Salvesen. Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Hører ikke mye klakk fra min bensinmotor nei Helt stillegående Da må du nok inn på hørselstest. Aldri kjørt ICE en ikke hører. Selv ikke den splitter nye E klassen jeg kjører denne uken.. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Lurer på hvorfor man må bla seg nedover siden forbi neste 15 forskjellige reportasjer for å komme til kommentarfeltet? var ikke slik før ser nesten alle tidskrifter har begynt med dette! Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Stemmer ikke. Hydrogen vil bli mye rimeligere enn fossilt når man får masseproduksjon. Selv innen få år så vil hydrogen flere steder være billigere. Hvorfor skulle det bli en radikal endring på hydrogenprisene? Hydrogen har vært brukt i lange tider i industrien i store volum og de har ikke klart å få prisen ned. Hva er revolusjonen nå? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Da må du nok inn på hørselstest. Aldri kjørt ICE en ikke hører. Selv ikke den splitter nye E klassen jeg kjører denne uken..Uner (kraftig) akselerasjon, kanskje men i jevn hastighet er det vind- og hjulstøy som er hørbart. Forøvrig områder der Tesla modell 3 absolutt ikke briljerer. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Uner (kraftig) akselerasjon, kanskje men i jevn hastighet er det vind- og hjulstøy som er hørbart. Forøvrig områder der Tesla modell 3 absolutt ikke briljerer. Min erfaring er at så lenge en kjører ut av nabolag så er det hørbart. Hjulstøy har en i alle biler, men i varierende grad. Og model 3 er langt i fra best i klassen. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Hvorfor skulle det bli en radikal endring på hydrogenprisene? Hydrogen har vært brukt i lange tider i industrien i store volum og de har ikke klart å få prisen ned. Hva er revolusjonen nå? En kombinasjon av større produksjon, billigere strøm og mer effektive samt rimeligere måter å produsere hydrogen på. Når Nel åpner ny fabrikk om ikke så lenge, så forventer de et kostnadsfall på minst 40%. Innen 2030 regner man med at prisen på hydrogen har falt med 80% og enda mer på lengre sikt. Du kan lese litt mer om det her: https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-08-21/cost-of-hydrogen-from-renewables-to-plummet-next-decade-bnef Dette er bare en av mange slike analyser forøvrig. Endret 4. september 2019 av gamlefar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Interessante tall for golf vs e-golf: August: hhv 1126 vs 1086 Januar-August: hhv 7251 vs 7136 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 (endret) Hører ikke mye klakk fra min bensinmotor nei Helt stillegåendeDa må du nok inn på hørselstest. Aldri kjørt ICE en ikke hører. Selv ikke den splitter nye E klassen jeg kjører denne uken.. Når man kommer over 40-50 km/t så er det hjul-støy. Om det er el-bil eller fossil bil da, så spiller det ingen rolle. Endret 6. september 2019 av jendor1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Skal bli interessant å se hvor mye fjerning av fordeler for elbiler påvirker salget. Trist at skjer syntes jeg... Jeg synes at alle el-bil eiere sier det er bare fordeler å eie el-bil i forhold til fossil bil. Så man for se om dem har rett i dette når fordelene forsvinner. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 (endret) Skal bli interessant å se hvor mye fjerning av fordeler for elbiler påvirker salget. Det tror jeg er ganske lite. Selv uten "fordelene" mange kaller det, er elbil langt mer økonomisk å eie. Drivstoffet får du for "knapper og glansbilder", så selv med full avgift osv vil de slå fossile biler på økonomi. Ikke minst er de i en helt egen liga hva kommer til ytelse og kjøreglede. Jeg kjørte en Octavia bensin med automat for noen uker siden og for meg oppleves den som en treg, gammel og kjedelig dieselbil. Selv med 180hk. Jeg tviler du sier igjen at el-bil er rask og kvik i forhold til en "gammel" fossil bil når du har sett denne videoen. Golf 0-200 km/t 4,4 sek. Tesla 0-200 kmt/t 18 sek. Endret 6. september 2019 av jendor1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Når man kommer over 40-50 km/t så er det hjul-støy. Om det er el-bil eller fossil bil da, så spiller det ingen rolle. Jo det spiller en rolle for de som ikke liker klakking, som en fint hører over 40-50. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Når man kommer over 40-50 km/t så er det hjul-støy. Om det er el-bil eller fossil bil da, så spiller det ingen rolle. Jo det spiller en rolle for de som ikke liker klakking, som en fint hører over 40-50. Jeg bodde rett ved en hovedvei, hørte aldri motorstøy. Hjul støy som irriterte meg på kveldene og natt. Var 50 km/t der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Jo det spiller en rolle for de som ikke liker klakking, som en fint hører over 40-50.Du insinuerer at alle kjører diesel bil ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Jeg bodde rett ved en hovedvei, hørte aldri motorstøy. Hjul støy som irriterte meg på kveldene og natt. Var 50 km/t der. Nå refererer jeg til at en sitter inne i bilen, ikke på utsiden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Du insinuerer at alle kjører diesel bil ? Nei, klakking er min generelle respons på motorlyd. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Jeg bodde rett ved en hovedvei, hørte aldri motorstøy. Hjul støy som irriterte meg på kveldene og natt. Var 50 km/t der. Altså en vei helt uten ATV-er, Harley, R-sykler og gamle amerikanske muskebiler? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Nei, klakking er min generelle respons på motorlyd. Ja, det om deg.En som står på en bussholdeplass ved fylkesveien hører ikke motoren over hjul og vindstøy til en 1.4l TSI motor som kjører forbi i 80 med 2000rpm. Om det i tillegg er vår veibane er det ikke mulig. Sånn for ordens skyld - I følge fjellinjens tall for osloringen passeringer normaltakst er 30% bensin, 40% diesel og 20% nullutslipp Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 (endret) Jeg bodde rett ved en hovedvei, hørte aldri motorstøy. Hjul støy som irriterte meg på kveldene og natt. Var 50 km/t der. Nå refererer jeg til at en sitter inne i bilen, ikke på utsiden. Når jeg kommer over 40-50 km/t så hører jeg ingen motorstøy i bilen min, men hjul støy. Jeg har diesel bil i tillegg. Endret 6. september 2019 av jendor1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Ja, det om deg. En som står på en bussholdeplass ved fylkesveien hører ikke motoren over hjul og vindstøy til en 1.4l TSI motor som kjører forbi i 80 med 2000rpm. Om det i tillegg er vår veibane er det ikke mulig. Sånn for ordens skyld - I følge fjellinjens tall for osloringen passeringer normaltakst er 30% bensin, 40% diesel og 20% nullutslipp Men så snakket jeg ikke om fyren på bussholdeplassen heller.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Når jeg kommer over 40-50 km/t så hører jeg ingen motorstøy i bilen min, men hjul støy. Jeg har diesel bil i tillegg. Folk er rare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå