Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Testresultat: Nye dieselbiler kan rengjøre luften

Fartlitter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis luften er svært dårlig å bilen kjøres under optimale forhold, så stemmer det vel.

Vil også si at nye dieselbiler er renere enn bensin. På min insignia lukter det faktisk ingenting av eksosen. Så jeg fatter ikke hvorfor det er dieselforbud på alle dieselbiler. Vil påstå at min eldre bensinbil med sånn halvslitt motor forurenser mye mere på alle tenkelige vis en dieselbilen.

Lenke til kommentar

Ja, er en synd om bmw slutter med sin prisvinnende rekkesekser. Og svevestøv blir vi aldri kvitt så lenge vann finnes. Det er ikke piggdekk men vannet som sliter på asfalt.

Halvslitt? Forurenser den mer da?

Nå er det slik at min bensinbil er litt sliten etter 25 år, bruker litt olje å da forurenser den mer. Den holder fortsatt avgasskravene. Poenget var at jeg kan kjøre den i byer med dieselforbud, men ikke min 4 år gammle insignia som slipper ut nesten bare varmluft. Noen regenerering skjer uansett ikke midt i byen der forbudet gjelder..

Lenke til kommentar

Vis luften er svært dårlig å bilen kjøres under optimale forhold, så stemmer det vel.

Vil også si at nye dieselbiler er renere enn bensin. På min insignia lukter det faktisk ingenting av eksosen. Så jeg fatter ikke hvorfor det er dieselforbud på alle dieselbiler. Vil påstå at min eldre bensinbil med sånn halvslitt motor forurenser mye mere på alle tenkelige vis en dieselbilen.

Nesten alt av nyere diesel stinker adblue, ikke en hyggelig eller helsefremmende lukt i hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...