JonLefd Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Hei. Jeg klarer ikke å bytte Konfigurert rate/duplex på routeren min som gjør at den stasjonære pc en min, ikke får tilgang til mer enn 100/100 mbs, itedenfor de 300/300 mbs jeg betaler for. Når jeg logger inn på router administrasjonen og klikker på der det står 100/full og prøver å bytte denne til 1000/full og lagrer så hopper den bare tilbake igjen til 100/full. startet router på nytt gjort, resetet router gjort. Takk for alle svar. Endret 3. september 2019 av JonLefd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Dette skal funke fint når du lar den stå på auto. Prøvd med en annen ethernetkabel? Prøvd med en annen PC? Sikker på at NIC i PCen din støtter 1 Gbps? Sjekket om du har nyeste drivere? Hvis du har det, forsøk å rulle tilbake til forrige versjon. Endret 3. september 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
NULL Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 I219-V skal støtte GbE. Som det ellers sies her, å sjekke med en annen kabel kan være lurt. Spørsmål ellers: overklokker du? Sjekk ellers at det ikke er satt noen begresninger i egenskaper for NIC-et. I device manager, se på egenskaper for enheten og gå på Avansert. På Intels kontrollere har man vel gjerne noe som heter "Speed and Duplex". Prøv evt. å avinstallere kontrolleren og installer den på nytt - gjerne med oppdaterte drivere hvis det i dag er slik at du bruker de som er med i Windows. Prøve en annen port på ruteren kan jo også være en mulighet. Lenke til kommentar
JonLefd Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 I219-V skal støtte GbE. Som det ellers sies her, å sjekke med en annen kabel kan være lurt. Spørsmål ellers: overklokker du? Sjekk ellers at det ikke er satt noen begresninger i egenskaper for NIC-et. I device manager, se på egenskaper for enheten og gå på Avansert. På Intels kontrollere har man vel gjerne noe som heter "Speed and Duplex". Prøv evt. å avinstallere kontrolleren og installer den på nytt - gjerne med oppdaterte drivere hvis det i dag er slik at du bruker de som er med i Windows. Prøve en annen port på ruteren kan jo også være en mulighet. Tusen takk. Da har jeg testet litt. Fant ut at den var begrenset i egenskaper for intels ethernet som du sa. Men selvfølelig fungerte det ikke bare å bytte til 1000/full. Så jeg trykket på den "Diagnostisk" knappen og alle testene var var optimale med et unntatt. Som selvfølgelig var at internett kabelen ikke klarer å yte mer enn 100 mbps... Så nå får jeg vell bytte ut den gamle kabelen med en nyere en og bore noen nye hull i veggene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Kan det være at sin Tunngle har en begrensning på 100Mb? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2019 Del Skrevet 8. september 2019 (endret) Du kjører jo i tillegg med halv duplex i siste skjermbildet. Ville begynt med ny kabel mellom PC og ruter. Endret 8. september 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå