petterg Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 I /etc/atalk/AppleVolumes.default kan man sette 'options:noadouble' for å slippe at mac clienter lager .Appledouble kataloger i absolutt alle kataloger den har skrivetilgang til på en linux server. Det funker i og for seg, men den mister samtidig rettigheter til å lage nye filer! (Å lage kataloger, slette kataloger og slette filer funger fortsatt.) Noen som har erfaring med dette, og funnet ut hvordan man kan hindre at .Appledouble katalogene (med filer) blir laget og samtidig har mulighet til å opprette nye filer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Kansje problemet er hos Mac'en? Spør på MAC-furumet? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Har postet det i mac forumet før, uten respons. Gir denne tråden litt mer tid så får jeg vurdere å prøve mac forumet igjen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 kansje et shell-script er løsningen? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Joda. Har noe som kjører en runde et par ganger om dagen og sletter møkka, men det beste hadde jo vært om det ikke ble laget i det hele tatt - og det skal være miilig ved å bruke options:noadouble, men da forsvinner altså muligheten til å opprette nye filer. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Nå er jeg så absolutt ingen MAC-ekspert, men hadde det vært mulig å skru av at MACen skal lage de filene? Ellers vil jeg tro at å crone dem vekk kan være en løsning, forbeholdt at du virkelig vil fjerne den...... Er det virkelig så nødvendig? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Unnskyld for denne lille innskytningen, men MAC ER IKKE ET AKRONYM. Det skrives Mac, eller Macintosh. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Nå er jeg så absolutt ingen MAC-ekspert, men hadde det vært mulig å skru av at MACen skal lage de filene? Ellers vil jeg tro at å crone dem vekk kan være en løsning, forbeholdt at du virkelig vil fjerne den...... Er det virkelig så nødvendig? Det er ikke mulig å hindre mac OS 9* i å lage disse filene. OS X er litt mer fornuftig, men av diverse grunner er jeg tvunget til å hanskes med os9. Det som er så vanvittig irriterende med disse katalogene / filene er: 1) De spiser diskplass 2) De føkker opp søkeresultater (må bruke flere parametere på find) 3) Selv om man sletter filer (på andre måter enn fra en mac) blir disse ekstra filene mac'n har laget liggende* å spise plass + føkke for find. 4) Tomme kataloger er ikke tomme. Programmer som er programert til å rydde opp etter seg blir hindret (de sletter de filene de skal, og hvis katalogen de selv har laget er tom sletter de katalogen også... men katalogen er ikke tom, så den blir ikke sletta.) 5) Det opprettes "papirkurver" i hytt og pine! (det skjer selv med noaduble parameteren.) *Mac'n lager en ekstra fil pr. fil, en ekstra mappe pr. mappe i ALLE mappe den BROWSER! Cron løsningen er den jeg bruker nå. Men når den skal søke igjennom områder med mange filer tar det ganske mye resursser. Og hvis den renser opp mens en mac er logget inn blir det kaos. Den kjører tidlig på morran hvor det er sjelden at noen er logget inn, men det kan jo skje. (Lot den ta en runde i lunsjen også før, men det ble kaos litt for ofte.) Det som hadde vært genialt var om alle disse idiot filene / mappene kunne blitt flytta til /tmp/macmøkk/[sessionid] og automatsik sletta hele katalogen med alle møkkafilene som som hadde blitt laget ved utlogging. (Beste hadde selvsagt vært om de ikke ble laget i det heletatt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå