oophus Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Vi har ikke kommet lengre enn at de fleste av oss fortsatt velger diesel og bensin. Alle disse må selv velge elektrisk, før det er lurt å redusere rekkevidden. Ellers vil de bare fortsette å velge bensin/diesel. Det omhandler jo bare måten vi subsidierer dette på. Hvis en PHEV kan erstatte 90-95% fossilkjørte kilometre på veien til elektriske kjørte kilometre på veien, så ville det vell vært mer rettferdig? Hvordan skal subsidiene til denne Mazdaen være? Skal den få samme fordeler som elbiler, eller ikke, siden den har en bensin-generator? Denne Mazdaen fyller jo de samme behovene som elbilene med 500-600 km rekkevidde. Den kan kjøres 95% elektrisk gjennom hele året. Endret 7. september 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Det omhandler jo bare måten vi subsidierer dette på. Hvis en PHEV kan erstatte 90-95% fossilkjørte kilometre på veien til elektriske kjørte kilometre på veien, så ville det vell vært mer rettferdig? Hvordan skal subsidiene til denne Mazdaen være? Skal den få samme fordeler som elbiler, eller ikke, siden den har en bensin-generator? Denne Mazdaen fyller jo de samme behovene som elbilene med 500-600 km rekkevidde. Den kan kjøres 95% elektrisk gjennom hele året. Tanken til Mazda er kjempegod.Jeg hadde mye heller kjøpt denne, enn en ren elektrisk bil. Men statlig markedsmanipulasjon gjør det økonomisk ufornuftig. Vel... også må de ta livet av noen i markedsføringsavdelingen. Jeg kjører aldri med noe som har synonymord til ecodildo på bakluka. Disse inkluderer, men er ikke begrenset til, skyactiv, egoboost, bluelotion, zero efficiency Endret 7. september 2019 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
hoj Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 Lader heller sjelden, men greit å ha muligheten. På lange turer stikker ofte innom tante Olga på Gjøvik for å lade.Så i realiteten så kjører du og drasser på mye ekstra vekt du sjeldent bruker. Skal alt elektrifiseres, så kan man ikke fortsette slik man gjør idag, med alt for store batteripakker med biler som kun bruker 5-10% av kapasiteten i 90-95% av tilfellene. Glemt tante Olga? Ellers skriver du; "Skal alt elektrifiseres", ja, bra du innser det, fremtiden er elektrisk, bare glem hybridsystemer, de kommer til å forsvinne av seg selv. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Glemt tante Olga? Ellers skriver du; "Skal alt elektrifiseres", ja, bra du innser det, fremtiden er elektrisk, bare glem hybridsystemer, de kommer til å forsvinne av seg selv. Dere bør virkelig legge igjen den nonchalante holdningen, dere elbilfanatikere. Det tjener virkelig ikke deres sak. Tvert om. Endret 7. september 2019 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
hoj Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 Glemt tante Olga? Ellers skriver du; "Skal alt elektrifiseres", ja, bra du innser det, fremtiden er elektrisk, bare glem hybridsystemer, de kommer til å forsvinne av seg selv.Dere bør virkelig legge igjen den nonchalante holdningen, dere elbilfanatikere. Det tjener virkelig ikke deres sak. Tvert om. Erfaringer tilsier at rekkeviddeforlengere ikke er noen særlig god løsning: Sitat fra artikkel i TU: "I tillegg ser vi at dem som kjøpte i3 med rekkeviddeforlenger, knapt bruker den. Dette var kun en psykologisk greie. Bensinmotoren blir jevnlig brukt i færre enn fem prosent av disse i3-ene, sier Wenders" Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. september 2019 Rapporter Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Erfaringer tilsier at rekkeviddeforlengere ikke er noen særlig god løsning: Sitat fra artikkel i TU: "I tillegg ser vi at dem som kjøpte i3 med rekkeviddeforlenger, knapt bruker den. Dette var kun en psykologisk greie. Bensinmotoren blir jevnlig brukt i færre enn fem prosent av disse i3-ene, sier Wenders" Fint å kjøre chevrolet corvette c3 bigblock, kun på trass også. Det er jo ikke det at man ikke har råd.Men hva vil man helst assisieres med? Nonchalante og småfiendtlige elbilister, eller joviale og folkelige amcar entusiaster? Endret 7. september 2019 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå