Nuttery Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 (endret) Vurderer å skifte gulvbelegg på kjøkkenet. Utfordringen er at det er lagt under kjøkkeninnredningen på den ene siden, men ikke den andre. Ref vedlagte filer. Tidligere har jeg bare tenkt å ta vekk alle gulvbord foruten det kjøkkeninnredningen står på, men innser nå at gulvet ser ut til å være tre plater som ligger inntil hverandre. Dvs at jeg må ta vekk hele platen for å skifte gulvet... Noen tanker om hvordan jeg kan gjøre dette? Endret 1. september 2019 av Nuttery Lenke til kommentar
Nuttery Skrevet 1. september 2019 Forfatter Del Skrevet 1. september 2019 Vurderer å skifte gulvbelegg på kjøkkenet. Utfordringen er at det er lagt under kjøkkeninnredningen på den ene siden, men ikke den andre. Ref vedlagte filer. Tidligere har jeg bare tenkt å ta vekk alle gulvbord foruten det kjøkkeninnredningen står på, men innser nå at gulvet ser ut til å være tre plater som ligger inntil hverandre. Dvs at jeg må ta vekk hele platen for å skifte gulvet... Noen tanker om hvordan jeg kan gjøre dette? Andre siden; Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Du fjerner det gamle gulvet og legger nytt gulv som ikke går under kjøkkenet. Lag deg noen tre klosser som passer under skapene og skru opp støttene, slik at du får fjernet gulvet. Alternativt er å kutte gulvet bak sokkelen og la det gamle stå igjen under kjøkkenet. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 De sorte bena til kjøkkenskapene er vel regulerbare? Det er vel bare å skru dem slik at de blir lengre. Alternativt bytte til ben som kan justeres. Så fjerner du gammel parkett under, og legger ny parkett (bortsett fra under kjøkkeninnredningen) Lenke til kommentar
Nuttery Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 De sorte bena til kjøkkenskapene er vel regulerbare? Det er vel bare å skru dem slik at de blir lengre. Alternativt bytte til ben som kan justeres. Så fjerner du gammel parkett under, og legger ny parkett (bortsett fra under kjøkkeninnredningen) Det vet jeg lite om - har aldri vært borti dette før. Er dame, og tenkte å gjøre dette selv. Antar de kan justeres - får finne ut av det. Skal ikke legge under beina igjen - det er jo helt flåsete.. Lenke til kommentar
Nuttery Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 Du fjerner det gamle gulvet og legger nytt gulv som ikke går under kjøkkenet. Lag deg noen tre klosser som passer under skapene og skru opp støttene, slik at du får fjernet gulvet. Alternativt er å kutte gulvet bak sokkelen og la det gamle stå igjen under kjøkkenet. Jeg har tenkt tanken - vet bare ikke hvordan jeg skulle fått til å kutte noe under der. Treklosser er en god idé, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå