Sindre Rudshaug Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 De fleste dieselaggregat som selges har effekt på ca 5 kw, og bruker ca 2 liter pr time. Jeg ønsker meg et dieselaggregat på ca 2,5 kw, fordi det holder til å drive oppvaskmaskin, vaskemaskin, støvsuger, småverktøy, lading, etc som er det jeg vil gjøre mest på hytta. Jeg antar at et aggregat som har halve effekten også har ca halve forbruket, altså ca 1 liter pr time. Da sparer jeg mye penger over lang tid. Når jeg googler finner jeg bare 5-6kw aggregater. Eksisterer det mindre dieselaggregater, som jeg ønsker meg eller produseres det av en eller annen grunn bare 5kw+ Jeg vet at 2,5kw = 3,4 hk, altså en veldig liten motor, som egentlig ikke kan brukes til mye, men jeg har jo et håp, da. Noen som kan hjelpe? Kina selger mye rart, men jeg tør ikke satse på slikt, uten at en norsk importør har testet og solgt endel. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Forbruket vil i teorien bli det samme om de har samme virkningsgrad. Det er hvor mye strøm du trekker ut som bestemmer hvor mye forbruket er. Edit: På lav effekt så vil nok et lite gå mye billigere enn et stort. Endret 5. september 2019 av Svein M Lenke til kommentar
NiFlex Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Aggregatet vil bruke drivstoff etter hvor mye strøm du bruker. Gå heller for ett 5kw aggregat, da en motor holder lenger på halv effekt enn på full effekt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Rask søk så ser jeg at de minste her (Gebe PM 6500) har bare 2.3kW på en-fase (4.5kW på trefase). https://aggregateksperten.no/diesel-aggregat/ Det skulle kanskje være passe størrelse. Endret 5. september 2019 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå