Gå til innhold

[Løst] Strykgrense matematikk R1.

Senci7777

Anbefalte innlegg

13.november skal jeg opp i matematikk R1 som privatist. Jeg føler det går bra så langt, men har tidligere erfart at eksamener i matematikk ofte kan by på uhyggelige overraskelser. Spørsmålet mitt er derfor om noen (f.eks lærere) vet hvor mange poeng man trenger for å bestå? Har sett at noen har svart 12-14 poeng, men disse trådene og sensorveiledningene er veldig gamle. Skjønner at poengsummen kun er veiledende, men jeg tipper at den er nokså viktig uansett.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R1 var våren 2019 delt opp i to delar, der del 1 har maks 36 poeng og del 2 har maks 24 poeng, tilsaman er 60 poeng maks score.

I utgangspunktet er det slik:

12 poeng er nok til å få karakteren 2 og bestått, 

24 poeng gir karakteren 3.

35 poeng gir karakteren 4.

45 poeng gir karakteren 5.

56 poeng gir karakteren 6.

Men, sensor skal også på sjølvstendig grunnlag vurdere besvarelsen som heilheitsvurdering. Det er dermed ikkje nødvendigvis slik at 11 poeng alltid er stryk og 12 poeng alltid er bestått.

Ved å vise til god forståing for faget så vil du kunne berge deg inn sjølv om svaret ditt er feil, og omvendt dersom du har alt rett men ikkje klarer å vise til korleis du har komt fram til svaret så kan du risikere å stryke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...