Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] telenor zyxel p8702n


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg klarer ikke å bytte Konfigurert rate/duplex på routeren min som gjør at den stasjonære pc en min, ikke får tilgang til mer enn 100/100 mbs,

itedenfor de 300/300 mbs jeg betaler for.

 

Når jeg logger inn på router administrasjonen og klikker på der det står 100/full og prøver å bytte denne til

1000/full og lagrer så hopper den bare tilbake igjen til 100/full.

 

startet router på nytt gjort,

resetet router gjort.

 

Takk for alle svar.

 

post-529767-0-28093600-1567520657_thumb.png

post-529767-0-16013500-1567520663_thumb.png

post-529767-0-53785900-1567520987_thumb.png

post-529767-0-51250000-1567520999_thumb.png

Endret av JonLefd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette skal funke fint når du lar den stå på auto. Prøvd med en annen ethernetkabel? Prøvd med en annen PC? Sikker på at NIC i PCen din støtter 1 Gbps? Sjekket om du har nyeste drivere? Hvis du har det, forsøk å rulle tilbake til forrige versjon.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

I219-V skal støtte GbE. Som det ellers sies her, å sjekke med en annen kabel kan være lurt. Spørsmål ellers: overklokker du?

 

Sjekk ellers at det ikke er satt noen begresninger i egenskaper for NIC-et. I device manager, se på egenskaper for enheten og gå på Avansert. På Intels kontrollere har man vel gjerne noe som heter "Speed and Duplex".

 

Prøv evt. å avinstallere kontrolleren og installer den på nytt - gjerne med oppdaterte drivere hvis det i dag er slik at du bruker de som er med i Windows.

 

Prøve en annen port på ruteren kan jo også være en mulighet.

Lenke til kommentar

I219-V skal støtte GbE. Som det ellers sies her, å sjekke med en annen kabel kan være lurt. Spørsmål ellers: overklokker du?

 

Sjekk ellers at det ikke er satt noen begresninger i egenskaper for NIC-et. I device manager, se på egenskaper for enheten og gå på Avansert. På Intels kontrollere har man vel gjerne noe som heter "Speed and Duplex".

 

Prøv evt. å avinstallere kontrolleren og installer den på nytt - gjerne med oppdaterte drivere hvis det i dag er slik at du bruker de som er med i Windows.

 

Prøve en annen port på ruteren kan jo også være en mulighet.

 

Tusen takk. Da har jeg testet litt. Fant ut at den var begrenset i egenskaper for intels ethernet som du sa. Men selvfølelig fungerte det ikke bare å bytte til 1000/full. Så jeg trykket på den "Diagnostisk" knappen og alle testene var var optimale med et unntatt. Som selvfølgelig var at internett kabelen ikke klarer å yte mer enn 100 mbps... Så nå får jeg vell bytte ut den gamle kabelen med en nyere en og bore noen nye hull i veggene.

post-529767-0-35776300-1567603427_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...