zeebra Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Porsche har nå et eget dashboard. De har ikke erstattet hele dashboardet med en kjip og billig tablet på en hengselsmekanisme. Noe billigere og kjipere enn en tablet i bilen er vanskelig å forestille seg. Synes det er direkte dårlig av Tesla. De påstår det er en feature, men det appelerer vel aller mest til primitive klikkavhengige generation-z's som ikke vet mer om interiør i transport enn at det er ok men en stor tablet i bilen. Den kunne like gjerne ligget løst i setet ved siden av. Endret 5. september 2019 av zeebra 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Porsche har nå et eget dashboard. De har ikke erstattet hele dashboardet med en kjip og billig tablet på en hengselsmekanisme. Noe billigere og kjipere enn en tablet i bilen er vanskelig å forestille seg. Synes det er direkte dårlig av Tesla. Kan jo ikke sammenlignes, man får 3-4 model 3 for prisen av en Taycan. Selvfølgelig vill model 3 føles mer kjip, hadde vært sykt rart om ikke. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Kan jo ikke sammenlignes, man får 3-4 model 3 for prisen av en Taycan. Selvfølgelig vill model 3 føles mer kjip, hadde vært sykt rart om ikke.Tja, handler jo også en del om personlige preferanser. Jeg syns interiøret til Taycan ser ganske klaustrofobisk ut, med den enorme midtkonsollen. (Og den klokken på midten av dashbordet - kunne den vært mer malplassert?) Endret 5. september 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Som Tesla-eier og Proschefan må jeg si jeg blir lei av at de skal sammenlignes hele tiden. Det eneste de har til felles er at de er elbiler og har svært gode ytelser på aks\toppfart etc. Tesla sikter seg inn som familiebil og erstatning for fossile biler, Taycan er en rendyrka sportsbil og lite egna som familiebil for flertallet som går betydelig fortere på bane og er en konkurrent mot fossile sportsbiler. 5 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Kan jo ikke sammenlignes, man får 3-4 model 3 for prisen av en Taycan. Selvfølgelig vill model 3 føles mer kjip, hadde vært sykt rart om ikke. Vel, jeg synes Tesla er et utmerket produkt, men akkurat det med dashbordet er direkte kjipt. Så man ser jo en forskjell på Porsche Teycan når det kommer til "finishes" som generelt sett kanskje føles mindre "tacky". Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Tja, handler jo også en del om personlige preferanser. Jeg syns interiøret til Taycan ser ganske klaustrofobisk ut, med den enorme midtkonsollen. Ja, her her de lært av Tesla sin feil. Altfor stor skjerm i midten. Enig der. Men den stikker seg ikke ut som en knust tå på samme måte som en 17 tommers skjerm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Det er en feil i tabellen i artikkelen. Teslaene som leveres nå har 16,5 kW normallading, ikke 11,5. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Tja, handler jo også en del om personlige preferanser. Jeg syns interiøret til Taycan ser ganske klaustrofobisk ut, med den enorme midtkonsollen. (Og den klokken på midten av dashbordet - kunne den vært mer malplassert?) Ja personlig liker jeg også model 3 sitt oppsett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Tja, handler jo også en del om personlige preferanser. Jeg syns interiøret til Taycan ser ganske klaustrofobisk ut, med den enorme midtkonsollen. (Og den klokken på midten av dashbordet - kunne den vært mer malplassert?) Det er helt i tråd med slik cockpiten er i ekte rendyrkede sportsbiler.Angående klokken , har du sikkert hørt om signatur. https://youtu.be/0oADq9yFgio Lenke til kommentar
Erik74 Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Prisene på Porsches sider er ikke de samme som her i artikkelen. Turbo er 1.324.900 Turbo S er 1.608.900 Og når en kikker litt i tilbehørsliste som er enorm. Inkludert "Porsche Electric Sport Sound (sportslyd)" til 4300 :-) Glasstak 13800,- Ryggekamera..... 5900,- Ikke en gang Cruise controll er med??? Kan det stemme? On board DC charger?? 6700??? Ladekabel er tilegg med 9300 ojoj... Haha kødder du? Ikke nok med det men den er sikkert ikke like kjapp som Model S P100D. Høy kvalitet og topp kjøreopplevelse koster mer. Hilsen en som ikke har råd til TMS engang. 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Dyrt, men sikkert en fantastisk kjøremaskin. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 HAH ! LIke greit å kjøpe en Model 3 perfermance da, til halve prisen. Kun 499.900. Går drit fort og ja dog mode da selvsagt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Har Porsche noen tanker rundt autonomi?Jeg tviler. Dette er ikke en bil myntet på de som vil være passasjer bak rattet. Hahahahaha, og det er norsk pris uten avgifter?Det er med begge avgiftene. Vrakpant og kjølegassavgift. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Noe billigere og kjipere enn en tablet i bilen er vanskelig å forestille seg. Hva med et ratt som ser mindre premium ut enn de plastgreiene man får til Playstation? Lenke til kommentar
joVaa¤ Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 En tiendels raskere enn gledesbobla til Tesla? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Tja, handler jo også en del om personlige preferanser. Jeg syns interiøret til Taycan ser ganske klaustrofobisk ut, med den enorme midtkonsollen. (Og den klokken på midten av dashbordet - kunne den vært mer malplassert?) Klokken er en viktig greie, for den kan ta rundetider tenk. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Omtrent alle 911 har motorer med turboladere i dag. Likevel er det bare de to bilene med mest power (foruten GT2RS), Turbo og Turbo S som heter "Turbo". Inntil 2017 hadde alle 911 Carrera sugemotor, nå har alle Carrera turbomotor. Men likevel heter de fortsatt Carrera, og ikke Turbo. Hvorfor? Fordi Carrera/GTS/Turbo/Turbo S/osv, er navn som gir en pekepinn på ytelse, ikke teknologien under skallet. Forøvrig er Turbo mye rart, en by i Colombia, noen band, f.eks en Koransk dance-gruppe, forskjellige tegneseriefigurer blant annet en Marvel-heroinne og en Disney-figur, utviklingsprogramvare for C, knapp på gamle PCer som ironisk nok får de til å gå saktere, sjøsnegle, en Tyrkisk tyggegummi, osv osv. Turbo er mer enn bare en eksosdrevet luftkompressor Ikke alltid, Panamera ST kom med Turbo-utgaven først (og riktig nok Turbo S E-Hybrid som var enda raskere senere, men likevel). Navnet er godt eksemplifisert med f.eks at 911 Carrera har hatt sugemotor siden tidenes morgen. I 2017 fikk alle turbomotor, men likevel heter de fortsatt Carrera, ikke Turbo. Turbo er en betegnelse på ytelse, ikke teknologi, deal with it Kanskje TURBO står for ToRqUe BoOst? neida... Det er rett og slett VAKKERT å se kommentarer fra folk som har erfaring, peiling og interesse, mot sutrete kommentarer fra ignorante forumbrukere som egentlig kun er ute etter å spre kvalme. Takk skal du ha. Porsche sitt bidrag er egentlig kun sin egen konkurrent her, så artikkelen burde kanskje hatt tabell som sammenlignet Taycan mot tilsvarende bensin/hybrid produkter. 1 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Skjønner hva du mener, men Ifølge ordboka er det faktisk innafor å benytte ordet turbo i overført betydning: Sette opp farten. Disse bortforklaringene er på Trump-nivå. Hvorfor ikke bare tegne en turbo-enhet på bilen med tusj som bevis på at den har turbo? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Omtrent alle 911 har motorer med turboladere i dag. Likevel er det bare de to bilene med mest power (foruten GT2RS), Turbo og Turbo S som heter "Turbo". Inntil 2017 hadde alle 911 Carrera sugemotor, nå har alle Carrera turbomotor. Men likevel heter de fortsatt Carrera, og ikke Turbo. Hvorfor? Fordi Carrera/GTS/Turbo/Turbo S/osv, er navn som gir en pekepinn på ytelse, ikke teknologien under skallet. Det er rett og slett VAKKERT å se kommentarer fra folk som har erfaring, peiling og interesse, mot sutrete kommentarer fra ignorante forumbrukere som egentlig kun er ute etter å spre kvalme. Det skal sies at de som diskuterer dette i de Porsche-gruppene (ergo folk med erfaring, peiling og interesse) jeg følger med på ikke er spesielt imponert over at det skal stå "Turbo" på biler uten turbo. Det brukes riktignok turbo i 911-modellene (Carrera/Targa, 4, S, 4S, GTS og 4 GTS) f.o.m. generasjon 991.2 slik du sier thklinge, samt i Panamera, Cayman/Boxster, Macan og Cayenne, men det har aldri tidligere vært en modell med "turbo" i modellbetegnelsen uten at det finnes en turbo i bilen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. september 2019 Rapporter Del Skrevet 5. september 2019 Det skal sies at de som diskuterer dette i de Porsche-gruppene (ergo folk med erfaring, peiling og interesse) jeg følger med på ikke er spesielt imponert over at det skal stå "Turbo" på biler uten turbo. Det brukes riktignok turbo i 911-modellene (Carrera/Targa, 4, S, 4S, GTS og 4 GTS) f.o.m. generasjon 991.2 slik du sier thklinge, samt i Panamera, Cayman/Boxster, Macan og Cayenne, men det har aldri tidligere vært en modell med "turbo" i modellbetegnelsen uten at det finnes en turbo i bilen. Hadde hvilket som helst merke fra Asia forsøkt denne modellmerkingen hadde det blitt latterliggjort - på samme måte som Porsche har blitt det siste døgnet... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg