G Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 (endret) Pewh.. Fant heldigvis ut hvordan man sletter ca. 2000 admin events i Event Viewer, og det kun siden midten av juli 2019: https://superuser.com/questions/1073509/clearing-administrative-events-log-in-windows10 Synes det er en byrde at ting vokser seg for stort og langt. Det sagt så har jeg byttet skjermkort uten å avinstallere drivere først (en ren forglemmelse). Men så trødde Nvidia til med autooppdatering av driver. Mulig at jeg bør rydde opp. Men, jeg klarer ikke å huske om det også var slike svarte flimmer på GTX 1060-kortet jeg leverte tilbake på åpent kjøp. Nå har jeg et 1660-kort. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1817818&page=312&do=findComment&comment=25056132 Kanskje jeg skal bruke maskinen et døgn eller to og så sjekke i Event viewer så man ikke får den overfloden av events. Jeg har ellers forøvrig en UPS tilkoblet som batteri i mellom vegg. Kan jo være en feilkilde det dersom den ikke gjør jobben skikkelig. Har bare koblet det til i håp om at det skulle fungere ut av boksen. Men, vanligvis så skulle jo slikt bare gjøre godt å stabilisere strømtilførsel. Har ellers et Titanium sertifisert EVGA PSU som bør levere rimelig rene ripples. Det er alltid noe som er galt med en Windows PC har jeg inntrykk av. Forbannede skjiten å forholde seg til hardware og software. På toppen så kjører jeg en del virtuelle maskiner. Kan jo være en bug der. Hardware akselerasjon for grafikk i nettlesere og i VM-ene har blitt anbefalt å bli slått av for en bedre opplevelse. Uansett så ser det nå ut som om hele skjermbilde blinker i tiendedelssekund svart selv på verts-PC altså utenfor VM-gjestene som jeg koser meg i. Har 64 Gig RAM, så de skulle ikke være en flaskehals. Er det mulig at google-søket, kan gi bedre svar??monitor in windows 10 goes in black for milliseconds Endret 31. august 2019 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2019 Forfatter Del Skrevet 31. august 2019 (endret) Hehe, nå må jeg vel vente til det begynner å småfalle ut i noen svarte millisekund først tenker jeg. Men er denne fyren inne å noe? Jeg har 59 Hz refresh rate, er det feil? 1,5 minutt ut i video. Mitt oppsett: Fikk en liten følelse for at kanskje monitor-drivere burde innstalleres. Eller settes til 60 Hz kanskje, og drite i å ha monitordriver annet enn Generic? Siden det ikke går an å hake av i avhukningsboksen kalt: Hide modes that this monitor cannot display. Altså med bakgrunn i at han i video ovenfor hadde mye flere oppfriskningsrater å velge i enn meg med 59 Hz og 60 Hz. Jeg har ikke så sjukt mye greie på disse tingene, men ser at det er en uoverenstemmelse (mismatch) med Nvidia grafikkinnstillingen og den Windows har på 59 Hz. Nvidia står på 60 Hz. Er dette et veldig vanlig dilemma som en del brukere kommer borti? Kan ikke Microsoft lage ting litt bedre enn dette rotet / suppen? Du det gikk ganske mange minutter før flimmer kom tilbake. Nå så jeg et flimmer. Setter til 60 Hz, og sjekker om det er noe i Event Viewer-loggene på det.. Ca. 21 minutter siden dette innlegg ble opprettet og jeg så lite til flimringen før etter den tid. Edit: Ikke noen røde varsler i Event Viewer på dette. Kanskje ikke å forvente heller? Da går jeg for 60 Hz, før jeg gidder å styre med avinnstallering, rensing og reinnstallering av grafikkdrivere. Om den lar meg låse det til 60 Hz da. Føler at jeg har forsøkt det der før på det forrige skjermkortet, men muligens ikke på dette. Edit2: Gjorde endringen i Display settings for Win10 (og lot Nvidia stå på 60 Hz som den allerede gjorde der) og føler at skjermbilde ble mørkere. Ser litt mer korning i form av lyseblå piksler i Wallpaper i nedre høyre hjørne (blå windows standard bakgrunn) etter endringen. Da er det bare å vente et par dager, eller en ny halvtime og se om det er blitt flimmerfritt. Som steg 1. Endret 31. august 2019 av G Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 Ang skjerminnstillingene der så står min på 144hz og går veldi smooth hos meg! Men jeg holder så klart ikke på med det du gjør!Prøv 60Hz en liten stund, evt skru den enda mer opp viss skjerm takler det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå