sujee Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Hei! har en volvo s60 2.4 i dag da jeg startet bilen fikk jeg beskjed at kjølevæska var lite jeg kjøpte den og fylte den til maks. så etter lite øyeblikk sjekket jeg under bilen og fant ut at det "dripper" veldig lite dråper litt og litt. hva kan være årsaken? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Hull i en slange, ødelagt pakning, defekt vannpumpe. Må nesten bare få bilen opp på bukk og observere hvor det drypper fra og utbedre der etter. 1 Lenke til kommentar
sujee Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Hull i en slange, ødelagt pakning, defekt vannpumpe. Må nesten bare få bilen opp på bukk og observere hvor det drypper fra og utbedre der etter. motor lampa lyser ikke, her dripper helt foran, høyre side for radiatoren Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Det er ikke normalt at motorlampen lyser ved kjølevæskelekkasje. Du har et eget lys for "low coolant" for det. Om du ser hvor det drypper fra kan du jo bare bytte den slangen/pakningen/komponenten som er synderen? Lenke til kommentar
sujee Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Det er ikke normalt at motorlampen lyser ved kjølevæskelekkasje. Du har et eget lys for "low coolant" for det. Om du ser hvor det drypper fra kan du jo bare bytte den slangen/pakningen/komponenten som er synderen? det sto "lite kjølevæske" og jeg fylte det opp, deretter begynte det å renne ned høyre for radiator, muligens slangen. isåfall hva koster det å bytte radiator pris med arbeid? og hva med slangen? cirka pris Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Du har ikke bare bomma litt når du fylte? I tuten på beholderen er det ofte en sidekanal for å dumpe overtrykk rett ut. Ble lurt av dette selv en gang for noen år siden Lenke til kommentar
sujee Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Du har ikke bare bomma litt når du fylte? I tuten på beholderen er det ofte en sidekanal for å dumpe overtrykk rett ut. Ble lurt av dette selv en gang for noen år siden fylte rett i midten Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 fylte rett i midten Med trakt? Lenke til kommentar
sujee Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Med trakt? bare helte rett inn Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 bare helte rett inn Stor sjanse for å treffe utløpet da. Selve korken er ventilen som slipper det gjennom? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 kjør ei lita stund, ser du at det minker i ekspansasjonstanken så har du nok en lekkasje en eller annen plass. Mest sannsynelig en slange som ikke koster så mye! Radiator koster alt i fr 12-1300kr til 3-4000kr alt etter hvor du handler og hvilken bil du har + arbeid så klart! Lenke til kommentar
sujee Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 Fikk fikset problemet! måtte bare bytte Klemmeren til radiatorslangen som er festet til radiatorens ende, da den var rust og løs. takk for all hjelpen 1 Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 motor lampa lyser ikke, her dripper helt foran, høyre side for radiatoren Kan jo være radiatoren som lekker. Om du kan skru litt selv så er dette en veldig enkel jobb og gjøre selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå