Gå til innhold

N6600 vs SX1

mambo`

Anbefalte innlegg

noen som har noen erfaringer med disse telefonene? Jeg skal ha meg ny og har vurdert 6600 veldig lenge, men så har jeg hørt så mye snakk om SX1, og prisen er jo nesten det samme. Men hva har den ene som den andre ikke har ? Kamera er veldig viktig for meg, hvilken mobil av de har det beste kameraet? osvosv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som har noen erfaringer med disse telefonene? Jeg skal ha meg ny og har vurdert 6600 veldig lenge, men så har jeg hørt så mye snakk om SX1, og prisen er jo nesten det samme. Men hva har den ene som den andre ikke har ? Kamera er veldig viktig for meg, hvilken mobil av de har det beste kameraet? osvosv

Jeg har hatt SX1 noen dager nå, og hadde 6600 i ca 2 mnd.

Jeg anbefaler SX1, men det er opp til hver og en hva personen synes er viktigst.

Begge har veldig fin skjerm, men 6600 sin skjerm er hakket bedre enn SX1 sin. Kameraene tror jeg så godt som like gode.

Fordeler ved SX1:

Den har et statusfelt øverst på skjermen (skjermen er bittelitt større) som forteller batterikapasitet, ubesvarte anrop, dekning osv hele tiden.

Det følger med handsfree og datakabel. Den er endel mindre, og jeg synes det er en temmelig stilig telefon som ligger rett forann meg nå (sx1 altså).

Den er også lettere. Det virker kanskje ikke så mye på papiret, men utseendet og "følelsmessig" virker SX1 mye mindre og lettere, synes jeg.

Den har mp3 spiller og radio, begge med veldig god kvalitet!

Den har mmc hotswap som er veldig kjekt for de som bruker kortleser til å flytte filer/sanger fram og tilbake (som meg).

Den har bedre høytaler. Den er litt (LITT altså) raskere i menyer noen ganger.

Har hittil ikke hørt om noen som har hatt pixelfeil på sin SX1, mens mange har det på 6600.

Fordeler ved 6600:

Skjermen er som nevnt litt lysere og klarere.

Det følger med 32 mb mmc kort (om dette er en stor fordel er vel opp til enhver, for meg, Nei, siden 32 mb er altfor lite, og jeg har 256 mb).

Den har normalt tasteoppsett (dette er heller ikke et stort pluss, jeg har hatt SX1 noen få dager og gjør stor fremgang på skrivehastigheten, jeg tror bare det er vanesak).

Den har nyere Series 60 som muliggjør skins for en litt finere meny (stilig, men ikke nyttig, men det kan vel sies om så mangt)

Hmm. Det var egentlig det jeg kom på i farten. Er sikkert noen fler fordeler for begge som jeg har glemt, men jaja.

Jeg synes ihvertfall SX1 er det beste valget, men spørs jo hva du prioriterer.

PS. Mp3 kvaliteten på sx1 kan absolutt måle seg med mange andre mp3 spillere

Lenke til kommentar
ok, men tastaturet ja, det ser jo helt håpløst ut, men det går altså ann å skrive med ?

Takk for svarene.

Tastene er gode, men plasseringen er litt uvanlige ja.

Brukte 10 minutter (!!!) på å skrive min første sms med den, men nå går det fortere. Kan ikke tenke meg dette er no særlig problem etter 1-2 uker

EDIT: Hvis man er innstillt på "dette kommer til å være noe dritt å skrive med" funker det neppe bedre

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Handsfree ja...

når man har mobilen liggende forann deg, og ekstern høytaler på. da bruker man mobilen uten hender, altså handsfree. Derfor er "øretelefoner" eller "ørepropper" eller no et bedre begrep når man snakker om høytalere man putter i ørene, i og med at handsfree kan bety flere ting..

derfor lite poeng i å rette hva en annen sier til et ord som gir dårligere mening

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg syntes også du burde kjøpe SX1.

Jeg hører mye på mp3 og radio på den(nesten hele tiden) å det er det en liten bakdel med : for da blir batteriet for tomt å du må da lade din Sx1 nesten hver kveld. men dette gjør ikke meg noe for da sover jeg uannsett. :sleep:

Lenke til kommentar

har sx1 en sånn dum headphones plugg sånn som 5500?

jeg har 5500 men min sx1 ligger på postkontoret å venter til første virkedag :wallbash:

offtopic men,

5500 har en bitteliten plugg , men man får med en converter :thumbdown:

gleder meg no j*vlig til SX1 :D

Endret av AmaZe
Lenke til kommentar

,men dere som har sx1, ringer den HØYT?

Min t720 er bare piss og møkk hører den ikke i lomma og kjenner ikke vibrering med mindre jg sitter i ro det nytter ikke...

Ellers kan jeg jo si at skjermen virker bra på sx1, og ja tastene må nok tilvennes. (de hadde den på telehuset her om dagen fikk holde den i et par minutter hehe)

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...