RuneWi Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Veldig irriterende. Jeg var ferdig på jobb klokka 03.00, sliten og trøtt gledet jeg meg til å komme meg hjem for å sove. Etter å ha stått og bannet og prøvd å komme meg inn i bilen i en halvtime måtte jeg ringe etter taxi. Taxien brukte 45 minutter på å komme og kostet meg 800 kroner. Og nå trenger jeg bilen, men den står på jobben, ikke fikk jeg ladet den som planlagt heller. Det samme hadde vel skjedd om du mistet mobilen eller den var tom for strøm? Moralen er: Ha alltid med nøkkelkortet. Du kan legge det ved siden av sertifikatet i lommeboka. 4 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Javel? Det er ikke verre enn å bare huske å ta med seg nøkkelen så er problemet løst. Som med alle andre biler...Hvordan klarte du å låse deg ute når mobilen var i bilen? Om en glemmer nøkkelen i alle andre biler, forblir jo bilen ulåst.. 1 Lenke til kommentar
Panneband Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Om en glemmer nøkkelen i alle andre biler, forblir jo bilen ulåst.. Nei, nøkkelen til vår E-Golf ble låst inne i bilen da den ikke klarte å detektere at nøkkelen var inne i bilen. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvordan klarte du å låse deg ute når mobilen var i bilen? Om en glemmer nøkkelen i alle andre biler, forblir jo bilen ulåst.. Model S/X har nøkkel, og så er app backupløsning. Og man må spesifikt gå inn på appen for å låse opp eller starte bilen. Denne løsningen går over internett, altså om man ikke har med seg nøkkelen, og parkerer et sted uten dekning, så vil ikke bilen åpne seg, selv om man har med seg mobilen. 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Bør vel være en innstilling for "aldri logg ut". 'Alle' programmer og apper har det. Som virker noen dager, eller uker, eller noen ganger måneder. Også må du logge på på nytt.. Det er dessverre normen at 'husk meg' ikke er permanent. Det er ikke "aldri logg ut" eller "husk meg" funksjon som mangler, men en "offline modus" 2 Lenke til kommentar
OtherHalf Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvor lett går man fra "vi stiller inn setet for deg fordi vi vet hvem du er" til "vi vet hvem du er, og selger denne informasjonen"? Joa, lykke til å leve med den tankegangen. Er du i tvil så les gjennom Tesla personvernserklæring før du bestiller deg tesla. Kanskje greit å slette din google/facebook/twitter/apple-konto i samme slengen så du slipper dette. huff Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Nei, nøkkelen til vår E-Golf ble låst inne i bilen da den ikke klarte å detektere at nøkkelen var inne i bilen. Så det er egentlig ikke "Som med alle andre biler...", men mer "som andre biler med keyless funksjon", da er vi enige. 3 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Model S/X har nøkkel, og så er app backupløsning. Og man må spesifikt gå inn på appen for å låse opp eller starte bilen. Denne løsningen går over internett, altså om man ikke har med seg nøkkelen, og parkerer et sted uten dekning, så vil ikke bilen åpne seg, selv om man har med seg mobilen. Ah, skjønner, det var en liten felle som er fort gjort å gå i om man blir vant med å bruke mobil/backup løsningen som hoved metode å låse opp bilen. En liten ekstra (som ikke ville virket i gitt situasjon, men verdt å nevne for situasjonen Salvesen var i) er at en kan også ringe inn til Tesla og få dem til å åpne bilen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 En liten ekstra (som ikke ville virket i gitt situasjon, men verdt å nevne for situasjonen Salvesen var i) er at en kan også ringe inn til Tesla og få dem til å åpne bilen. Nåååå er vel ikke Tesla akkurat så enkel å få tak i etter at dem stengte alle telefonene ? Er en chat på nettsiden demmes som er åpen noen timer man kan prøve seg på eneste.. Neida er vel sikkert ett "nødnummer" de har åpent som kan fikse biffen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvordan klarte du å låse deg ute når mobilen var i bilen? Om en glemmer nøkkelen i alle andre biler, forblir jo bilen ulåst.. Jeg hadde ikke med meg nøkkel... Og det var model S Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Hva skal til før man klarer å ringe åpen bilen? Joa, lykke til å leve med den tankegangen. Er du i tvil så les gjennom Tesla personvernserklæring før du bestiller deg tesla. Kanskje greit å slette din google/facebook/twitter/apple-konto i samme slengen så du slipper dette. huffAldri hatt, kommer ikke til å anskaffe. Må man få anta at det ikke er min tankevirksomhet som er i urede? Endret 3. september 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Litt beta er det jo. Det koster litt frustrasjon å være med på et slikt prosjekt som Tesla. Selv har jeg sluppet unna mye av fjaset, men ser at mange andre ikke gjør det. Etter 7 år, og x antall biler burde det ikkje lengre være "litt beta" 1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 En grei påminner om hvorfor man ikke kjøper Tesla, syntes nå jeg.Javel? Det er ikke verre enn å bare huske å ta med seg nøkkelen så er problemet løst. Som med alle andre biler... Har du nøkkel allikavel? Du har jo sagt du hater bil nøkler og vil aldri gå tilbake til det igjen og at du stolte 100% på teknologien fra Tesla ? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Etter 7 år, og x antall biler burde det ikkje lengre være "litt beta" Bilene er i utvikling og blir stadig bedre. Ulikt det alle andre driver med. Liker en ikke den måten å utvikle produkter på har en heldigvis mye å velge i mellom(alle andre som sagt). Dette blir nok fikset de kommende ukene og kanskje lærer noen at redundans er en fin ting på veien. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Har du nøkkel allikavel? Du har jo sagt du hater bil nøkler og vil aldri gå tilbake til det igjen og at du stolte 100% på teknologien fra Tesla ? Du må gjerne sitere meg på det siste der... Men nei jeg har ikke en tradisjonell nøkkel med meg, ikke til bil eller til noe annet. Men jeg har så og si alltid rfid kortet til bilen i lommeboken om noe uforventet skulle skje. Og det vet jeg at skjer da jeg titt og ofte går tom for batteri på mobilen. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hvorfor i svarteste har du ikke nøkkelen samme med andre kort som førerkort og bankkort?"Common sense isn't common practice" åpenbart Kanskje fordi tesla selger en tjeneste der det ikkje skal være nødvendig? Eller sier tesla at det ikkje er til å stole på og at nøkkelen alltid skal være med? 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hva skal til før man klarer å ringe åpen bilen? Du må identifisere deg, typisk via en rekke spørsmål som når du kjøpte bilen, hva du heter, personnummer, VIN, hvor hentet bilen, hvilken versjon bilen er, hvor du bor, etc etc etc. Helt klart rom for sosial hacking, men kjekk tjeneste enn så lenge..... Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Bilene er i utvikling og blir stadig bedre. Ulikt det alle andre driver med. Liker en ikke den måten å utvikle produkter på har en heldigvis mye å velge i mellom(alle andre som sagt). Dette blir nok fikset de kommende ukene og kanskje lærer noen at redundans er en fin ting på veien. Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken. At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken. At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da Hvordan kan "beta" forsvinne med fabrikken når bilen stadig er i utvikling? All kode har bugs, Tesla har valgt å konstant fikse bugs underveis og utvikle videre. Det er ett valg en må ta når en kjøper bil, ønsker en dette eller ikke. De fleste gjør nok det, da de fleste produkter en omgås med i dag lages på denne måten(mobil, pc, IoT osv). Etter 7 år er nok de fleste "feil" som gikk ut for 7 år siden fikset, men det kommer stadig nye(nye linjer med kode = nye bugs). 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken. At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da Mye bugs i Windows 10 som ikke var i Windows XP, hovedsakelig fordi XP ikke hadde funksjonene som ga buggen i det store og det hele. Det oppdateres og legges til funksjoner hele tiden, klart det kan bli litt krøll til tider. Om man missliker dette så sterkt er det ikke Tesla man skal eie. Man må vel ikke installere oppdateringene heller om nan absolutt ikke vil ha dem, men spørs om Tesla er så behjelpelige på support om du har utdatert software. Forøvrig har vel Tesla alltid annbefalt at man har med seg ett nøkkelkort i pengeboka (På Model 3 uten keyfob) og nødløsning som sakt er å ringe Tesla å få dem til å åpne den remotly. Folk mister telefonen sin hele tiden og tomme for strøm er dem gjerne og. Men forhåpentligvis skjer dette aldri igjen. Endret 3. september 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå