Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Hei! Jeg har noen spm. for dere som har peiling på casmodding/elektronikk. Jeg har tenkt lenge å lage en ganske kul casemod med mye slit og arbeid lurer derfor på *1. Hvordan kan jeg få koblet mange LED/ DIODER sammen? Har tenkt på ca 50-100 LED. Trenger jeg en strømforsyning som er meget kraftig? *2. Hvor kan jeg finne slik UV lys?. *3. Hvor kan jeg få kjøpt plexi-glass? *4. Hvordan kan jeg få koblet opp en 220 v enhet i en PC? *5. Hva slags 3d program bruker dere for å planlegge deres casemod med? TUUUUUSEN takk for alle svar MVH. Tha sims Endret 25. desember 2003 av Tha sims Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) *1. Både seriell og parallelkobling funker hvis du gjør det riktig *2. Hvis du tenker på katode så se her: www.microplex.no www.3dfxcool.no www.netconnection.no . *3. Glassmesteren, clysa (clas ohlson), eller så får du ferdigtillpassede: www.microplex.no *4. du legger en ledning inn i kabinettet, eller du kan skru opp strømforsyninga og lodde på en ledning på inntaket. *5. Bruker ikke... men tror jeg så noe på bit-tech forumet en gang.... se etter der... www.bit-tech.net EDIT: dioder bruker nesten ikke strøm... så du trenger ikke noen strørre psu pga dette. Endret 25. desember 2003 av EspenGunnufsen Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Du kunne ikke ha kommet med et koblingskjema på nr 1??? Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 50-100 LED's?? oioi kjøp slike 5 volts led fra MP og paralellkoble dem på +5volt da trenger du ikke mer enn kanskje loddebolt og loddetinn, og LED's seff og ledninger...paralellkobling vet du sikkert hva er Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Til å planlegge brukar eg som oftast blyant 5.1 og papir 2.01. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Takker! Søkte på blyant 5.1 og papir 2.01, men fant ingenting. Kan du/dere gi meg url? De 5 volt LED`sa til MP var litt for dyre, 18kr. Kan jeg heller bruke LED`s fra Elfa?? De koster ca. 2 kr. og bruker 2v til 2,1 v Endret 25. desember 2003 av Tha sims Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Takker! Søkte på blyant 5.1 og papir 2.01, men fant ingenting. Kan du/dere gi meg url? De 5 volt LED`sa til MP var litt for dyre, 18kr. Kan jeg heller bruke LED`s fra Elfa?? De koster ca. 2 kr. og bruker 2v til 2,1 v Jeg tror han mente at planleggingen skal gjøres på papir med en blyant hvis du skal bruke 2v leds kan du serikoble 6 og 6 leds og paralell koble alle disse remsene på 12v'en Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Takker! Søkte på blyant 5.1 og papir 2.01, men fant ingenting. Kan du/dere gi meg url? De 5 volt LED`sa til MP var litt for dyre, 18kr. Kan jeg heller bruke LED`s fra Elfa?? De koster ca. 2 kr. og bruker 2v til 2,1 v Jeg tror han mente at planleggingen skal gjøres på papir med en blyant hvis du skal bruke 2v leds kan du serikoble 6 og 6 leds og paralell koble alle disse remsene på 12v'en Aaaaaaahhhh! Hehe, siden det stod 5.1 etterpå tenkte jeg på versjon 5.1, hehe. Mener du at jeg først skal parallell koble 6 LED`s og derreter seriekoble dem sammen? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Tror dere jeg trenger noen form for motstand på LED`s?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 6 leds ganger 2v = 12v nei jeg tror ikke du trenger noe motstand da.. det med versjonen var bare for å kødde med deg Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 6 leds ganger 2v = 12v nei jeg tror ikke du trenger noe motstand da.. det med versjonen var bare for å kødde med deg hehe..... veit nå.... takker alle sammen Lenke til kommentar
aSADAS Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Nice den Satrucci_ Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Mener du at jeg først skal parallell koble 6 LED`s og derreter seriekoble dem sammen? Nei nei, omvendt. seriekoble sekd leds så de trekker 12v og pasralellkoble de. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Takk for rettelsen Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) *5. Hva slags 3d program bruker dere for å planlegge deres casemod med? Denne kan kanskje hjelpe deg litt. Jeg skal begynne å planlege i dette fra nå av.. Endret 25. desember 2003 av EspenGunnufsen Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 har selv prøvd sketch-up men også er det meg i et nøtteskall å ikke skjønne noe av det som skal være til hjelp da , dyslexi go away Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 du kan jo hive på noen kondiser og noen transistorer så kan du mekke en blinke-greie eller a-stabile vipper, gir vel samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå