Postkassestativ Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Har det siste året hatt kloakklukt på badet til tider. Kloakken er koblet til privat septiktank og det er lufting på systemet. Alle sluk på badet blir brukt daglig, så det er ikke noen sjanse for at vannlåsene tørker ut. Har prøvd å fylle opp vannlåsene rett før jeg har lagt meg i tilfelle det oppstår ett vacuum i systemet som tømmer vannlåsene. Ingenting funker. Det kommer å går sporadisk. Det er ingen gammle rør, da alt ble byttet i 2015 Endret 11. september 2019 av Postkassestativ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Er utluftingen over tak i orden? Er septiktanken tømt i tide? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvordan ser pakningen til vannlåsen i dusjen ut?Måtte fikse min da det hadde dannet seg et belegg som hadde løsnet litt. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 Septikktanken ble tømt i mai. Tror den tømmes 1 gang i året. Pakningen i dusjsluket er tight og fin. Sluken er også fra 2015. Har også sluk på vaskerommet, å der har jeg aldri hatt noen problemer med lukt. Det lukter også kloakk ved septikktanken de gangene det lukter på badet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Har du prøvd å snuse litt rundt dei mest aktuelle punktene når lukta er der? Dvs. alle sluk og ev. åpne røyr, toalett? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 Det lukter så mye at jeg ikke helt klarer å finne ut hvor lukten kommer fra. Har rensket sluket i dusjen med gjevne mellomrom, da jeg har fått det for meg at langt hår som henger fast fungerer som en slags veke for lukten. Blir ikke noe endring om jeg gjør det eller ikke Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Deg var sånn her jeg flytta inn nylig også. Da jeg gråteipet igjen (tettet) slangen fra vaskemaskinen til røret den stakk ned i, gav det seg. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Jeg har montert vannlås på utløpet til vaskemaskinen. Lukten er for tiden borte, så skal undersøke det nærmere når den kommer tilbake Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. september 2019 Forfatter Del Skrevet 11. september 2019 Problemet er løst. Fant ut at det ene taknedløpet var koblet på kloakken. Røret var helt inne ved veggen, så gassen har kommet inn under bordkledningen og inn i huset. Dette var noe fra før jeg kjøpte huset. Forlengte røret helt opp til raftkassen og satte på en durgo der. Skal dekke til røret med blikk for å skjule det litt 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Jeg har montert vannlås på utløpet til vaskemaskinen. Lukten er for tiden borte, så skal undersøke det nærmere når den kommer tilbake Selv med vannlås kan det lukte hvis avløpsrøret fra maskinen ligger for dypt nede, og går forbi vannlåsen. Har selv opplevd dette, og eneste var å feste røret lengre oppe slik at det ikke lå nede i vannlåsen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Problemet er løst. Fant ut at det ene taknedløpet var koblet på kloakken. Røret var helt inne ved veggen, så gassen har kommet inn under bordkledningen og inn i huset. Dette var noe fra før jeg kjøpte huset. Forlengte røret helt opp til raftkassen og satte på en durgo der. Skal dekke til røret med blikk for å skjule det litt Kan skyte inn at den eigendlege løysninga er å passe på at overvatnet frå taket ikkje går i kloakken. Regnvatnet bør ledast vekk på andre måtar, dersom vatnet går i kloakken så må renseanlegget rense vatn saman med kloakken som det ikkje er nødvendig å bruke ressursar på å rense. Mange kommunar gir pålegg om å separere overvatn frå kloakken (eller aukar VA-gebyret for å dekke inn meirkostnaden). Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 14. september 2019 Forfatter Del Skrevet 14. september 2019 Dette var noe som var gjort for lenge siden. Var vanskelig å se det da det står en klatreplante ved røret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå