LMH1 Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Noen som har fått python-tk (2.7.16-2~18.04). python3-tk (3.6.8-1~18.04) å virke? siden jeg får etter jeg reinstallerte kun feilmelding da det fungerte før? from tkinter import messagebox ImportError: No module named tkinter Leser pakkelister ... FerdigSkaper oversikt over avhengighetsforhold Leser tilstandsinformasjon ... Ferdig Du har allerede nyeste versjon av python-tk (2.7.16-2~18.04). Leser pakkelister ... FerdigSkaper oversikt over avhengighetsforhold Leser tilstandsinformasjon ... Ferdig Du har allerede nyeste versjon av python3-tk (3.6.8-1~18.04). Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 De aller aller fleste av oss bruker ikke distro repoene for å få tak i python moduler, men pip. Problemet ditt er uansett at der ubuntu, fedora og opensuse legger de modulene et sted som ikke ligger i PYTHONPATH(eller hva enn den variabelen heter). Så da finner ikke python interceptoren de modulene. Mitt tips er å lære deg hvordan pip fungerer og se på virtualenv i tillegg, i alle fall om du utvikler python programmer, da du kan lage virtuelle enviorments som gjør at det er mye lettere å holde avhengighetene for de forskjellige prosjektene dine for seg selv. 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Om du (som xaco skriver) ikke skriver programmer som skal brukes av andre (og dermed ikke er avhengig av environments), så er Anaconda et annet ganske enkelt alternativ. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 For å være helt ærlig, så tror jeg ikke LMH1 skal programere noe som helst. Han har sikkert bare tulla til systemet og nå fungerer det ikke (Som vanlig), og da prøver han og fikse det. Vanligvis, så feiler det virker det som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå