Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den late privatist: Internasjonal engelsk?

Gjest Slettet-ydhZs2Xekj

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ydhZs2Xekj

Jeg vurderer å melde meg opp til programfaget internasjonal engelsk (muntlig og skriftlig eksamen) og prøve meg med minimal lesing (en ukes lynskumming kanskje) bare for å øke snittet litt. Jeg snakker og skriver på høyt nivå og fikk 5 i fellesfaget for 10 år siden.

Hva tenker dere?

Jeg tar også 2P, Fransk og Psykologi 1, men de leser jeg ordentlig til, og de 2 førstnevnte krever all min studieenergi.

Endret av Uderzo
Gjenopprettet slettet innhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke har endret seg veldig fra da jeg gikk på vgs for 4-5år siden så er det rimelig greit. Skriftlig blir som en vanlig engelsk skriftlig eksamen, hvor du egentlig ikke trenger å forberede deg stort, ala. "Skriv en tekst om det og det".
Muntlig krever litt mer, hvor du ofte får en liste over tekster, bøker o.l. du må lese deg opp på i forkant, og som du vil kunne bli spurt om under eksaminering. Et kjapt googlesøk sa meg også at det ikke var uvanlig å måtte presentere om et selvbestemt emne (som et lite særemne) og spørsmål rundt det, men det regner jeg med du vil få info om ved oppmelding(?).

Om du tar en rask titt på læringsmålene for faget, så er det kanskje enklere for deg å ta en vurdering på om det er noe du vil prøve deg på eller ikke. 
https://www.udir.no/kl06/ENG4-01/Hele/Kompetansemaal/internasjonal-engelsk

Du nevner at målet er å styrke snittet ditt, og at 2 av 3 fag allerede tar opp all tiden du har til rådighet. Da ville jeg personlig kanskje droppet engelskfaget, men det er selvfølgelig opp til deg å vurdere.
Worst case scenario er at du får så dårlig karakter på eksamenene at det ikke forbedrer snittet ditt. Da er det jo bare å la være å ta det med på vitnemålet.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...