sirpetterjones Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg fikk en 3. generasjone iPod til jul. 20GB for den som måtte lure. Så puttet jeg den i doc'en, koblet den til pc'en (os: xp home) via firewire (ieee 1394). Da så jeg at den ladet.. Så puttet jeg i sw-cd'en og fulgte instruksene. Men da det kom til "vent mens iPod-enheten konfigureres", så skjedde ingenting! Alt det andre virket tilsynelatende helt fint. iTunes fungerte som det skulle osv. Men jeg kunne ikke finne iPod-enheten verken på skrivebordet eller i iTunes (ikke under kilder heller). Jeg lurer på om problemet ligger i firewiren. Jeg har en firewireport som jeg har putta i pc'en. Har lest at når man har xp som os, skal firewire bli installert automatisk. Ser altså ikke ut til at dette har skjedd, da jeg verken klarer å få iPod-ikonet på skrivebordet eller finner noen firewire under "porter". Noen som kan hjelpe meg? Hadde vært utrolig fint om noen kunne kommet med noen raske svar! Og en liten ting til; Jeg prøvde også å koble den til min iBook, via firewire. Da står det bare "do not disconnect"... hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Ja, det er definitivt firewiren det er noe galt med. Jeg har puttet kortet bak i pc'n. Ser ikke ut som det er installert. Skal det ikke bli installert med én gang når jeg har xp? Noen som aner hvordan jeg kan installere firewire-kortet manuelt? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Gå inn på kontrollpanel og Legg til MAskinvare. der skal det ligge Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Har prøvd, men når den søker etter nye plug and play-komponenter, finner den ingenting. Firewire bruker plug and play? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Når det står "do not dissconect" så er det fordi den overfører sanger fra Itunes men når den er ferdig med det er det bare å trykke på eject ipod, så kommer menyen på ipoden opp igjen EDIT: Dessuten hvis du lurer på noe så er det jo bare å se i brukanvisningen.... Og en viktig ting til, når du får fiksa det, og ipoden kommer opp på min datamaskin, og du trykker på den og får en melding om at den ikke er formatert og om du vil gjøre det nå, så ikke gjør det(da blir alle menyene og alt som er innpå fjernet, og du må legge inn alt på nytt) se heller i bruksanvisingen om hvordan du skal gjøre sånn at du kan bruke den som en harddisk Endret 28. desember 2003 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Dette høres ut som et firewire kort eller lignende som ikke har blitt installert riktig. - Kontrolpanel -> Network Connections .. har du "1394 Connection" der? Det skal du ha.. Hvis du har firewire på hovedkortet ditt.. finn drivere for denne på hovedkort produsentens hjemmeside.. Hvis du har egent f.eks. pci firewire kort.. hent drivere fra produsenten av dette.. osv.. Når alt funker skal ipod'n komme opp i "my computer" som en egen harddisk etter 5-6 sec. etter at du har plugget den inn. Så er det bare å kjøre opp ipod softwaren din f.eks. iTunes. Og velkommen til ipod familien.. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Klarte det nå Takk for alle tips! Trodde firewiren var kobla i en pci-slot, men det var den ikke.. Hadde glemt å enable ieee1394 i Bios.. Så da funka det bra.. weee! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå