Gå til innhold

Nokia med billige nisjemobiler – og to nye smartmobiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten, har Gorillaglass n+1 o.l. noen hensikt? Det har da aldri vært flere knuste telefoner i sirkulasjon enn nå... Billig plast holder bedre, eller?

Billig plast riper lett og blir matt.

Gorillaglass er fantastisk.

Mulig det er mindre riper enn på noen typer plast. Jeg synes ikke det ser fantastisk ut når jeg ser highend-telefoner. Andelen som er knuste er høyere enn noen gang, og i tillegg er de gjemt bort i et skittent eller oppskrapet deksel. Når folk kjøper telefoner de ikke har råd til å bytte når de blir ødelagte, gir det ikke det beste inntrykket.

Kanskje er det derfor jeg liker Nokiaene og Motorolaene. Ikke så mye status, heller litt verdi for pengene.

Lenke til kommentar

Billig plast riper lett og blir matt.

Gorillaglass er fantastisk.

Billig plast er billig. Det burde være en smal sak å selge telefonehn med en stabel nye plast-"glass" så man kan skifte den ut når den blir slitt. Eventuelt legge ved en bunke skjermbeskyttende filmer.

Lenke til kommentar

Hva gjør ikonene for Facebook, whatsapp og youtube på de telefonene der? Er ikke halve poenget med sånne telefoner at man skal slippe sånt søppel?

I og for seg enig, men jeg har like fullt behov for å skaffe til veie en slik klappbar 'senior-telefon' som fortsatt kan kjøre disse programmene man etterhvert er nødt til å ha. Slik som billettsystemer (med tilhørende ruteplanleggere) og lade-apper

Slike saker man ikke lenger får gjort uten 'smarttelefon,' da de ikke lenger leverer web-versjon av saken. Typisk alt som har med fakturering å gjøre. Ikke for det, senior har demonstrert en totalt fraværende evne til å se forskjell på web og app. Eller betjene noen av delene. Så livet der er blitt… vanskelig. 

Lenke til kommentar

Problemet med apper er at det låser kunden til to lukkede OS, Android og iOS. Web er derfor helt nødvendig for å ikke hindre konkurransen i OS-markedet. Hvis web-tilgangen stoppes så er det en sak for konkurransemyndighetene.

Jeg har ingenting til overs for hverken iOS eller Android og bruker derfor ikke funksjonaliteten i disse OSene. Jeg bruker telefonen utelukkende til tale, sms og dokumentasjonsbilder der dårlig bildekvalitet er ok. Så har jeg heller andre enheter med enten Linux eller Windows OS til nettbruk. Apper og nettsider som ikke er tilgjengelig for mitt valg av OS og nettleser, blir ikke brukt.

Lenke til kommentar

Hvorfor lage to såpass like telefoner som skiller 400,-kr?! Hvorfor lager alle så vanvittig mange forskjellige modeller? Det hadde spart både produsenter, kunder, selgere, klima å holdt seg til f.eks 3 modeller. En billig, en middels og en dyr. Det MÅ jo være elendig bedriftspolitikk, økonomi etc å spy ut "nye" modeller hvert kvartal. Ikke rart det er så fragmentert og inkonsekvent i programvare når produsentene har hundrevis av modeller som skal oppdateres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...