Simen1 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Snart kommer den samme leksa om app for å låse bilen også.. Det virker jo nesten alltid? Bil er jo ikke noe folk er avhengige av at fungerer hver eneste dag i året... Jeg har litt erfaring med parkeringsheiser og porter til garasjeanlegg. Det virker som ingen ser nytten i UPS før den dagen strømmen går. Fordummingen går stadig videre og folk evner ikke å planlegge og risikovurdere. Dyre paniske impulskjøp og "brannslukking" blir stadig vanligere. Når det gjelder bilnøkkel liker jeg å være på den sikre siden. Helst trådløs nøkkel i det daglige, men den bør ha fysisk nøkkel i tilfelle batteriet svikter. Den fysiske og den trådløse bør være en og samme enhet slik at man ikke risikerer å legge igjen den fysiske. App-nøkkel skal jeg vurdere den dagen telefonene får plass til en integrert fysisk nøkkel og appen 100% sikkert ikke kan overvåkes. Endret 26. september 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Ja godt mulig dette bare er meg. Men det var også ett poeng som omhandlet meg, så det er bare min personlige mening. Andre får trykke og klikke så mye de ønsker for min del:)Du har en on/off (standby) knapp på mobilen, PCen, nettbrett, kaffetrakter, stereoanlegg, TVen, Radio, playstation , xbox, fotoapparat m.m også. Mye irritert i hverdagen du da 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Du har en on/off (standby) knapp på mobilen, PCen, nettbrett, kaffetrakter, stereoanlegg, TVen, Radio, playstation , xbox, fotoapparat m.m også. Mye irritert i hverdagen du da Ehm nei, mobilen/nettbrett trenger ikke stenges ned. Det er ett trykk for å låse evt gjør den det selv etter tid. Smart. I motsetning til det vi ser her. PCen lukkes bare igjen og gjør også sin smarte greie. Kaffitrakteren min har ingen slik knapp, står alltid på. Tven skrur jeg av på via Alexa osv. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Ehm nei, mobilen/nettbrett trenger ikke stenges ned. Det er ett trykk for å låse evt gjør den det selv etter tid. Smart. I motsetning til det vi ser her. PCen lukkes bare igjen og gjør også sin smarte greie. Kaffitrakteren min har ingen slik knapp, står alltid på. Tven skrur jeg av på via Alexa osv.Alle Pcer har en on/off knapp. At du velger å bruke laptop lid for å sette den i standby/hibernate er underordnet.Alle mobiler og nettbrett har også en on/off (standby) knapp som er poenget mitt , et kort trykk vi slå av skjermen , et langt trykk slår den off. Angående kaffetrakteren din så er den ikke nemko godkjent om du ikke har en bryter på 220v. Alle Tver har en on/off (standby)knapp på apparat og på fjernkontroll . At du bruker alexa for å slå den fra standby til på er underordnet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Alle Pcer har en on/off knapp. At du velger å bruke laptop lid for å sette den i standby/hibernate er underordnet. Alle mobiler og nettbrett har også en on/off (standby) knapp som er poenget mitt , et kort trykk vi slå av skjermen , et langt trykk slår den off. Angående kaffetrakteren din så er den ikke nemko godkjent om du ikke har en bryter på 220v. Alle Tver har en on/off (standby)knapp på apparat og på fjernkontroll . At du bruker alexa for å slå den fra standby til på er underordnet. Underordnet? Jeg snakker for meg selv her og mine behov. En pc har ikke girspak feks, så det blir like mange klikk for å skru av den som i bilen min feks. Det er ikke av/på knappen som er problemet i seg selv, det er at den er redundant. Det er den ikke på en pc. Nei den er godkjent, bare smart... Som sagt, jeg snakker om meg selv. Slutt med dette underordnet tullet ditt. Om du vill klikke mest mulig så er det såklart opp til deg og jeg kommer ikke til å underkjenne din bruk av produkter av den grunn.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Underordnet? Jeg snakker for meg selv her og mine behov. En pc har ikke girspak feks, så det blir like mange klikk for å skru av den som i bilen min feks. Det er ikke av/på knappen som er problemet i seg selv, det er at den er redundant. Det er den ikke på en pc. Nei den er godkjent, bare smart... Som sagt, jeg snakker om meg selv. Slutt med dette underordnet tullet ditt. Om du vill klikke mest mulig så er det såklart opp til deg og jeg kommer ikke til å underkjenne din bruk av produkter av den grunn.. Du kan jo selv slutte med tulleposter og krisemaksimering om egne meninger (som tydeligvis ikke gjelder mange andre) om det å trykke på en on/off (standby) knapp.Og jo det er underordnet i den forstand at enheten (mobil,pc,nettbrett) faktisk har en on/off(standby)knapp. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Finansavisen: Test av Porsche Taycan: Et skikkelig elektrosjokk https://finansavisen.no/motor/tester/2019/09/25/6963172/test-av-porsche-taycan-et-skikkelig-elektrosjokk Taycan er et mesterverk, men den er ikke for alle. Og med det kan en endeløs internettkrangel om elbiltronens rettmessige eier starte.Den har vel startet for lenge siden Endret 26. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Du kan jo selv slutte med tulleposter og krisemaksimering om egne meninger (som tydeligvis ikke gjelder mange andre) om det å trykke på en on/off (standby) knapp. Og jo det er underordnet i den forstand at enheten (mobil,pc,nettbrett) faktisk har en on/off(standby)knapp. Så lenge jeg forholder meg til reglene her inne så har jeg lik rett som deg til å ytre meg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Fully Charged har fått lode litt i en nå Endret 26. september 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Det er en herlig bil rett og slett Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Så lenge jeg forholder meg til reglene her inne så har jeg lik rett som deg til å ytre meg. Som sagt, jeg snakker om meg selv. Du sier med dette at vi i forumet skal diskutere deg og dine meninger. Da må du jo tåle det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Du sier med dette at vi i forumet skal diskutere deg og dine meninger. Da må du jo tåle det. Tja, diskusjon rettet mot person kan jo stride i mot reglene. Og jeg sier da ikke at du ikke skal gjøre det? Problemet er at du prøver å diktere hvem som kan si hva, det er jeg uenig i. Men la oss nå komme videre da, jeg liker ikke biler som driver å installerer redundante knapper. Ferdig med det. La oss fortsette å diskutere taycan. Forstår den er i Norge nå, kult! Gleder meg til å prøve selv om det nok går en stund til oss vanlige dødlige får muligheten til det:) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Det kan være noe i ISO standard 6469 som gjør at enkelte har power off knapp på dashbordet. ISO-6469 specifies requirements and safety regulations for electrically propelled road vehicles. Endret 26. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Tja, diskusjon rettet mot person kan jo stride i mot reglene. Og jeg sier da ikke at du ikke skal gjøre det? Problemet er at du prøver å diktere hvem som kan si hva, det er jeg uenig i. Men la oss nå komme videre da, jeg liker ikke biler som driver å installerer redundante knapper. Ferdig med det. La oss fortsette å diskutere taycan. Forstår den er i Norge nå, kult! Gleder meg til å prøve selv om det nok går en stund til oss vanlige dødlige får muligheten til det:) Ha meg unnskyldt min ignoranse, hvordan "skrur man av" en tesla? Altså hva er prosedyre fra bilen har stoppet helt (foten på bremsen) til man har forlatt bilen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Ha meg unnskyldt min ignoranse, hvordan "skrur man av" en tesla? Altså hva er prosedyre fra bilen har stoppet helt (foten på bremsen) til man har forlatt bilen? Man setter bilen i park(knapp på girspak, som en ser i Mercedes og andre biler med spak) så går en fra bilen. Bilen låser seg og stenger ned. Dette er noe jeg personlig liker og ser ikke noen grunn til en ekstra prosedyre med av knapp (som en tydligvis må holde inne en stund også). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 ekstra prosedyre med av knapp (som en tydligvis må holde inne en stund også). Aldri vært borti noe slikt, hvilken bil har det? Syns knapp er bedre selv, noen ganger vil man styre dette selv og ikke la bilen bestemme. Husker fra Tesla tiden at førerdøren på gløtt var mye brukt for å holde liv i bilen, fordi den mangler startknapp. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Aldri vært borti noe slikt, hvilken bil har det? Syns knapp er bedre selv, noen ganger vil man styre dette selv og ikke la bilen bestemme. Husker fra Tesla tiden at førerdøren på gløtt var mye brukt for å holde liv i bilen, fordi den mangler startknapp. Taycan som er bilen som diskuteres. Ref en test av bilen hvor dette ble påpekt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Trenger egentlig ikke å trykke på knapp på spaken heller. I det du åpner døren og tar foten av bremsepedalen vil bilen automatisk gå i park og du kan forlate bilen som normalt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Syns det er rart at dere orker å åpne og lukke dørene og ta på setebelte på Teslaene deres. Eller å trykke på skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Man setter bilen i park(knapp på girspak, som en ser i Mercedes og andre biler med spak) så går en fra bilen. Bilen låser seg og stenger ned. Dette er noe jeg personlig liker og ser ikke noen grunn til en ekstra prosedyre med av knapp (som en tydligvis må holde inne en stund også). OK, kult. Enig i det med knappen. Dog foretrekker jeg Volvos løsning med trådløs nøkkel og et touch på håndtaket for å låse bilen. Da vet jeg at bilen blir låst. Hva om du glemmer mobilen i bilen når du går? Vil bilen fortsatt være låst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg