

 

Alle Tesla jeg har sittet i har vært milevis forran dette. Vil ikke påstå Tesla har plastfaktor.

Så er det noe med forvendninger, i forhold til pris. Skulle vel bare mangle om ikke en millionbil, før avgifter, var litt mer påkoster enn en forhøster?

Lenke til kommentar

Så er det noe med forvendninger, i forhold til pris. Skulle vel bare mangle om ikke en millionbil, før avgifter, var litt mer påkoster enn en forhøster?

 

Nja, tipper Forestern kosta nærmere 500 tusen når den ble kjøpt ny, Så samme prisklasse som en Model 3 med awd f.eks.

Den har skinnseter, keyless nøkkelsystem, panoramasoltak og største dieselmotoren - samt verdens dårligste lydanlegg og grusomt plastikk interiør..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...