Gå til innhold

problem gainward geforce fx 5600 256mb

janas

Anbefalte innlegg

akkurat byttet skjermkort til geforce fx 5600 256mb. stiller ikke store krav men bør vel kunne kjøre de fleste spill. problemet er at spill henger seg. selv enkle spill.

bruker mye prosessorkraft.har jeg for lite ram?(256mb ddr sdram) noen som kan hjelpe?har msi kt3 ultra2, amd xp2000, 256mb ddr sdram, 19" philips lcd

Endret av janas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hmm.. får du opp en skjerm som ligner noe på dette?

gainward.jpg

Mitt problem:

Hvis PCen er "kald" (kabinett/rom-temperaturen er under 20°C), så henger den seg opp med en gang.

Da blir skjermen som på bildet gainward.jpg, og hvis jeg rebooter, får jeg opp denne skjermen:

gainward2.jpg

Jeg må da skru PCen av, så på igjen. (altså at den har spenningsløs tilstand et øyeblikk).

Problemet:

Gainward har fått en del kritikk for et par ødelagte kondensatorer på en del av grafikkortene deres, som forårsaker problemer som dette.

Prøv å søke på google.com hvis du vil ha mer informasjon om dette (noe ala Gainward capacitor problem)

Dersom dette er problemet, hjelper det hverken med nye drivere eller firmware.

Dette er en produksjonsfeil, men jeg er ikke sikker på hvilke kort den rammer (iallfall mitt 1 1/2 år gamle ti4200-kort).

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

hei og takk for svar

kikket på bildet. er ikke dette som skjer. det er bare det at spill henger seg.

har oppdatert drivere i bios hovedkort. hadde problem med at prosessor klokket seg ned. fikk ordnet det via fsb i bios men har fortsatt skjermkort problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...