Reinsdyret90 Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Hei, æ er ikke så god med tekniske navn på kablene men kan forklare situasjonen. Modemet mitt er koblet fra DSL porten til telefon-kontakten. Ledningen som går i DSL porten er en sånn "liten" kobling, mens inntaket i telefonkontakten på veggen tar imot en stor ethernet kabel. Kabelen går altså inn i veggen og fungerer til tider, men tilkoblingen er ustabil og æ tror dette kan ha med at siden den er så liten ligger den litt løst inni der. (forsøker å holde meg unna seksuelle referanser her)..... Kjøpte ny internett kabel idag men den går jo ikke inn i modemet sin dsl port. Faen tentke æ... Så kan æ flette den store med den lille? Og isåfall er dette vanskelig eller er de helt enkelt fargekodet? Eventuelt om det finnes en slags stor til liten adapter... Beklager at æ ikke kan riktig navn på ting, men håper dere forstår. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Tror det er en fordel for deg å kontakte internettleverandøren din og høre om de tilbyr teknisk assistanse hjemme. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 RJ11 (liten) skal I utgangspunktet passe fint i rj45 (stor) Jacks. Kabel med RJ11 på en ende og rj45 på den andre burde gå an å oppdrive på clas Ohlson eller lignende butikker. Eventuelt hør med nettleverandør om de har noe sånt liggende. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Slike overganger har fulgt med de routermodemene jeg har hatt. Finnes i mange utgaver. https://batterionline.no/telefon-kabel-rj45-han-8p4c-til-rj11-rj14-han-6p4c-4-4?gclid=Cj0KCQjw5MLrBRClARIsAPG0WGzXp1zO_7ckGc4_bPJzQ8KtQeY1YFontNGJ2ntQpWVfXZhkvJYw8F4aAsUNEALw_wcB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå