sorkokk Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Hadde meg en tur med en maxi caddy 2012 model så røk registerreim. Så er dilemmaet hva gjør en? Verksted sier det er liten sjans for at det bare er reima som er skada. De kan sette på en ny til snaut 10 000 og ta sjansen eller så må motor byttes. Bilen er gått 135 000 og er ellers ganske så hel . Er usikker, når i tillegg lærlingen ønsker å kjøpe bilen for 10 000 av meg blir jeg enda mer skeptisk. Verkstedet kan ikke svare på om bilen vil virke etter registerrem er byttet. hva hadde du gjort`? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Sjansen er vel stor for at ventilene har slått i stemplene og blitt ødelagt, men det kan og ha gått helt bra. Må nesten ta av toppen før man vet mere, og er det mye skade på stempler og slikt kan det nok lønne seg å bytte hele motoren istedenfor. Lenke til kommentar
sorkokk Skrevet 1. september 2019 Forfatter Del Skrevet 1. september 2019 Sjansen er vel stor for at ventilene har slått i stemplene og blitt ødelagt, men det kan og ha gått helt bra. Må nesten ta av toppen før man vet mere, og er det mye skade på stempler og slikt kan det nok lønne seg å bytte hele motoren istedenfor. Takk for svar, dilemma er om en skall bruke 10 000 på og prøve med ny viftereim eller bare tenke bilen skal gå billig. Ny motor er vel noe kostbart i forhold til restverdi på bilen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Å bytte motor på verkstedet kan fort koste mye mer en det smaker ja, men får du en hobbymekaniker til å gjøre det privat kan det straks bli billigere. Bilen er jo enda såpass ny at det er vel ikke mange motorer å oppdrive. Du har ikke noe form for forsikring som kan dekke slikt? Når var intervall for bytte av reim? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Søk opp motorkoden, og se om dette er en interferensmotor eller ikke. Hvis den ikke er det, kan man bare bytte rem og kjøre videre. Hvis ikke, er det ikke mulig å si hva som ev. har tatt skade uten å åpne motoren. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Kan jo prøve med et inspeksjonskamera/boroskop fra ebay til rundt 150-200,-. Klarer å snike det inn hullet til gløde/tennplugg Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Er ganske så sikkert at det er noe som har gått til h... på motoren. 10 000 kr for å sette på ny reim er galskap bare for å prøve det. Det går jo an å demontere toppdeksel for å se på kam-akslingen. Ser fort om det er skade på ventiler o.l 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Garantert en del knekte vippearmer hvertfall. Sleng inn en byttemotor på et bakgårdsverksted blir vel billigste, hvis du ikke skrur selv. 1 Lenke til kommentar
jonol Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Enig med opelduude. Regreimbytte er vel ved 210 000 KM på disse. Er servicer fulgt hos merkeverksted? Lenke til kommentar
sorkokk Skrevet 1. september 2019 Forfatter Del Skrevet 1. september 2019 har hatt service stort sett på merkeverksted. men kommer vel ingen vei med det. har fått bud på 30 000 som den står nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå