uname -i Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Prediksjon: Ingen Taycan-eiere vil bli utsatt for det her. Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Prediksjon: Ingen Taycan-eiere vil bli utsatt for det her. Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen Tja, ingen biler er perfekte og Porsche har hatt sitt de også. Som dette: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/porsche-gt3-owners-face-more-engine-concerns-1.2284524 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Tja, ingen biler er perfekte og Porsche har hatt sitt de også. Som dette: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/porsche-gt3-owners-face-more-engine-concerns-1.2284524 Ble kundene behandlet som dritt av Porsche når de fikk problem med bilen? 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Ble kundene behandlet som dritt av Porsche når de fikk problem med bilen? Det må en jo nesten spørre kundene om, poenget var bare at de fleste biler er ikke problemfrie og det vill være utfordringer for alle biler. Behandlingen de får vill jo vise seg i fremtiden når bilen er på plass og evt problemer oppstår. Men volumet vill nok være langt mindre og marginene bedre hos porsche så de har nok av ressurser for å håndtere dette. Så det er nok svært tvilsomt at det blir like tilstander som noen dessverre oppelever hos Tesla. 2 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 https://www.dn.no/teknologi/tesla/elon-musk/elon-musk-utfordret-porsche-til-duell-na-er-racingbanen-booket-til-fartsrekordforsoket/2-1-668073 Oi. De har visst fått booket plass likevel. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 https://www.dn.no/teknologi/tesla/elon-musk/elon-musk-utfordret-porsche-til-duell-na-er-racingbanen-booket-til-fartsrekordforsoket/2-1-668073 Oi. De har visst fått booket plass likevel. Kult, de har åpenbart trua på dette selv. Så lurer på hva de har endret på bilen. Kanskje vi ser første revisjon av kommende model S? Tipper den i det minste har "nye" batterier samt de andre nye tingene fra raven. Håper den ikke er for modifisert slik at de "driter" seg ut, da kan de like godt la være. IMO. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Kult, de har åpenbart trua på dette selv. Så lurer på hva de har endret på bilen. Kanskje vi ser første revisjon av kommende model S? Tipper den i det minste har "nye" batterier samt de andre nye tingene fra raven. Håper den ikke er for modifisert slik at de "driter" seg ut, da kan de like godt la være. IMO. Modifisert eller ikke, det er "kult" at Tesla stiller opp på en slik "konkurranse". Jeg ville bli sterkt overrasket om en model S ville ha en "snøballs sjanse i helvete" mot en Taycan Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Modifisert eller ikke, det er "kult" at Tesla stiller opp på en slik "konkurranse". Jeg ville bli sterkt overrasket om en model S ville ha en "snøballs sjanse i helvete" mot en Taycan Joda absolutt! Men som du sier blir jeg også veldig overrasket om de klarer det, men i en sterkt modifisert bil blir det ikke så overraskende. Og da håper jeg ikke det blir slik, for da faller jo poenget vekk egentlig. Vill heller se stock S mot stock Taycan for å se hvor stor forskjellen faktisk er. Prismessig er den jo enorm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Se svar #145. OK, greit nok. Om Porsche/Taycan er bedre mht å begrense effekten på SoC fra 100 og nedover til ?? prosent vet vi vel ikke. At ytelsen til en elbil/elsykkel/el* vil reduseres betraktelig når SoC nærmer seg kritisk (lavt) nivå er vel nokså innlysende? Det vi kanskje "krangler" om her er hvorvidt hvor stor forskjellen (ytelse) er fra 100% til f.eks. 75%. Men jeg vil jo tro at det er "lurt" å ha "toppet" batteri før en evt ytelsestest. Uansett om det er en elbil fra Porsche eller Tesla Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Så lenge de kjører stock bil og med samme dekk, så er det kult. Nico Rosberg har forøvrig meldt seg å kjøre for Tesla, så da har de i hvert fall en solid sjåfør. Hans erfaring på Nürburgring er kanskje ikke så alt for stor da. Porsche kan stille med hele WEC/Le Mans-laget for eksempel - karer som kjenner hele den banen som sin egen lomme. Endret 8. september 2019 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Ble kundene behandlet som dritt av Porsche når de fikk problem med bilen? Han her ble nok det https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=155654520 Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Han her ble nok det https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=155654520 Er dette en Porsche? Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Joda absolutt! Men som du sier blir jeg også veldig overrasket om de klarer det, men i en sterkt modifisert bil blir det ikke så overraskende. Og da håper jeg ikke det blir slik, for da faller jo poenget vekk egentlig. Vill heller se stock S mot stock Taycan for å se hvor stor forskjellen faktisk er. Prismessig er den jo enorm. Det er ikke lov å kjøre full fart hele runden denne dagen. Da må en booke egen dedikert tid på banen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Det er ikke lov å kjøre full fart hele runden denne dagen. Da må en booke egen dedikert tid på banen. Javel, detaljer rundt dette? Slik jeg forstår det har de booket time for industritest. Blir vell vanskelig å utføre dette uten å ha lov til å gi full pinne. Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Javel, detaljer rundt dette? Slik jeg forstår det har de booket time for industritest. Blir vell vanskelig å utføre dette uten å ha lov til å gi full pinne. https://www.roadandtrack.com/car-culture/a28942079/tesla-model-s-nurburgring-lap-attempt-porsche-taycan/ Står i artikkelen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 https://www.roadandtrack.com/car-culture/a28942079/tesla-model-s-nurburgring-lap-attempt-porsche-taycan/ Står i artikkelen. Men dette er fra før de booket timen, så er de booket for "Industry Pools" Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 (endret) GM har i hvert fall gjort det: https://www.caranddriver.com/features/a20970523/engineers-and-drivers-explain-why-the-nurburgring-is-perfect-for-vehicle-development/ "That’s the fastest lap we have video of, but it’s not the fastest lap we ran while we were there. I did a 7:15 from a dead stop. If we take out the dead stop, which is about two and a half to three seconds, on the last day, we essentially ran a 7:13. But that was during [industry] Pool, so we weren’t allowed to run video. We posted the fastest one we can back up with video." Men virker som det er noen begrensninger på f.eks bruk av video. Endret 8. september 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 Men dette er fra før de booket timen, så er de booket for "Industry Pools" Les de første avsnittene som er oppdatert. Der står det eksplisitt at under industry pool så er tidtaking forbudt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Les de første avsnittene som er oppdatert. Der står det eksplisitt at under industry pool så er tidtaking forbudt. Men det var jo ikke dette du sa, var det? Virker som om de vill få problemer med å vise til faktiske "beviser" med å kjøre denne typen test ja. Men kanskje det er for det beste, at de tester først og ser hvor de havner før de kjører en real test. EDIT: Ser nå at artikkelen er oppdatert fra sist jeg leste den ja og at det er visse begrensninger. Vi får se hva de får til og om det blir en "ekte" test etterhvert. Endret 8. september 2019 av Salvesen. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. september 2019 Rapporter Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Alt tyder på at levetiden til batteriene til Tesla er mer enn god nok. Man kan forvente at batteriet i en Tesla varer hele bilens levetid. Nei, det er store forskjeller mellom biler og bruk. Batteri-bytte er noe man forbinder med Tesla, og ingen andre bilmerker. Gå inn på bruktbiler på finn.no, så er det jo bare å begynne å telle på hvor mange som har byttet batterier hos de forskjellige merkene. Jeg påstår ingenting. Men det ville på ingen måte overraske meg. Du slenger ut bemerkelser mens det lyser frem at du støtter Tesla for hva det nå enn må koste. For en stund siden, så trudde jeg du var pådriver for elbiler. Men nå er det rimelig klart at du er pådriver for Tesla, og bare Tesla. Nå har jo CCS gått for 800V, så det er ikke overraskende at de som benytter CCS vil bevege seg mot 800V. Men det er akkurat som du sier, 800V er sammenlignbart med 400V. Det er ikke store forskjeller. 800V er fremtiden for elbiler. Litt barnslig å kalle det en "gimmick" kun fordi Porsche er først ute, og ikke Tesla? Og fortsatt har Porsche hausset opp at de har gått for 800V. Det at de går for 800V kunne stått med liten skrift ett eller annet sted nede i brødteksten. Hovedpoenget burde ha vært at de har utstyrt bilen med batterier som takler 270 kW. Per nå er det 20 kW bedre enn noen annen elbil. Det er jo supert. Potensialet med 800V er da større enn med 400V. Det forstår selv du, selv om du nå kan ha litt tid på deg for å klage litt på at de kun økte med 20 kW. Endret 8. september 2019 av oophus3do 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg