Taurean Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Dagene blir mørkere nå som det går mot høst, og jeg er mest aktiv på kveld og natt. Har lyst til å gå meg turer om nettene, men det er mest skog og mark rundt her, ikke så mye bygater å gå i. Jeg er ikke redd for å gå i mørket, men en skikkelig lommelykt hadde vel vært på sin plass. Er usikker på om jeg skal bruke hodelykt eller lommelykt, eller begge deler. Noen som har erfaring om hva som kan virke best? Tar gjerne mot andre tips om skogvandring om nettene også. Det er mest ulendt terreng med både steinbrudd og alt mulig av underlag. Både tett skog og litt åpen skog. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Hodelykt er mye bedre å gå med enn lommelykt. En god hodelykt med batteriet et annet sted enn på hodet er å foretrekke hvis man først skal ødelegge nattsynet. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Hodelykt er mye bedre å gå med enn lommelykt. En god hodelykt med batteriet et annet sted enn på hodet er å foretrekke hvis man først skal ødelegge nattsynet. Har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Jeg er glad i lyktene til Moonlight, bruker selv en Bright as Day 5000 til det meste. Max 5000 lumen men max bruker jeg ca aldri. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Å fy f, 5000 spenn!! ^^ Er det 1 kr per lumen da eller ^^ Jøye meg. Jaja, den gir vel godt lys da! 5000 lumen, en vanlig 60 watt lyspære gir ca 800 lumen, så kan tenke meg den virker bra. Kan være fin hvis man blir angrepet, kan vel blende selv en bjørn den om man skrur den på maks styrke. Men da ser man jo ikke hvor man løper ^^ Ser det er andre produkter da. Takk for forslag! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Bruker en del hodelykt når jeg lufter bikkja, og planlegger å oppgradere til Nitecore HC60/65, eller NU30/32. Lei av AAA-batterier, ønsker meg USB-lading og kraftigere output 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Den så bra ut den da: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3978727 https://www.milrab.no/nitecore-hc60-1000lm-hodelykt/cat-p/c/p10711467 1000 lumen burde vel holde. 700 kr pluss frakt. Men den har batteri, -og- kan lades? Så batteriet blir utbrukt over lang tid? Endret 3. september 2019 av Taurean Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Her har du en hodelykt som ikke lekker strøm når avskrudd, lyser mer enn godt nok til spaserturer, har hinsides batteritid og som er så liten at den passer i jakkelomma. https://www.milrab.no/petzl-tactikka-hodelykt-svart/cat-p/c/p1500010017 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Å fy f, 5000 spenn!! ^^ Er det 1 kr per lumen da eller ^^ Jøye meg. Jaja, den gir vel godt lys da! 5000 lumen, en vanlig 60 watt lyspære gir ca 800 lumen, så kan tenke meg den virker bra. Kan være fin hvis man blir angrepet, kan vel blende selv en bjørn den om man skrur den på maks styrke. Men da ser man jo ikke hvor man løper ^^ Ser det er andre produkter da. Takk for forslag! Den er ikke helt gratis nei men jeg kjøpte den uten å betale mva og fikk i tillegg god rabatt. Har også noen enklere lykter men BAD5000 har lett for å være den jeg foretrekker, batteritiden på lav styrke er ganske så heftig og den funker til å lyse opp fjellsidene i mørketiden. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Prøver meg i denne tråden... Noen gode innspill på hodelykt til barn vedrørende hvor kraftig den bør være. Barn har jo bedre mørkesyn enn voksne, for sterkt lys kan også gi for mye "tunnellsyn" og blende andre. Skal brukes til aktivitet i skog sammen med andre barn utover høst/vinter. Ser ikke for meg store summer på hodelykt, og den må være lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå