Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er best å spise sammen med proteinpulverdietten?

Nysgjerrig3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den kiloprisen proteinpulver har, kan man heller spise indrefilet, egg og breiflabb/steinbit og få i seg like mye protein, men med en mye bedre smak og næringsverdi.

Proteinpulver er laget av fiskeavfall og annen dritt, og er den moderne tids svindel!

Ikke kjøp det, ikke spis det; bruk pengene på ordentlig proteinrik mat istedet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vitsen med sånne pulverdietter er vel at man skal øve seg litt på å være sulten/at magesekken trekker seg sammen, i den grad den er i stand til det. Ellers kunne du spist kål og gulrøtter til det tøt ut av ørene, men det er kontraproduktivt. Uansett, det meste av grønnsaker går nok bra.

Lenke til kommentar

Jeg går på proteinpulverdietten, men er veldig sulten stort sett. Hva er best å spise om man må spise noe ved siden av? I går ble det knekkebrød med makrell.

Satser på positiv framgang og gode konstruktive svar.

Fiber og noe fett. Du vil at kroppen skal forbrenne fett, da har du lav-karbo/keto/lav glykemiks index som spiller inn. For mye protein alene blir omdannet til sukker og det blir det insulin av, så du får muligens samme effekt som å spise sukker. Dette er ikke noe rent fakta, men satt litt på spissen. Med mener jeg at det er viktig å ha noe til som metter, f.eks fiber. Nå hørte jeg dette ifra et Joe Rogan sjov podcast på youtube.

Min del består av å spise lite på kvelden, og kjøre på dagen. Mindre måltider til dagen gir mindre insulin spikes og jo lenger det går mellom måltidene jo høyere fettforbrenning. Noen liker å spise 2 ganger til dagen med max 4-6 timer mellom disse måltidene. Sånn at det går da 18-20 timer mellom hvert måltid som fungerer som en slags faste, ergo kommer du lettere inn i fett forbrenning. I tillegg til at klassiske ting som sukker/pastas/vanlig brød/poteter er byttet ut med evt stevia, soya pasta med fiber (høyt protein innhold, lite karbs), fiberike knekkebrød ol. søtpoteter dvs lignende ting med mindre stivelse.

Det som virker å gi resultat er å kjøre cardio ifra morgenen før frokost, forteller folk med solide resultater. Det kan innebære å sykle til skole/jobb om morgenen på tom mage.

Jeg mener metthet kommer av protein/fett og fiber. Grønnsaker kan du spise mye av da det inneholder mye fiber.

Håper dette kan være til hjelp. Folk som er aktive og trener mye kjører gjerne 4-7 måltider til dagen for å deffe ned mangfoldige kilo med gode resultater.

Mat er følelser og det er greit å erstatte dette med ting som hemmer apetitt, anbefaler deg ikke å begynne å snuse eller å drikke koffein. Men du ser poenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Satser på positiv framgang og gode konstruktive svar.

Fiber og noe fett. Du vil at kroppen skal forbrenne fett, da har du lav-karbo/keto/lav glykemiks index som spiller inn. For mye protein alene blir omdannet til sukker og det blir det insulin av, så du får muligens samme effekt som å spise sukker. Dette er ikke noe rent fakta, men satt litt på spissen. Med mener jeg at det er viktig å ha noe til som metter, f.eks fiber. Nå hørte jeg dette ifra et Joe Rogan sjov podcast på youtube.

Min del består av å spise lite på kvelden, og kjøre på dagen. Mindre måltider til dagen gir mindre insulin spikes og jo lenger det går mellom måltidene jo høyere fettforbrenning. Noen liker å spise 2 ganger til dagen med max 4-6 timer mellom disse måltidene. Sånn at det går da 18-20 timer mellom hvert måltid som fungerer som en slags faste, ergo kommer du lettere inn i fett forbrenning. I tillegg til at klassiske ting som sukker/pastas/vanlig brød/poteter er byttet ut med evt stevia, soya pasta med fiber (høyt protein innhold, lite karbs), fiberike knekkebrød ol. søtpoteter dvs lignende ting med mindre stivelse.

Det som virker å gi resultat er å kjøre cardio ifra morgenen før frokost, forteller folk med solide resultater. Det kan innebære å sykle til skole/jobb om morgenen på tom mage.

Jeg mener metthet kommer av protein/fett og fiber. Grønnsaker kan du spise mye av da det inneholder mye fiber.

Håper dette kan være til hjelp. Folk som er aktive og trener mye kjører gjerne 4-7 måltider til dagen for å deffe ned mangfoldige kilo med gode resultater.

Mat er følelser og det er greit å erstatte dette med ting som hemmer apetitt, anbefaler deg ikke å begynne å snuse eller å drikke koffein. Men du ser poenget.

ALT! Du skriver her er svada fra ende til annen.... ALT!

Kom med en eneste kilde til det du har påstått her, byrden ligger på deg å bevise dine påstander.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Finnes ikke noe pulver-diett. Du spiser en vanlig diett og tar noe proteinpulver ved siden av hvis du ikke klarer å få i deg nok protein med den vanlige dietten.

Det er ingen som trenger mer protein enn vi får gjennom den daglige maten hvis du har et nogenlunde normalt kosthold. De fleste av oss får i oss mange ganger mer protein enn vi trenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Proteinpulver er på ingen måte farlig. Det er ingenting annet en etn proteinutsrtakt fra råvarer. Studier har vist at proteiner hjelper med metthetsfølelse. Det er en velkjent sak at det er nødvendig for å bygge muskler, og kan hjelpe deg i å beholde mest mulig muskelmasse under vektnedgang. Dyrt er det helller ikke, m mindre du syns at 60 måltid for ca. 400 kroner er dyrt.

Selvfølgelig TRENGER du ikke proteinpulver, men det kan være svært nyttig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Googlet litt hva proteinpulverdiwtten besto av. Fant ikke svært mye. Håper og tror at den ikke består utelukkende av proteinpulver. Likevel kan du trygt se vekk ifra mange av postene over her. Om du f.eks bytter ut frokosten med en Shake, og tar en etter styrketrening, vil du ikke ta skade av det. Gjorde det selv over en periode, og muskel/fett ratioen bedret seg betydelig. Vil anbefale å lese the 5 hour body, atkinsdiett eller fasting.

Også må det legges til at værken jeg eller noen andre her er kostholds eller treningseksperter. Hva som er best for deg avhenger av nåværende form, mål og hva som passer deg personlig.

Endret av Lite kreativt navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som trenger mer protein enn vi får gjennom den daglige maten hvis du har et nogenlunde normalt kosthold. De fleste av oss får i oss mange ganger mer protein enn vi trenger.

Hvis vedkommende vil beholde muskelmasse i størst mulig grad i kaloriunderskudd (diett), vil et høyt proteininntak kombinert med noe styrketrening være beste løsning. Da må man legge seg høyere på proteininntak enn det som gjelder for "vanlige" personer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du begrunne dette?

Overforbruk av protein er vanskelig å bryte ned og brytes ned til amminosyrerer som kjemisk reagerer med bakterier og skaper dårlig ånde.

Såvidt jeg har forstått er høyt protein-inntak usunt av flere grunner. Men, generelt sett er et balansert kosthold det beste, og spiser man mat med 50%+ protein så er det jo ikke balansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...