Gå til innhold

2019-modell Samsung TV med Apple TV-app og Google Home-støtte

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vurderer å bytte til en ny Samsung-TV, som iflg specs skal ha bl.a Apple TV-app. Noen som har prøvd denne? Funker det så bra at man kan kvitte seg med den "fysiske" Apple TV-boksen, eller er det bare et tidlig forsøk?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å bytte til en ny Samsung-TV, som iflg specs skal ha bl.a Apple TV-app. Noen som har prøvd denne? Funker det så bra at man kan kvitte seg med den "fysiske" Apple TV-boksen, eller er det bare et tidlig forsøk?

Har bare såvidt testa på mudern sin Q9FN, som fikk oppdatering som gir støtte for Airplay og AppleTV-appen. Airplay funka kjempebra. AppleTV-appen har jeg ikke så mye kjennskap til, tror den er den samme som AppleTV-appen på selve AppleTV 4 og 4K. Altså en strømmeapp som samler mye innhold for deg. Så jeg vil ikke si det kan erstatte en AppleTV, men igjen, det kommer an på hva du bruker AppleTVen til. Dersom det stort sett er Airplay, så er det null problem. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg ønsker å installere T-We-appen i Apple TV i TVen, for å kunne se på TV uten hverken dekoder eller CAM fra Telenor. Dette funker fint på en fysisk Apple TV, men jeg er usikker på hvilken funksjonalitet som er lagt inn i Tizenløsningen for dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg måtte bare prøve dette, og dro ut og kjøpte en 2019 Samsung-TV. Det er stemmer som nevnes over, at Apple TV-appen i Tizen kun kan brukes til Apple TV-oppgaver, som å se leide/kjøpte filmer. Man har altså ikke tilgang til "App store" som man finner på en fysisk Apple TV, og kan heller ikke installere andre apper. AirPlay ser ut til å virke helt fint.

En annen ting: 2019-modellene av Samsung TV skal ha støtte for Google Home og Amazon Alexa. Jeg har GH i heimen, men klarer ikke å se hvordan jeg kan koble TVen til GH-appen. Noen som har testet dette?

Edit: Fant dette ut nå, måtte koble GH-appen til SmartThings-appen. Tips: For å kunne slå TVen på fra GH må TVen være tilkoblet med WiFi, ikke kablet nettverk.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...