NTB - digi Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Bytter ut kredittkort, mobilbetaling og cash med et overvåkningskamera.Kina åpner opp for «ansiktsbetaling» Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Et par tanker om fenomenet: Må jo være meget stressende å være kinesisk statsborger og tilfeldigvis har ha "ond tvilling". Det andre er jo åpenbart egentlig. Informasjons-strømmen ut til befolkninga i kina er nøye filtrert. Kan godt tenke meg at den jevne kineser ikke har noe begrep om personvern, etc. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Må jo være meget stressende å være kinesisk statsborger og tilfeldigvis har ha "ond tvilling". Trenger ikke være tvilling engang. Moren og søstern min kan åpne hverandres Apple-produkter med ansikt. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Utrolig mye kult man kan gjøre om man ikke bryr seg om privatliv eller personvern. 2 Lenke til kommentar
NiFlex Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg ser ikke forskjell på kinesere til vanlig stort sett, dem er jo kliss like alle sammen. Lenke til kommentar
FB.290510116000870 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Alipay har svart på bekymringene ved å innføre «skjønnhetsfiltre» i sine kameraer. Kineserne er virkelig bitt av markeds-kommunisme basillen. Å konsumere i maks mulig behag er sett på som et genuint streben, kanskje fordi det er umulig å ha en samfunnsdebatt i motsatt retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå