Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Merkelige folk i bil med feil regnr fulgte etter meg? Hva er greia?

Anbefalte innlegg

Satt alene i en liten, mørk park på kvelden. Plutselig kommer det en mann og satte seg ned på nærmeste benk ca. 5 meter fra benken jeg satt på, Han sa ingenting, men så ut som han kanskje skrev en melding på mobilen. Det så heller ikke ut som han var overrasket over at jeg satt der selv om det ikke var mulig for han å se at jeg satt der med tanke på at parken er så mørk at man ikke klarer å se noe av parken når man går forbi. Så enten hadde han sett at jeg gikk inn i parken og ventet før han satte seg eller så måtte han stått i mørket en stund før han kunne se meg. Eller så blir han kanskje ikke så lett overrasket. Hadde ikke tenkt noe spesielt over denne mannen med mindre jeg ikke hadde møtt på de mennene i en bil med feil skilt senere på kvelden (forklart under). 

En stund etter at jeg gikk fra parken møtte jeg på en mann som gikk ut av en bil og inn i en butikk. Han kom ut igjen etter kort tid uten å ha kjøpt noe, så sto de en stund på parkeringsplassen før de kjørte videre. Så igjen denne bilen flere ganger flere steder i byen og fikk litt inntrykk av et de nærmest fulgte etter meg og ventet for å se hvor jeg gikk og hva jeg gjorde.

Så de både kjørende rundt og stå parkert flere steder i byen etter dette. Er ikke 100% sikker på at det faktisk var samme bil alle gangene da de ofte var på avstand eller det var så mørkt eller at de kjørte slik at jeg ikke helt så, men den var i alle fall svart og en sånn typisk "familiebil" alle gangene. 

Så de komme kjørende inn på parkeringsplassen ved en annen butikk enn den første en av gangene, de parkerte rett ved inngangen og ingen kom ut av bilen. Er ikke et naturlig sted å stå parkert med mindre du skal inn på butikken, og den ene av dem hadde jo uansett vert inne på en annen butikk allerede uten å kjøpe noe. Så de sto parkert ved denne butikken etter stengetid også. 

Fordi jeg hadde inntrykk av at de i bilen fulgte etter meg og fulgte med på det jeg gjorde skrev jeg ned regnr på bilen og søkte det opp og det stemmer ikke med bilmodellen som kommer opp. Jeg er 90% sikker på at jeg har skrevet ned rett nr da bilen sto stille og jeg dobbeltsjekket flere ganger at jeg hadde notert rett.

På vei hjem gikk jeg forbi parken igjen og da så jeg en person ganske nærme komme gående rett mot meg, men så ikke noe konkret, bare konturer da det er såpass mørkt. Jeg tok opp mobilen fordi jeg ble redd og skulle til å ringe noen, da jeg så opp igjen og egentlig forventet at personen nesten hadde kommet helt bort til meg klarte jeg ikke se noen lengre. 

Hva er greia? Hva kan være forklaringen? Altså, det er jo sikkert bare tilfeldig eller så kanskje de bare kjedet seg og synes det kunne være et greit tidsfordriv å følge med på meg? Men man begynner jo å lure... 

Og hva kan være grunnen til at bilmodell ikke stemmer med regnr? (Det står den ikke er etterlyst).

Anonymous poster hash: e7e62...20f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det nå er sånn at observasjonene har rot i virkeligheten, så kommer det jo an på hva du eller noen i din omgangskrets har gjort eller er i besittelse av. Eller hva noen tror du har gjort eller er i besittelse av.

Tenker vi sorterer slik, minst graverende til mest alvorlig:

• Kjæresten/samboer misstenker deg for utroskap.
  • Noen som likner på deg har gjort noe eller er i besittelse av noe.
  • Du eller noen i nær familie besitter store verdier.
  • Du jobber et sted hvor det er sansynlig at du besitter informasjon som har stor verdi for utenlandske aktører eller kriminelle nettverk.

Generelt: hvis en av de to siste er tilfelle bør du kontakte politiet asap.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det nå er sånn at observasjonene har rot i virkeligheten, så kommer det jo an på hva du eller noen i din omgangskrets har gjort eller er i besittelse av. Eller hva noen tror du har gjort eller er i besittelse av.

Tenker vi sorterer slik, minst graverende til mest alvorlig:

• Kjæresten/samboer misstenker deg for utroskap.
  • Noen som likner på deg har gjort noe eller er i besittelse av noe.
  • Du eller noen i nær familie besitter store verdier.
  • Du jobber et sted hvor det er sansynlig at du besitter informasjon som har stor verdi for utenlandske aktører eller kriminelle nettverk.

Generelt: hvis en av de to siste er tilfelle bør du kontakte politiet asap.

Alle disse er utelukket. Bortsett fra at jeg kan selvfølgelig ligne på noen, men egentlig ser jeg på dette som ganske lite sannsynlig. 

Lenke til kommentar

Har du gjort noe utenom det vanlige i det siste?

Nei, ikke som jeg kan komme på. I alle fall ikke noe som skulle føre til at noen skulle ønske å følge med på meg i alle fall. Er for det meste bare på skolen eller hjemme. Eneste gangene jeg går ut er når jeg skal på skolen eller må handle, også av og til bare for å gå tur i nærområdet. 

Kan du være paranoid?

Tviler. Hadde jeg vert paranoid hadde jeg vel merket det ganske tydelig?

Lenke til kommentar

Det er umulig å vite. Du bør skrive ned alle detaljer, signalement (fra hudfarge til farge på klær), datoer og tider, få alt ned i en historie. Hvis noe skulle skje, så har du det på papir og kan gå rett til politi.

Jeg synes det er bra at folk er observante. Kanskje i 999 tilfeller så er det ubetydelig og/eller tilfeldigheter, men den éne gangen det faktisk er kriminelle, så kan det være med på å hjelpe politi med å oppklare hele greia. De er avhengige av hjelp fra vanlige folk.

Er det bedre å være altfor løssluppen, naiv og ukritisk til folk, enn å være litt for observant og oppmerksom på sine omgivelser? Særlig i en slik hendelse da.

Lenke til kommentar

Nei, ikke som jeg kan komme på. I alle fall ikke noe som skulle føre til at noen skulle ønske å følge med på meg i alle fall. Er for det meste bare på skolen eller hjemme. Eneste gangene jeg går ut er når jeg skal på skolen eller må handle, også av og til bare for å gå tur i nærområdet. 

Tviler. Hadde jeg vert paranoid hadde jeg vel merket det ganske tydelig?

Tja, litt av poenget er jo at du ikkje merkar det, mens alle andre rundt deg gjer det.

Lenke til kommentar

Som Taurean sier, skriv ned alle detaljer og ta evt. med til politiet, uavhengig av årsak.  Hvis det skulle skje deg noe og dette er virkelig, så er det i alle fall lettere å ta gjerningsmennene basert på beskrivelser.

Det kan også være at du har hatt en psykose hvor du  tror at deg at noen er etter deg og hjernen spiller deg et puss. Og det er ikke slik at du nødvendigvis merker det selv, og det kan virke veldig ekte. Det kan være vanskelig å skille mellom ekte/uekte når du står rett opp i det. Er derfor jeg sjelden snakker imot pasienter i akutte psykoser, men heller forklarer dem det når de kommer ut av psykosen, og betrygger dem om at de er trygge og bekrefter at det ikke var noe som truet dem. Det sikkert må være forferdelig i en aktiv psykose at ingen tror på en når man tror at ting er ekte, og spesielt når man tror man er i fare. Jeg pleier mest å problemløse, f.eks. ta "edderkoppen" ut av rommet eller be "mannen" pent om å gå. Da opplever jeg at de roer seg ned.  Kan helt fint være veldig smart, oppegående og ressursterk og allikevel oppleve en psykose. 

Det kan også være helt reelt, men det er veldig vanskelig å vite uten å være en "flue på veggen" i livet ditt.  Du kunne evt. kanskje hatt med en venn på turene dine, og sett om de ser det samme som deg. Du kan enten gå sammen med dem eller så kan du møte på dem "tilfeldig" slik at evt. stalker ikke blir mistenksom . Om de ser det samme som deg; kan vi nok forkaste psykose-teorien og da er politiet rette instans, om de ikke opplever ser samme som deg, så kan det veldig lurt å ta dette opp med fastlegen. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde en kompis/kollega som var mye involvert i narkomiljøet i byen vår. Altså kjøp av hasj/amfetamin dop, litt salg på siden etc.

Han fortalte ofte om at "spanere" sto og fulgte med mens han gikk på veien, noen ganger sto "spanere" utenfor butikken og fulgte med han, noen ganger var de parkert på siden av veien mens han gikk hjemover etter jobb osv..sannsynligvis var ingenting av dette reellt, men noe han gikk og var redd for mye.

Han mente det var helt naturlig å bli spana på i sin situasjon. Jeg kuttet ut kontakten med han fordi jeg ikke ville havne i hans omgangskrets og bli inkludert i den eventuelle spaningen. En av kameratene hans hadde revet opp hele gulv og veggpanelet i stua for å se etter spionkameraer.

Han endte sine dager på et togspor, med vilje.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest b2d64...09d
AnonymDiskusjon skrev (På ‎29‎.‎08‎.‎2019 den 18.07):

Satt alene i en liten, mørk park på kvelden. Plutselig kommer det en mann og satte seg ned på nærmeste benk ca. 5 meter fra benken jeg satt på, Han sa ingenting, men så ut som han kanskje skrev en melding på mobilen. Det så heller ikke ut som han var overrasket over at jeg satt der selv om det ikke var mulig for han å se at jeg satt der med tanke på at parken er så mørk at man ikke klarer å se noe av parken når man går forbi. Så enten hadde han sett at jeg gikk inn i parken og ventet før han satte seg eller så måtte han stått i mørket en stund før han kunne se meg. Eller så blir han kanskje ikke så lett overrasket. Hadde ikke tenkt noe spesielt over denne mannen med mindre jeg ikke hadde møtt på de mennene i en bil med feil skilt senere på kvelden (forklart under). 

En stund etter at jeg gikk fra parken møtte jeg på en mann som gikk ut av en bil og inn i en butikk. Han kom ut igjen etter kort tid uten å ha kjøpt noe, så sto de en stund på parkeringsplassen før de kjørte videre. Så igjen denne bilen flere ganger flere steder i byen og fikk litt inntrykk av et de nærmest fulgte etter meg og ventet for å se hvor jeg gikk og hva jeg gjorde.

Så de både kjørende rundt og stå parkert flere steder i byen etter dette. Er ikke 100% sikker på at det faktisk var samme bil alle gangene da de ofte var på avstand eller det var så mørkt eller at de kjørte slik at jeg ikke helt så, men den var i alle fall svart og en sånn typisk "familiebil" alle gangene. 

Så de komme kjørende inn på parkeringsplassen ved en annen butikk enn den første en av gangene, de parkerte rett ved inngangen og ingen kom ut av bilen. Er ikke et naturlig sted å stå parkert med mindre du skal inn på butikken, og den ene av dem hadde jo uansett vert inne på en annen butikk allerede uten å kjøpe noe. Så de sto parkert ved denne butikken etter stengetid også. 

Fordi jeg hadde inntrykk av at de i bilen fulgte etter meg og fulgte med på det jeg gjorde skrev jeg ned regnr på bilen og søkte det opp og det stemmer ikke med bilmodellen som kommer opp. Jeg er 90% sikker på at jeg har skrevet ned rett nr da bilen sto stille og jeg dobbeltsjekket flere ganger at jeg hadde notert rett.

På vei hjem gikk jeg forbi parken igjen og da så jeg en person ganske nærme komme gående rett mot meg, men så ikke noe konkret, bare konturer da det er såpass mørkt. Jeg tok opp mobilen fordi jeg ble redd og skulle til å ringe noen, da jeg så opp igjen og egentlig forventet at personen nesten hadde kommet helt bort til meg klarte jeg ikke se noen lengre. 

Hva er greia? Hva kan være forklaringen? Altså, det er jo sikkert bare tilfeldig eller så kanskje de bare kjedet seg og synes det kunne være et greit tidsfordriv å følge med på meg? Men man begynner jo å lure... 

Og hva kan være grunnen til at bilmodell ikke stemmer med regnr? (Det står den ikke er etterlyst).

Du har antagelig rett o dine observasjoner. Anbefaler deg å søke på "gangstalking"  Dette du opplever ligner denne typen kriminalitet. Du er ikke alene.

Anonymous poster hash: b2d64...09d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...