minimax Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Jeg trenger å slipe ned kanten av et par stålvinkler (1-2mm på hver side) men har ikke vinkelsliper, så lurer jeg på om det for en slik småjobb i ny og ne går an å bruke en boremaskin med slipeskive montert? Jeg inbiller meg at det finnes adaptere for å montere disse slipeskivene på, men har ikke funnet noe enda. Alternativt har jeg en Bosch slipemaskin (PSS 250 tror jeg den heter), og det går vel an å få pussepapir til metall, men det er vel kanskje mest for å pusse det ned og ikke fjerne litt av metallet som jeg skal.... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Slipe av kanten på noen vinkler? Kjøp en fil https://www.clasohlson.com/no/Bahco-skjerpefil/Pr201175000 Lenke til kommentar
minimax Skrevet 31. august 2019 Forfatter Del Skrevet 31. august 2019 Joda, jeg har faktisk en slik men inbiller meg at det blir mye arbeid å få bort 1-2mm, eller kanskje det ikke er så verst? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Hvis den er slitt så kan det ta litt tid, men å file av noen mm på enden av noen tynne stålvinkler er fort gjort med riktig teknikk og en skrustikke/skrutvinge. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 31. august 2019 Forfatter Del Skrevet 31. august 2019 Jeg skal gi det et forsøk, men om det ikke går -finnes det da noen løsning med slipeskive for montering på boremaskin? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Det tviler jeg på. Det er neppe noe produsenter av verktøy vil lage da det ikke er trygt nok å bruke, og er da ikke godkjent verktøy. Da må du bruke en vinkelsliper med lamellskive eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå