Gå til innhold

Hva er grunnen til en forhøyning på gulvet ?

xrays

Anbefalte innlegg

Jeg har et sp.mål angående en forhøyning på gulvet.

Jeg lurer på om noen vet om at en sånn forhøyning er grunnet dårlig byggeskikk på 80 tallet, dette er en 4etg blokk jeg bor i 1. etg på bakken, ikke noe under. Noen som har vett på sånt her?

Har hatt en takst mann som skrev "dårlig byggeskikk" 

Men generelt så blingsa han på endel så er noe usikker og har litt med forsikring å gjøre og kan utgjøre forskjell i dårlig byggeskikk eller blokken har seget.

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok utdype litt mer om denne forhøyning. Er det parkett, så får mange forhøyning i seg pga inneklima. Da må parketten bort og det er flatt gulv under.

Takstmenn skriver hva det passer seg og kan ikke tas så seriøst. Hvis det er såkalte "takstmenn" som har vært inne ved salg av leilighet.

Lenke til kommentar

Det var ikkje uvanleg at ved bygging av billige bustadblokker tok snarvegar under bygginga.

At delar av golvet på bakkenivå er litt høgare enn resten kan ha ei så enkel forklaring som at det var ein bergknaus som stakk opp, og at det blei vurdert som billegare å støype golvet litt høgare rundt berget enn å bruke tid og pengar på å sprenge vekk berget. Andre gongar blei bygget satt opp på ein litt anna plass på tomta for å unngå å gjere meir grunnarbeid enn nødvendig.

Bad er ofte også bygd litt høgare for å plass til å legge røyr og sluk, dette var vanleg også i fyrste etasje sidan ein då kunne sleppe unna med eit tynnare betonggolv i dei andre romma.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...