alex100 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Heisann hoppsann folkens, og god jul. Hvordan får eg til at når jeg holder over et bilde, dukker det opp en sånn liten beskrivende tekst? Det skal være i en php tekst. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Du mener sånn som på gamer.no? Når du holder musen over et spesielt element så får du en tekst et spesielt sted på siden? Mener å huske det var en tutorial her for en stund siden.. Er noe med onmouseover veffal Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Nei. Ikke sånn. Det jeg mener er et utrolig enkelt script kan jeg tenke meg. Det er bare sånn enkel gul tekst som kommer opp når jeg holder over. Er helt vanlig på alle sider. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Ripp denne, du. http://tutorials.drange.net/jonas/nav.html Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Tror dere misforstod hva jeg mente, men jeg har funnet koden nå. Hvis noen lurte, så er det den her: <alt ="tekst"> Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Eller så kan du bruke title="" på elementer som ikke har alt="" Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) - deleted - EDIT > feil-informasjon.. takk til satyrium som påpekte dette... Endret 28. desember 2003 av cfenzo Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 i mozilla funker ikke Alt="" i det hele tatt, så å bruke title="" er nok det beste.. EDIT > trykkleif Alt er ikke det samme som title. Alt er en alternativ tekst, som skal komme frem hvis bildet ikke eksisterer. Det vil si, Mozilla tolker det helt riktig. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) sorry.. my bad.. glemte det der for et lite øyeblikk.. bare for å legge til.. title="" kan brukes til å få opp slik "liten beskrivende tekst" på de fleste html elementer.. (tror det var alle, men sier fleste for å være sikker...) mens Alt="" er ment for å gi Alternative tekst i tilfelle bildet ikke eksisterer, som satyrium påpekte.. Endret 28. desember 2003 av cfenzo Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hva hvis man har begge og ikke bruker moz? Hvilket element har presedens? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Opera og IE (ikke testet mozilla) viser TITLE som en gul hintbox over img elementet, mens ALT blir da teksten for bilde om bilde mangler e.l. Så presedens blir da title kommer frem istedet for alt som "hintbox" om jeg fortår ordet presedens riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå