Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen fryser

Anbefalte innlegg

Jeg har en to år gammel Asus "republic of gamers" med Windows 10 som jeg tok over etter en kompis. Skjermen er veldig glad i å fryse og da mener jeg bare skjermen og ikke selve maskinen, for musikk og sånt fortsetter å spille. Heldigvis kan det lett løses ved å bare lukke igjen laptopen, som praktisk talt er å skru av og på skjermen, men det blir ganske irriterende i lengden når det skjer ofte. Noen dager skjer det ikke i det hele tatt, mens andre ganger fryser den igjen etter fem minutter. Det virker som om det hovedsakelig skjer når det er lite som foregår på skjermen, som når jeg leser på en nettside eller maskina bare står på. Det har aldri skjedd mens jeg har spilt eller sett på videoer.

Et mye større problem oppstår når jeg prøver å koble den til en ekstern skjerm eller tv med HDMI, noe jeg ofte gjør for å se på film. Da begynner den eksterne skjermen å skurre og slår seg av og på sånn at jeg ikke får sett på film i det hele tatt. Jeg har prøvd med flere skjermer og flere kabler, så det er uten tvil PCen som er problemet og jeg mistenker at det er relatert.

Alle drivere er oppdatert, så kan det rett og slett være noe fysisk galt med selve skjermen her? Jeg aner ikke hvordan kompisen har behandlet denne maskina, så kanskje han har utsatt den for noe den ikke tåler, som å la den ligge i en altfor varm bil eller noe. Heldigvis har jeg fortsatt angrerett, men jeg vil jo gjerne ha denne maskina, så håper det kan finnes en løsning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...