mBrajic Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Noen som vet hvor jeg finner mopedforhandler i Oslo? som gjerne har Yamaha TZR 50 eller Aprilia RS4 (50cc), eller lignende. man kan prøve for å finne riktig sykkel mtp høyde på person og sånt, jeg er 182cm Ny i 2 hjulingsverdentips? Endret 2. september 2019 av mBrajic Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Så vidt jeg kan se av tilgjengelige annonser på Finn og Yamaha's nettsider, er det ikke mulig å få tak i TZR av nyere dato. Nyeste jeg fant er fra 2016 på Finn. Men for garantert avklaring bør du ta kontakt med Yamaha forhandler og høre med dem. (Personlig notis: eide en TZR en stund og det var puslete saker. 2012 modell riktignok, men ikke mye å skryte av. Man skal være rimelig sikker og bestemt hvis man skal gå for en sånn en.) RS4 derimot produseres fortsatt og du kan søke etter Aprilia forhandlere i og nærheten av Oslo. F.eks Motorcenteret AS på Billingstad. Mulig de kan hjelpe deg videre. Ellers ser jeg Høiden MC (Moss/Rygge) har annonse for 2019 modell på Finn. Mulig det blir for langt for deg og må evt. ordne med transport i tillegg. 1 Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Så vidt jeg kan se av tilgjengelige annonser på Finn og Yamaha's nettsider, er det ikke mulig å få tak i TZR av nyere dato. Nyeste jeg fant er fra 2016 på Finn. Men for garantert avklaring bør du ta kontakt med Yamaha forhandler og høre med dem. (Personlig notis: eide en TZR en stund og det var puslete saker. 2012 modell riktignok, men ikke mye å skryte av. Man skal være rimelig sikker og bestemt hvis man skal gå for en sånn en.) RS4 derimot produseres fortsatt og du kan søke etter Aprilia forhandlere i og nærheten av Oslo. F.eks Motorcenteret AS på Billingstad. Mulig de kan hjelpe deg videre. Ellers ser jeg Høiden MC (Moss/Rygge) har annonse for 2019 modell på Finn. Mulig det blir for langt for deg og må evt. ordne med transport i tillegg. Skjønner, bli å evt kjøpe brukt uansett, men skulle gjerne testet/preøvesittet en først så jeg ikke tar ett bomkjøp.. hvis du skjønner hva jeg mener,. skal sjekke opp motorcenteret AS nå, takker Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 McOslo er vel en av de større forhandlerne 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Wow, må ha vært lang dag på skolen, for hvordan jeg klarte å tolke innlegget ditt at du var på jakt etter nyeste modell, er stort mysterie. Mulig hjernen koblet helt ut når jeg leste "Ny i 2-hjulsverdenen". Beklager dypt for det, og du kan bare ignorere innlegget mitt over. I så fall er det bare å ransake Finn til du finner noe interessant. Bare pass på med enkelte selgere, som muligens ikke tillater prøvesitting og -kjøring. Det bør du avklare på forhånd. Edit: Tenkte å nevne McOslo (Furuset) også, men så de ikke selger de merkene, så da gadd jeg ikke likevel. Men skader nok ikke å ta en telefon dit heller, de har bruktavdeling også, med forskjellige merker. Endret 2. september 2019 av Myst 1 Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 McOslo er vel en av de større forhandlerne Skjønner, får vel ta en tur innom Wow, må ha vært lang dag på skolen, for hvordan jeg klarte å tolke innlegget ditt at du var på jakt etter nyeste modell, er stort mysterie. Mulig hjernen koblet helt ut når jeg leste "Ny i 2-hjulsverdenen". Beklager dypt for det, og du kan bare ignorere innlegget mitt over. I så fall er det bare å ransake Finn til du finner noe interessant. Bare pass på med enkelte selgere, som muligens ikke tillater prøvesitting og -kjøring. Det bør du avklare på forhånd. har en kompis som skal selge sin TZR snart så vurderer å muligens kjøpe den, om prisen er rett på finn er alt trimma til helvete og ønsker helst ikke risikere 3000 i forleg og 6 prikker ( i verste fall), Selv om jeg skjønner mange syns det er teit å kjøre 45kmt på en tzr eller aprilia... Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 (endret) vet du om de har mer til utstilling enn det som er til "salgs" på nettsiden da det bare er scootere der.. Endret 2. september 2019 av mBrajic Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 McOslo har tydeligvis heller ingenting på nettsiden sin, men jeg kjøpte min Derbi Senda der. Jeg mener å huske at de også hadde Yamaha og Aprilia. Eller så har Yamaha en egen butikk på Vinterbro, rett ved Tusenfryd. 1 Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Wow, må ha vært lang dag på skolen, for hvordan jeg klarte å tolke innlegget ditt at du var på jakt etter nyeste modell, er stort mysterie. Mulig hjernen koblet helt ut når jeg leste "Ny i 2-hjulsverdenen". Beklager dypt for det, og du kan bare ignorere innlegget mitt over. I så fall er det bare å ransake Finn til du finner noe interessant. Bare pass på med enkelte selgere, som muligens ikke tillater prøvesitting og -kjøring. Det bør du avklare på forhånd. Edit: Tenkte å nevne McOslo (Furuset) også, men så de ikke selger de merkene, så da gadd jeg ikke likevel. Men skader nok ikke å ta en telefon dit heller, de har bruktavdeling også, med forskjellige merker. må forsåvidt ikke være verken yamaha eller aprilia men noe lignende funker jo selvfølgelig, koom med forslag hvis du har noen jo fler jo bedre Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Om de er trimma, kan man fint spørre om tilbakemontering av originaldelene. Fleste selgere pleier å være fleksibel på det. My guess is best as yours, for å være ærlig. Vet ikke mer selv enn det jeg har sett på nettsidene dessverre. Jeg bor ikke i Oslo en gang så... Tja, i sin tid så jeg både på Yamaha, Aprilia, Derbi og Rieju. Hadde sett for meg en Rieju RS2 (eller 3, husker ikke), men ble solgt før jeg fikk tatt turen. Kan ikke uttale meg om de andre da kun har kjørt TZR som sagt, men kan tenke meg de yter noenlunde det samme. Selv om de ser kul ut, er de tross alt bare en putrende moped. Du får prøve kompis sin vettu, og ta det derfra 1 Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Om de er trimma, kan man fint spørre om tilbakemontering av originaldelene. Fleste selgere pleier å være fleksibel på det. My guess is best as yours, for å være ærlig. Vet ikke mer selv enn det jeg har sett på nettsidene dessverre. Jeg bor ikke i Oslo en gang så... Tja, i sin tid så jeg både på Yamaha, Aprilia, Derbi og Rieju. Hadde sett for meg en Rieju RS2 (eller 3, husker ikke), men ble solgt før jeg fikk tatt turen. Kan ikke uttale meg om de andre da kun har kjørt TZR som sagt, men kan tenke meg de yter noenlunde det samme. Selv om de ser kul ut, er de tross alt bare en putrende moped. Du får prøve kompis sin vettu, og ta det derfra det er det, de er alle bare mopeder, men hva synes du om TZR, siden du har kjørt den, og hvor lang er du evt? til sammenligning? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Jeg er 177 cm. Den var helt grei størrelse for min del, og brukte kun i nabolaget iblant for å kjenne på "mc-følelsen". Den slet litt på oppover bakker, måtte ned til 2. gir og full gass for å komme opp til 40. På nedoverbakke klarte jeg litt over 60. Skjedde også noe veldig rart etter en velt, da hele bensintanken ble tømt gjennom liten gummirør på undersiden. Aner ikke hva skjedde, men gikk fint når jeg holdt tanken bare halvfullt. Den duger nok for moro-kjøring uten mye tett trafikk. Ikke uten grunn at folk trimmer disse for vanlig by- og trafikkjøring. 1 Lenke til kommentar
mBrajic Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Jeg er 177 cm. Den var helt grei størrelse for min del, og brukte kun i nabolaget iblant for å kjenne på "mc-følelsen". Den slet litt på oppover bakker, måtte ned til 2. gir og full gass for å komme opp til 40. På nedoverbakke klarte jeg litt over 60. Skjedde også noe veldig rart etter en velt, da hele bensintanken ble tømt gjennom liten gummirør på undersiden. Aner ikke hva skjedde, men gikk fint når jeg holdt tanken bare halvfullt. Den duger nok for moro-kjøring uten mye tett trafikk. Ikke uten grunn at folk trimmer disse for vanlig by- og trafikkjøring. Tar med et i vurderingen videre, Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå