oophus Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Høres ut som et billig leketøy designet i Kina, som har en tilmålt levetid på 1 og et halvt år Sånn med tanke på at de prøver å ta seg betalt for det, så kan det jo virke slik. 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Helt tragisk fra Tesla sin side... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Min Volvo V50 2006-modell:-Hele høyresiden døde plutselig, og verken dører, vinduer eller noe annet gikk an å åpne. Fikset ved å bruke rensemiddel og koble fra og koble på kontaktene til dørene flere ganger.-Motoren stoppet hver gang jeg svingte til høyre. Jepp. Feilen var at additiv tank var tom.-Airbag-feilmelding (veldig vanlig) Volvo fant ikke feilen ette rmye dyr feilsøking. Jeg fant feilen i en sensor i B-stolpen. Renset og koblet fra og på.-Utvendig temperatursensor fungerer 100% ca 60% av tiden.-Selv om automatisk dørlåsing er slått av i computeren så låser dørene seg automatisk etter kort stund. Veldig gøy om man står på en modellflyplass langt vekk og har glemt nøkkelen i bilen.-Dynamo dør annenhvert år.-Volvo byttet frontrute, og den begynte å lekke voldsomt fra toppen etter et år.Moderne biler suger. Skulle ønske jeg fikk kjøpt bil med utstyrsnivå fra 80-tallet, med manuelle vindussveiver, manuelle seter og null annet "ekstra"-utstyr so nå er standard. Det hjelper litt om man reparerer selv i stedet for å la bilmekanikeridioter ødelegge bilen. Endret 8. september 2019 av Lynxman 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Min Volvo V50 2006-modell: -Hele høyresiden døde plutselig, og verken dører, vinduer eller noe annet gikk an å åpne. Fikset ved å bruke rensemiddel og koble fra og koble på kontaktene til dørene flere ganger. -Motoren stoppet hver gang jeg svingte til høyre. Jepp. Feilen var at additiv tank var tom. -Airbag-feilmelding (veldig vanlig) Volvo fant ikke feilen ette rmye dyr feilsøking. Jeg fant feilen i en sensor i B-stolpen. Renset og koblet fra og på. -Utvendig temperatursensor fungerer 100% ca 60% av tiden. -Selv om automatisk dørlåsing er slått av i computeren så låser dørene seg automatisk etter kort stund. Veldig gøy om man står på en modellflyplass langt vekk og har glemt nøkkelen i bilen. -Dynamo dør annenhvert år. -Volvo byttet frontrute, og den begynte å lekke voldsomt fra toppen etter et år. Moderne biler suger. Skulle ønske jeg fikk kjøpt bil med utstyrsnivå fra 80-tallet, med manuelle vindussveiver, manuelle seter og null annet "ekstra"-utstyr so nå er standard. Det hjelper litt om man reparerer selv i stedet for å la bilmekanikeridioter ødelegge bilen. Jeg er veldig i tenkeboksen selv, om jeg skal selge gamlebilen eller bite sammen tenna til den blir veteran og koster ca null å eie uansett. Den har vært veldig pålitelig, den er enkel og lettskrudd, og delene er billige. Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Min Vito w638 starter og går hver bidige dag bare det er over -10 grader. Dekkene holder klossen sånn passe på veien unntatt i svingene. Malingen begynner å bli erstattet av rust. Bakdøra åpner seg med gjevne mellomrom, sidedøra er permanent blitt karosseri. Interiøret sitter fast i to skruer ,resten har funnet andre oppgaver. De naver........ Men ingen grunn til å klage. Har fortsatt stjerna i grillen. Den bak har også tatt ferie. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Ser ut som dette har blitt en tråd for anekdotisk bevisføring, noe som forsåvidt matcher artikkel ganske bra. 4 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Ser ut som dette har blitt en tråd for anekdotisk bevisføring, noe som forsåvidt matcher artikkel ganske bra. Føyer seg godt inn i rekken av argument til Teslagutta da. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 Føyer seg godt inn i rekken av argument til Teslagutta da. Å peke på noen andre er ikke et forsvar for dårlig debatt. Fei foran din egen dør du. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Å peke på noen andre er ikke et forsvar for dårlig debatt. Fei foran din egen dør du.Næh Jeg startet ikke dette bråket, jeg føler ingen forpliktekse til å hverken rydde opp eller gå forran med et godt eksempel:)Hva med deg? Endret 8. september 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
fiskeskjaer Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres.Det er nok ikke helt slikt det henger sammen. De fleste Teslaeiere blir "frelst" fordi det er så mye med bilen som er så utrolig mye bedre enn i andre biler, men ja, det er også skyggesider, som at kvaliteten ikke er jevnt bra på alle komponenter, og at servicenivået bærer litt preg av en organisasjon som har vokst fort, en samling dyktige teknikere som sikkert kan fikse enhver defekt Playstation, men kan ha litt trøbbel med forstillingskomponeneter og generelle mekaniske kunnskaper. Jeg har kjørt snart 200k med Tesla, og er fremdeles frelst, men er også forbannet på Tesla samtidig. Det er ikke vanskelig å innrømme at investeringen har sine feil, men det er også et genialt produkt og når jeg får en V90 T8 som lånebil virker den så håpløst gammeldags... Spørs vel om du vil kjøre Beta-versjon eller stabil utgave. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Mitt poeng er at amerikanske biler kun i få perioder har vert preget av god kvalitet og innovativt design. Dette har gjort at noen av oss ikke kjøper amerikanske biler fordi de er som de er. At tesla skulle være noe unntak av amerikanske bilers kvalitet ville vert rart. Tror heller ikke at mange hadde kjøpt dem om de hadde hatt normale avgifter. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Mitt poeng er at amerikanske biler kun i få perioder har vert preget av god kvalitet og innovativt design. Det er i hovedsak et rykte skapt gjennom årevis av krise for amerikanske bilprodusenter, og faktumet at amerikanere har en annen forventning til interiør og kvalitet. Plastfaktoren på Tesla er svært lav i forhold til andre amerikanske biler, og det er ingen som kan benekte av Tesla også er veldig innovative. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Det er i hovedsak et rykte skapt gjennom årevis av krise for amerikanske bilprodusenter, og faktumet at amerikanere har en annen forventning til interiør og kvalitet. Plastfaktoren på Tesla er svært lav i forhold til andre amerikanske biler, og det er ingen som kan benekte av Tesla også er veldig innovative. Men nå markedsfører deg seg ikke som "enda en amerikansk bil". De markedsfører seg som et luksusbilmerke, så da er det rett og rimelig med litt ekstra forventninger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Men nå markedsfører deg seg ikke som "enda en amerikansk bil". De markedsfører seg som et luksusbilmerke, så da er det rett og rimelig med litt ekstra forventninger. Absolutt. Jeg mener bare at det er viktig å ikke sammenligne Tesla med amerikanske avgiftsbomber med høy plastfaktor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Absolutt. Jeg mener bare at det er viktig å ikke sammenligne Tesla med amerikanske avgiftsbomber med høy plastfaktor. Tesla er jo en bil med høy plastfaktor. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Tesla er jo en bil med høy plastfaktor. Nei det er det ikke. Du kan umulig sittet i mange biler om du presterer å påstå det. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 (endret) Absolutt. Jeg mener bare at det er viktig å ikke sammenligne Tesla med amerikanske avgiftsbomber med høy plastfaktor. Nå er det vel ikke bilen, eller bilmerket sin feil, om de er utsatt for (ganske sære) Norske avgifter. Avgift er demokratiets selvvalgte markedsmanipulasjon. Ser man på priser før avgifter og subsidier, så skulle det bare mangle at ikke Tesla kommer bedre ut enn andre mer typiske amerikanske biler. Misforstå meg rett, jeg mener ikke å kritisere avgiftssystemet. Det jeg mener å si er at Teslas value-for-money her i Norge er vel så mye statens ære, som Teslas egen ære. Endret 9. september 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 Nei det er det ikke. Du kan umulig sittet i mange biler om du presterer å påstå det. La neglene gro litt, og prøv å klore oppeter dashbordet, dørtrekket, midtkonsollen. Jo da, det er plastikk.... 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 La neglene gro litt, og prøv å klore oppeter dashbordet, dørtrekket, midtkonsollen. Jo da, det er plastikk.... Plast er ikke plastfaktor, noe man forstår om man har sittet i en nyere Chevrolet. Selv min BMW fra 90-tallet har interiør med plast, men man skal lete lenge etter bedre interiør enn tysk premium fra den tiden. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 (endret) La neglene gro litt, og prøv å klore oppeter dashbordet, dørtrekket, midtkonsollen. Jo da, det er plastikk.... Er vel Japanske biler som ofte har plastfaktor da. Kjører ofte en 2012 Subaru Forester og interiøret (som forøvrig er premium) er helt forferdelig. Ser ut og føles som en lekebil innvendig. Skikkelig billig og stygg plast. Alle Tesla jeg har sittet i har vært milevis forran dette. Vil ikke påstå Tesla har plastfaktor. Endret 9. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå