^fmj Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 (endret) https://www.komplett.no/product/986919/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/nettverkskabler/ubiquiti-toughcable-tc-pro# Er det slik at alle skjermede kabler har en drain / ground wire? Omgjøre spørsmålet. Er det slik at alle nettverkskabler med jordet RJ45-plugg har drain wire? Endret 31. august 2019 av ^fmj Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. august 2019 Forfatter Del Skrevet 30. august 2019 Takk for svar. Sliter med å finne en passende kabel. Utendørs 10 meter skjermet kabel med ground wire. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Det viktigste er at den er for utendørs. Skjerming spiller vanligvis ikke noen rolle. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. august 2019 Forfatter Del Skrevet 30. august 2019 https://www.komplett.no/product/853507/datautstyr/nettverk/aksesspunkt/tp-link-cpe210-wireless-access-point Har kjøpt en slik, bruksanvisningen sier at man må ha en skjermet kabel med ground wire til PoE-adapteret. Alternativt jorde den med egen ledning. Forstår det slik at den vil fungere uten anbefalt kabel, men er det lurt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 I dét tilfellet ville jeg nok gått for anbefalt kabel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 https://www.123elektronikk.no/nettverkskabel-stp-cat6/patchkabel-stp-cat6-pimf-10-m.asp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Var vel egentlig utendørs-kabel han var ute etter. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2019 Forfatter Del Skrevet 31. august 2019 Ja helst utendørs, har lett en del nå og det minste jeg finner er 100 meter uten plugger. Løsningen kan da bli å legge en innendørskabel i rør ute, det er ikke snakk om mer enn en 4-5 meter. Får ringe 123elektronikk og høre om de har kabler med ground wire. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 (endret) Er ikke helt sikker, men jeg tror at når slike plugger er av metall, så er metallet koblet til skjermingen i selve kabelen på cat6, men jeg finner ikke beviser for det. Iallefall bør du koble opp alt sammen og teste det, før du graver ned kabelen. Endret 31. august 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2019 Forfatter Del Skrevet 31. august 2019 (endret) Har også forstått det slik, men om en kabel har drain wire eller ikke var ikke så lett å finne ut. Det virker som at det ikke selges utendørskabler i korte lengder med plugger til private, ev. har jeg ikke funnet én av de få butikkene som har det. Jeg tror det fungerer med uansett kabel, har brukt uskjermet Cat 5 for å teste, null problem. Men siden bruksanvisningen anbefaler skjermet med drain wire vil jeg gjerne ha det om det skulle bli garantisak og for ekstra sikkerhet. Endret 31. august 2019 av ^fmj Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 Har ringt og lett, men finner ingen utendørskabler i rett lengde, 100 meter blir litt langt. Er det noe i veien for å legge innendørskabel i rør den lille biten ute? Problematisk i forhold til PoE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå