sirpetterjones Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg fikk en 3. generasjone iPod til jul. 20GB for den som måtte lure. Så puttet jeg den i doc'en, koblet den til pc'en (os: xp home) via firewire (ieee 1394). Da så jeg at den ladet.. Så puttet jeg i sw-cd'en og fulgte instruksene. Men da det kom til "vent mens iPod-enheten konfigureres", så skjedde ingenting! Alt det andre virket tilsynelatende helt fint. iTunes fungerte som det skulle osv. Men jeg kunne ikke finne iPod-enheten verken på skrivebordet eller i iTunes (ikke under kilder heller). iPod'en min vil heller ikke laste ned sangene fra mit bilbliotek automatisk, som jeg etter litt lesing har skjønt at skal skje? Siden jeg klarte å lade iPod'en via firewire til pc'e, vil det vel si at firewireporten fungerer som den skal? Ergo er det ikke noe galt med den? Jeg skjønner ikke hva som er problemet.. Virker som at pc'en rett ikke registrerer iPod'en min.. Hvis man skal finne iPod'en som en ekstern hd, hvor skal man da finne den? Jeg finner den iallefall ikke i Min datamaskin.. Hadde satt utrolig pris på raske svar! Jeg har så lyst til å prøvd min nye, fine iPod Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 bruk USB overføring, det fungerer hvertfall. Hadde problem med FW jeg også. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Hm.. etter mye må og men har jeg konkludert med at det er noe med firewiren min som er problemet. Jeg har XP (home tror jeg). Det står at firewire skal bli automatisk installert, men jeg kan ikke finne den noen steder. Ikke engang under "porter". Er det noe feil? Skal nå prøve på iBook'en min.. der _må_ det da gå! Lenke til kommentar
mphones Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 hadde også samme problem som deg, kjøpte meg heller en USB kable for 250,- og nå fungerer alt som det skal.... tok meg et halt år nå som jeg har over 1000 på den er det en fryd å gå rundt å spille akkurat den musiken man måtte føle for.... og får å få den optimale lyden kjøpe jeg koss høretelefoner til 600,. da blir det uuutrolig lyd håper du får den til å fungere! Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Prøv å restarte maskinen (dataen, altså) men iPoden koblet til! Det virket utrolig nok for meg, vet ikke om det går for deg Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Har fiksa det nå. Var bare noe i biosen jeg hadde glemt å gjøre Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har hatt lignende problemer selv så jeg legger en post her istedte for å lage et nytt emne: Jeg kjøpte meg en mp3-spiller i juni ( en Voigo Muni Series 1104) på binders, da det var et tilbud og jeg tenkte at jeg kunne kjøpe det så jeg kunne bruke den mens jeg leste til eksamen.. den kosta 900 ca. Men jeg fikk den ikek til å virke på daataen, enda den skal virke på 98. Siden jeg fikk den til å virke på typen min sin data var jeg så dum at jeg ike bytta den og ca i september eler noe slutet den å virke, helt plutselig uten videre( og ja jeg er helt siker på at jeg ikek har mistet den i bakken eller hatt vann på den), treg som jeg var har jeg jo ike fått surret meg til å prøve å bytte den, men nå tenkte jeg at jeg skulel prøve meg, hvem rettigheter har jeg, hvis jeg da i det heletatt har noen. Kunen tenkt meg å kjøpe den Creative Rhomba men jeg vet ike helt for jeg har jo mini disc... Forresten så virker ikke NetMd funksjonene på mini discen til søsteren min på dataen vår elelr. Er det på tide med ny eller burde vi bare skaffe oss xp?? Takker for alle svar!!! , trenger virlelig hjelp!!! Lenke til kommentar
Salogel Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Har selv en iPod v2 10Gig, og hadde akkurat det samme problemet i begynnelsen. PC'n ville ikke gjenkjenne FireWire kortet mitt, så fikk ikke overført noe. Ble ganske så irritert, så jeg gikk til innkjøp av en USB kabel, og da funket alt smertefritt. Senere fant jeg et annet FireWire kort jeg hadde liggende og slenge, og med dette virket alt som det skulle Endret 13. januar 2004 av Salogel Lenke til kommentar
ilex Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 bla bla bla du har 5 års reklamasjons rett på ting som er forventet å vare mer enn 2 år. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 bla bla bla du har 5 års reklamasjons rett på ting som er forventet å vare mer enn 2 år. takk for svar! Skal komme meg til binders å få en ny/ eller noe annet.. Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Anette_87: du vil nok få det meste til å fungere om du innstalerer XP/kjøper ny maskin med xp... XP er mye mere brukervennlig... Det er utrolig mye problemer med "nymoderne" saker som mp3 spillere hos windows 98... Det fungerer, men man må ofte slite litt.. Men ny data er jo en stor innvestering... Men det er jo surt å ha netmd som ikke fungerer også.. Du kan jo kontakte en datakyndig og få hjelp til installasjon... Endret 13. januar 2004 av Thoma_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå