Mathias Klingenberg Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen Lenke til kommentar
Populært innlegg uname -i Skrevet 6. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2019 21 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Saktefilmen av døren som lukkes, sier jo sitt. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kajac Skrevet 6. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2019 Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg uname -i Skrevet 6. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2019 Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres. De scorer jo ikke spesielt bra. De falt fra 4. til 50-plass på ett år. Når det gjelder de stjernene som han informasjonssjefen hele tiden viser til så er det ingen andre bilforhandlere med færre enn 4 av 5 stjerner og Tesla ligger helt sist. Ganske dårlig trend på tilfredsheten og lojaliteten ser ut til å følge etter. 14 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres. Det er nærmest ingen grenser for hvor mye man kan hype et produkt. Er nok mange av kundene fra 2017 og senere som har blitt sterkt "influencet" av Tesla-miljøet og latt seg rive med. Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg keramikklampe Skrevet 6. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2019 "Han forteller om flere feil, blant annet en gul ramme som dukket opp rundt bilens skjerm. – Dette mente Tesla ikke var en feil, men en funksjon, noe som de nektet å fikse." Off Tesla da.. Dere kan jo ikke si slikt. Det var jo bare en spøk når vi gang på gang sa sånt om Apple feil.. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg avo Skrevet 6. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2019 Har inntrykk av at alt som beskrives her er vanlige feil på Tesla. Jeg tror det er to grunner til at de scorer såpass bra på kundetilfredshet som de gjør. Nummer en er at når du først har investert nærmere millionen i en bil, sitter det for mange langt inne å innrømme at bilen er dårlig. Man vil ikke tape ansikt ved å innrømme at man gjorde et dårlig kjøp. Nummer to er "halleluja-effekten" rundt Tesla. Dette fenomenet kan lett sammenlignes med forholdet mellom Apple og brukerne deres.Det er nok ikke helt slikt det henger sammen. De fleste Teslaeiere blir "frelst" fordi det er så mye med bilen som er så utrolig mye bedre enn i andre biler, men ja, det er også skyggesider, som at kvaliteten ikke er jevnt bra på alle komponenter, og at servicenivået bærer litt preg av en organisasjon som har vokst fort, en samling dyktige teknikere som sikkert kan fikse enhver defekt Playstation, men kan ha litt trøbbel med forstillingskomponeneter og generelle mekaniske kunnskaper. Jeg har kjørt snart 200k med Tesla, og er fremdeles frelst, men er også forbannet på Tesla samtidig. Det er ikke vanskelig å innrømme at investeringen har sine feil, men det er også et genialt produkt og når jeg får en V90 T8 som lånebil virker den så håpløst gammeldags... 13 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0. En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar. 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 (endret) Tesla> mandagsbil, tirsdagsbil, onsdagsbil, fredagsbil og selger de på Lørdager vet dere svaret mitt den dagen også Men tror de lager bunnsolide biler også siden bortimot ingen Tesla-eiere her på forumet har hatt problemer med sin Tesla. Endret 6. september 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 (endret) "Han forteller om flere feil, blant annet en gul ramme som dukket opp rundt bilens skjerm. – Dette mente Tesla ikke var en feil, men en funksjon, noe som de nektet å fikse." Off Tesla da.. Dere kan jo ikke si slikt. Det var jo bare en spøk når vi gang på gang sa sånt om Apple feil.. Tror servicesenteret han har nermest er ganske vrang og. De bytter eller fikser gule skjermer hele tiden fra disse bilene Var en batch med skjermer som har litt trøbbel med limet. På mange er det faktisk nok å gå over med en UV lampe for å fjerne det. Følger med på mange Tesla grupper på Facebook og ikke vært borti noen som ikke har fått fikset dette gratis. Endret 6. september 2019 av Complexity 2 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Imponerende mye syting for det som er i grunn er filleting. 3 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0. En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar. Hvis selger ikke hadde vært så oppmerksomhetssyk og laget denne fjollete annonsen, så kunne bilen sikkert vært solgt for mer. Den dramatiske saktevideoen er jo toppen av kaka her.. 1 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Omlevering ikke et alternativ? Bilen kan bli servicebil isteden Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar.I grunn er ikke 10' pr. måned uvanlig prisfall de første årene for andre biler heller. Har nok omtrent det samme for min S. Og med tanke på at jeg sparer ca 8500 pr måned i bompenger og drivstoff, og noen tusen i servicekostnader sammenlignet med et fossilt alternativ er dette helt topp. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Koret koser seg ser jeg, godt det. God helg! Forøvrig synd for denne personen! Synd at det skal være slik for noen!Og glad det ikke er meg:) 9 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Det er nærmest ingen grenser for hvor mye man kan hype et produkt. Er nok mange av kundene fra 2017 og senere som har blitt sterkt "influencet" av Tesla-miljøet og latt seg rive med. Kjøpt for 780 tusen i 2017 og nå verdt 540 tusen gir et verditap på i overkant av friske 10 tusen per måned. Og det stopper ikke her, fallet vil fortsette bratt helt ned til 0. Ehm, det er helt normalt prisfall og den en bør beregne. Altså rundt 30% etter to år. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 En Tesla hater her ja? Hvordan får du til en bratt kurve til null? Kørka kommentar. At du sier Tesla hater får meg til å tro at du er medlem av "menigheten", det er stort sett de som bruker slike uttrykk. Jeg vil nok ikke tro en 10 år gammel Tesla har noe særlig verdi. Det er full garanti til 5 år eller 100 tusen km, og 8 år garanti på batteri og motor (kun funksjon, ikke degradering). Hovedskjerm, ombordlader osv er kun dekket av 5 års garantien. Det blir dyre reparasjoner når disse bilene begynner å ramle fra hverandre. Men du kan jo bare stikke hodet i sanden og se bort fra det som temmelig sannsynlig vil skje med disse high-tech vidunderene som hypes så alt for mye og lurer nye kjøpere til å punge ut store summer for noe de vet temmelig lite om. 6 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Er det ingen som har tenk på at vi i 70 år har kunnet kjøpe amerikanske biler i Norge? Hvorfor ser vi nesten ingen? Er det på grunn av prisen? Tesla er en amerikansk bil. Hvorfor skulle den være annerledes med hensyn på kvalitet? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå