kurre Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Noen som kjenner til et Anti-spam program som sender samtlige mail i retur og ber avsenderen fylle inn et oppgitt passord før mailen sendes på nytt. Når dette er gjort én gang blir avsenderen godkjent og slipper gjennom neste gang. Jeg får nå så mye spam at jeg må finne på noe effektivt og synes dette høres lurt ut. Spørsmålet er altså navnet på programmet jeg har hørt om. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 da blir jo du en spammer, og spammere opererer med titusen mail adresser så det hjelper deg nok lite Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg får nå så mye spam at jeg må finne på noe effektivt og synes dette høres lurt ut. Spørsmålet er altså navnet på programmet jeg har hørt om. En dårlig ide, det er mye bedre og sette opp et skikkelig spamfilter, hvorfor tror du at noen skulle gidde dette bare for og få slengt over en mail til deg? Hva med automatiserte mailtjenester og kvitteringsmailer? Lenke til kommentar
tet Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Jeg bruker et program som heter mailwasher - det er meget effektivt og har selv en egen oppdatert oversikt over kjente spammere. Du laster bare ned meldingshoder med dette programmet, ikke hele mailen - programmet har en "lære funksjon" en black list hvor du legger til spam mail etterhvert. (disse mailene blir da "bouncet" tilbake til avsender - og det ser ut for avsender som din e-mail er ugyldig og avvist av server (f.eks online.no sin server) Programmet kan derimot ikke sende svar til avsender om at de må taste inn et på forhånd godkjent passord, men dette programmet er alikevel å anse som det nest beste. (Mail adresser som er "svarte listet" hører du aldri mer fra, da du kan stille inn programmet til å "auto bounce" mail tilbake dit slik at du ikke ser den mer.) (et lite ps - du åpner ikke mailen din i mailwasher - den åpnes og lastes ned i sin helhet i f.eks outlook etter at mailwasher er ferdig med å bounce / slette) mailwasher kan lastes ned fra: http://www.mailwasher.net/ Endret 25. desember 2003 av tet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (disse mailene blir da "bouncet" tilbake tilavsender - og det ser ut for avsender som din e-mail er ugyldig og avvist av server (f.eks online.no sin server) Dette er en svært dårlig ide og bør skrus av, spam har i 99,9% av tilfellene forfalsket avsenderadresse og dermed er du med på og spamme ned uskyldige. Lenke til kommentar
kurre Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 OK, kanskje jeg har misforstått. Hvilket spamfilter anbefaler du ?! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 OK, kanskje jeg har misforstått. Hvilket spamfilter anbefaler du ?! Kjører du windows så er mailwasher utmerket, bruker den selv sammen med et serverbasert spamfilter og den tar knekken på noen hundre spam om dagen uten at det er noe særlig bry for meg. Lenke til kommentar
tet Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Dette er en svært dårlig ide og bør skrus av, spam har i 99,9% av tilfellene forfalsket avsenderadresse og dermed er du med på og spamme ned uskyldige. Vil du da anbefale at en lar mailwasher nøye seg med å slette mailene fra (f.eks online sin server) ? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Som mange sier; å bounce en spam medfører 0% reelt bry for en spammer da de bruker fakede epost-adresser uansett, det eneste det bidrar til er å øke trafikk på nettet helt unødig. At ikke MailWasher har tatt vekk denne "muligheten" beviser bare at de ikke vet hva de driver med. MailWasher er generelt et veldig dårlig anti-spam program som heller ikke gir deg muligheten til å tagge headeren på en spam slik at du kan sortere i mail-leseren din. Hadde du kjørt linux ville jeg anbefalt deg SpamAssassin. Det finnes også en del win32-frontends for SpamAssassin og også en del kommersielle løsninger som benytter SA-motoren, men hvorfor betale når man kan få noe gratis? SpamPal bruker sin egen motor, er plugin-bassert (f.eks. Bayesian-filtering, et filter som "lærer" hva som er spam og ikke etter hvert som du mottar mer spam, HTML-remover, som fjerner ActiveX og andre HTML-tags som gjør at når du viser en spam i f.eks. Outlook får spammerne beskjed om at adressen din er aktiv, m.m). Du kan selv velge hvilke DNSBL du vil koble deg opp mot for å sjekke om det er spam basert på avsenderen (blant annet SpamCop som er den mest effektive). Programmet er gratis og det er utrolig enkelt å sette opp - innstaller SpamPal (download her), kopier mail-server-informasjonen din fra Outlook eller whatever (det funker med alle mail-klienter) til SpamPal, sett opp "localhost" som mailserver i mail-programmet og voilá. Prøv den. Lenke til kommentar
Zoidberg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Bounce funksjonen er i grunnen unyttig i mailwasher. Jeg har testet mailwasher, og når du har merket av delete, bounce og blacklist, følg nøye med etter å ha trykket på process mail, så vil du se at mailwasher fjerner haken fra bounce sekundet før Spam mailen forsvinner, fordi den ikke klarer å returnere mailen til avsender. Jeg fikk en spam mail her en dag, med falsk avsender. Frekke jævlene brukte mi egen email adresse som avsender. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har testet mailwasher, og når du har merket av delete, bounce og blacklist, følg nøye med etter å ha trykket på process mail, så vil du se at mailwasher fjerner haken fra bounce sekundet før Spam mailen forsvinner, fordi den ikke klarer å returnere mailen til avsender. Den bounser så sant avsender adressen er en falsk men gyldig. Lenke til kommentar
kurre Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Programmet er gratis og det er utrolig enkelt å sette opp - innstaller SpamPal (download her), kopier mail-server-informasjonen din fra Outlook eller whatever (det funker med alle mail-klienter) til SpamPal, sett opp "localhost" som mailserver i mail-programmet og voilá. Prøv den. Takk for tipset ! Jeg har nå installert SpamPal som har filtrert bort samtlige spam-mailer adressert til meg. 15 stk på noen få timer. Veldig bra ! Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Programmet er gratis og det er utrolig enkelt å sette opp - innstaller SpamPal (download her), kopier mail-server-informasjonen din fra Outlook eller whatever (det funker med alle mail-klienter) til SpamPal, sett opp "localhost" som mailserver i mail-programmet og voilá. Prøv den. Takk for tipset ! Jeg har nå installert SpamPal som har filtrert bort samtlige spam-mailer adressert til meg. 15 stk på noen få timer. Veldig bra ! Samme her! spampal ser ut til å funke veldig bra. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg bruker Spamweasel, og er meget godt fornøyd. Det er også gratis, og funker som en proxy, og er enkel å tilpasse/legge til regler i. Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 vel, etterhvert har jeg nå mer spam enn før med spampal. virker som den tiltrekker segmer spam, nesten.. og klarer ikke stoppe halvparten. mailwasher: spam glir rett gjennom, mens mail fra kjente får jeg spørsmål om... dritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå