NTB - digi Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Utleieselskapet Ryde satte ut 100 sparkesykler iStavanger mot kommunens vilje.Må fjerne elsparkesykler i Stavanger Lenke til kommentar
Populært innlegg Moskus Skrevet 2. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Bra! Jeg har ikke noe imot Ryde, men når Stavanger Kommune har signalisert at Ryde må ha en godkjennelse, og denne ikke foreligger, så er det enkelt å forstå hva følgene blir hvis man likevel setter ut sparkesykler. Endret 2. september 2019 av Moskus 10 Lenke til kommentar
ECUUXKZJ Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Det var synd. Jeg merket flere av disse på byen i helga og tenkte endelig! Hersens kommunal sabotasje. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jonas B. Skrevet 2. september 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2019 Det var synd. Jeg merket flere av disse på byen i helga og tenkte endelig! Hersens kommunal sabotasje. Hvordan skal det bli hvis alle som vil, kan sette opp en bod på kommunal grunn og drive sin business derfra, uten å ha godkjenning først? Kommunen gjør helt rett her, utleieselskapene som driver businessen sin fra kommunal grunn, må ha på plass en avtale med kommunen først. Og det har ikke kommunen vært negativ til, men det tar litt tid. 17 Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Hersens kommunal sabotasje. Eeh, kommunal sabotasje? De får da leie ut sparkesykler om de stiller med eget lokale for utlevering og innlevering. Om de bare skal sette fra seg på kommunal grunn så må de ha tillatelse! Eller kanskje jeg som har pussa opp kjøkkenet bare skal sette den gamle oppvaskmaskina mi på fortauet og drive utleie av den? Slenge gammel plank på gata og si det er utleie av disse? Endret 2. september 2019 av Cain_85 4 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 "Han tviler på at kommunen med loven i hånd kan nekte selskapet å leie ut sparkesykler." Kommunen nekter ikke noen selskap a leie ut sparkesykkler, så hvorvidt de kan gjøre noe de ikke gjør er jo irrelevant for saken... 2 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Det er vel der skoen trykker at komunen skal ha "leie" inntekter. Ingen ting kan være gratis å starte med! 2 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Bra! Jeg har ikke noe imot Ryde, men når Stavanger Kommune har signalisert at Ryde må ha en godkjennelse, og denne ikke foreligger, så er det enkelt å forstå hva følgene blir hvis man likevel setter ut sparkesykler. Kommunen kan signalisere hva de vil, men de kan ikke håndheve regler som mangler grunnlag i loven. Ikke engang kommuner kan heve seg over legalitetsprinsippet. Gitt det snakkes om vage "signaler", betyr det nok at de ikke har faktiske vedtekter å vise til. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Kommunen kan signalisere hva de vil, men de kan ikke håndheve regler som mangler grunnlag i loven. Ikke engang kommuner kan heve seg over legalitetsprinsippet. Gitt det snakkes om vage "signaler", betyr det nok at de ikke har faktiske vedtekter å vise til. Les setningen "... når Stavanger Kommune har signalisert..." som " ...når Stavanger Kommune har meddelt...". Beklager den noe ulne formuleringen min, men nå blir det klarere. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Ja, det var jo sjakktrekk. 1 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Det var synd. Jeg merket flere av disse på byen i helga og tenkte endelig! Hersens kommunal sabotasje. Lokalt selvstyre er noe dritt. Du får engasjere deg i litt kommunepolitikk da vettu 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Får bli en fri radikal på ulovlig sparkesykkel. Trenger ikke omdømme her i gården. Sparker dit batteriet går. Det er vel der skoen trykker at komunen skal ha "leie" inntekter. Ingen ting kan være gratis å starte med! Si ikke det, språkrådet har muntre tips om orddeling. Endret 3. september 2019 av Spetsnaz 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Kommunen kan signalisere hva de vil, men de kan ikke håndheve regler som mangler grunnlag i loven. Ikke engang kommuner kan heve seg over legalitetsprinsippet. Gitt det snakkes om vage "signaler", betyr det nok at de ikke har faktiske vedtekter å vise til. Lovgrunnlaget er heilt klart, kommunen som grunneigar har råderett over kva som skal være lov på kommunal eigedom. At kommunen setter ned foten for at nokon tek seg til rette på kommunal grunn i løpet av natta skulle berre mangle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå