oophus Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Og der var produsenten av H2Bus konkurs, før dei fekk levert ein einaste av bussane: https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-49818156 https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-50013959?fbclid=IwAR3aU_PUaeHhRO-Wdo3WaTGw_elmv1ovJ1OsLXEmC6a3P4_lAWQ9wTgYEgE Ryse Hydrogen så sitt snitt til å kjøpe dem opp, så det ordnet seg det - som sagt. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 https://www.transportenvironment.org/press/road-tests-show-gas-trucks-5-times-worse-air-pollution?fbclid=IwAR3zh9-4waXGy3u9UjT9UVuNFw-iskrZdDDL2_wGt9isr2AZ8qlDDTXynTg Interessant undersøkelse. LNG og Biogass like skadelig som Diesel? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. oktober 2019 Del Skrevet 12. oktober 2019 https://www.transportenvironment.org/press/road-tests-show-gas-trucks-5-times-worse-air-pollution?fbclid=IwAR3zh9-4waXGy3u9UjT9UVuNFw-iskrZdDDL2_wGt9isr2AZ8qlDDTXynTg Interessant undersøkelse. LNG og Biogass like skadelig som Diesel? "Particle number emissions of the three LNG vehicles were measured on the road with PEMS equipment while the average results of four diesel vehicles were determined from lab based tests" Er et noen forskere som ikke har fått med seg hva som skjedde da utslippene fra dieselbiler ble testet i trafikk istedenfor på ruller? Flere toppledere mistet jobben, milliardbøter til selskapene og retur av tusener av biler. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 "Particle number emissions of the three LNG vehicles were measured on the road with PEMS equipment while the average results of four diesel vehicles were determined from lab based tests" Er et noen forskere som ikke har fått med seg hva som skjedde da utslippene fra dieselbiler ble testet i trafikk istedenfor på ruller? Flere toppledere mistet jobben, milliardbøter til selskapene og retur av tusener av biler. Forsåvidt sant. Men målingene til LNG og biogass er jo uansett interessant. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Ja, kanskje LNG-kjøretøy må legge til AdBlue og partikkelfilter for å rense vekk det verste fra eksosen slik diesel har måtte gjøre. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Det er hydrogen som er fremtiden til tungtransport. Det materialiserer seg mer og mer og man skal være rimelig blind for og ikke se det nå. Akkurat i hvilke form det vil være om 10-15 år er derimot noe usikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå