Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust ekspert?


paT

Anbefalte innlegg

Vurderer strekt å kjøpe en billig gammell Suburban som har en del rust på understell. Tenker da og pusse, hamre, og blåse all rust vekk, gå over med acid, og lakkere en form for beskytter så det ikke skal komme tilbake på kort tid. Jeg er ingen ekspert, derimot ønsker jeg råd om det i det hele tatt er noe vits å kjøpe en bil med disse skadene.

Rust https://imgur.com/gallery/uSghGkx

Rust https://imgur.com/gallery/uSghGkx

post-374920-1573011_thumb.jpg

Endret av paT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en del rust der ja og det vil nok ta tid å utbedre. Utifra bildene så ser den strukturelt fin ut, men det er fortsatt ting som kan luske der så ikke ta min befaring som garanti.

Hva tror du det ville kostet å sette dette til proffe for å fikse? Tviler på at det lønner seg hvis man setter av god tid, grundighet OG prøver å få vekk alt..

Lenke til kommentar

Hva er verdt lite da? Det er en Suburban 2000 modell. Ønsker svært Én suburban og ser på dette som et spennende prosjekt, men om det er umulig og fikse, eller veldig påkostvart, så lar jeg være.. Men det må vell være mulig å ordne uten å måtte sveise og greier. Har serr sånn fyll masse hvor hvis det er huller så bygger du det opp med massen med Mesh

Lenke til kommentar

Allerede spurt, selger foreslo at jeg kunne "låne" bilen og betale for NAF test og da selv eie dokumentene, ikke intressert i å spleise på en eller betale selv.. Litt vrien situasjon, men dette er en Suburban fra 2000, gått 195.000km ser tålig bra ut ellers og den er høynet litt, innvendig ser den nesten ny ut, alt er bra utenom rusten som du ser her. Ekstremt lysten på høy bil igjen, og fått veldig sansen for denne.

Lenke til kommentar

Ser ingen umiddelbare problemer. Men det var mye rust, da. Og jeg regner med den har kjørt hele livet i Norge uten rustbeskyttelse. Problemet med slike rammebygde biler er at det er rammen som er hele bilens bærende konstruksjon. Om den blir for rusten, risikerer du at bilen kollapser. Her nytter det ikke med sparkel og popp-nagler. Er rammen skadet, MÅ den sveises.

 

Nå vet jeg ikke hva den er til salgs for, men alder, KM-stand og rust vil jeg tippe den ikke er verd mer enn 10-15 000 kr. Å få fikset all denne rusten profesjonelt vil nok koste det dobbelte av bilens verdi. Minst. Men om rammen er hel, kan du sause den inn i fluid-film, og den vil holde seg i mange, mange år. Men om rusten først har spist hull i rammen må sveiseapparatet frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bank med hammer der det er verst rust, er det løst og store flak kommer av kan du ganske fort komme gjennom ramma.

Du kan ikke fikse dette lovlig med sparkel og hønsenetting, på PKK sjekker de slikt og finner enkelt ut jallafiks.

Jeg ville brukt kraftig lykt, hammer, flatt skrujern og kanskje magnet. Fordelen med denne bilen er kanskje at tilstanden er ærlig, det er ikke noe som er lakket over med tectyl og annet svineri som bare skjuler rusten og gjør den verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har klart å prute bilen ned til 50.000, eller han har vell selv gjort det, syns det vell er litt for mye for et sånt prosjekt. Men med andre ord, hadde jeg fått ordentlig sjekket rammen før noe annet, og dette virker solid, så da gjelder det å få Trykk vasket, pusset, antirust, også lakkere. Da hadde bilen blitt verdt hVor mye? Hvis rammne er solide altså

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...