djgudleif Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hei, Holder på å brygge cider. Jeg tenkte å bruke alu-bokser i stedet for glassflasker. https://www.olbrygging.no/kegland/102101/500-ml-%C3%B8lboks--207-stk-s%C3%B8lvfarget-med-lokk-inkludert?gclid=CjwKCAjwnrjrBRAMEiwAXsCc43c2cjg3JAT0upMkwX8K7fy2m2_CNE0RsfDwPZul-ZjWlUuJV2B07BoCP3UQAvD_BwE Jeg ser på disse, som er rimelig nok. Men en såkalt "Can Seamer" koster 5000 kroner. Hvordan funker disse boksene egentlig? Kan man ikke bare bruke noe man har i huset? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Lokket falses over kanten på boksen. Noen spesiell grunn til at du vil bruke engangsbokser istedet for flasker? Lenke til kommentar
afterall Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Lykke til med å få boksene lufttette ved hjelp av "noe man har i huset". Bruk flasker. Endret 3. september 2019 av afterall Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Lokket falses over kanten på boksen. Noen spesiell grunn til at du vil bruke engangsbokser istedet for flasker? Nei, ikke egentlig. Var bare et alternativ. Men det blir flasker nå som jeg forstår mekanismen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå