Ellen Viseth Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Turisthytte må fjerne vindmølle: – Nå må vi bruke mer dieselaggregat Lenke til kommentar
Populært innlegg Benny Flaggstang Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Når Miljøverndepartementet, Fylkesmannen og kommunen alle fra dag én har bedt ham om å måle effekten og gitt ham klare rammer for kriteriet for å beholde anlegget og han over 18 år selv har valgt å la være, da vil jeg si at han har seg selv å takke. Det blir for billig å skylde på at han ikke tror det ville ha effekt, fordi «De har vært imot dette hele tiden, av prinsipp». Vel, det får han tydeligvis ikke vite siden han ikke gjorde som han hele veien har vært pålagt. Men jeg undres nå på hva han skal med et vindkraftverk der oppe når det uansett står stille om vinteren. da vil vel solceller og solfangere på taket være enklere? 18 Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Hvis hytten kun brukes på sommeren så har jeg spørsmål om hvorfor hytteeieren heller ikke gikk for solpaneler på taket med mindre det er like strrengt å ha noe slikt på en hytte i forbindelse med en nasjonalpark. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg stig-runes Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Hvis hytten kun brukes på sommeren så har jeg spørsmål om hvorfor hytteeieren heller ikke gikk for solpaneler på taket med mindre det er like strrengt å ha noe slikt på en hytte i forbindelse med en nasjonalpark. Solceller var nok betydelig dyrere for 18 år siden enn denne vindmølla 10 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det går ei elv rett på siden av turbinen. Hvis hytta kun brukes på sommeren må det vel gå an å sette en liten skovl der uten at det påvirker noen verdens ting. Selv om elva skulle være et bekkeintak for evt kommersiell kraftproduksjon nedstrøms. Ja, selv om det skulle vært norges beste lakseelv. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg aanundo Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Ja, jeg tror vi hadde hatt et bedre samfunn dersom prinsipper ble erstattet av sunn fornuft i mange tilfeller. Det er noe som ikke stemmer når myndighetene kan vedta at store vindmølleparker skal bygges i urørt natur, slik filmen på NRK, TV i går viste, og samtidig forlanger at en enkel vindturbin i nærheten av en hytte skal fjernes. Skulle tro vindkraft var bedre enn diesel for miljøet. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jan Roger Jensen Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Det der er ikke en vindmølle, men en vindturbin. 10 Lenke til kommentar
Bjørn-Martin Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det går ei elv rett på siden av turbinen. Hvis hytta kun brukes på sommeren må det vel gå an å sette en liten skovl der uten at det påvirker noen verdens ting. Selv om elva skulle være et bekkeintak for evt kommersiell kraftproduksjon nedstrøms. Ja, selv om det skulle vært norges beste lakseelv. Da jeg besøkt hytta for noen år siden, så hadde de en turbin etc. som brukte vannkraft til å genere energi. 2 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Ja, jeg tror vi hadde hatt et bedre samfunn dersom prinsipper ble erstattet av sunn fornuft i mange tilfeller. Det er noe som ikke stemmer når myndighetene kan vedta at store vindmølleparker skal bygges i urørt natur, slik filmen på NRK, TV i går viste, og samtidig forlanger at en enkel vindturbin i nærheten av en hytte skal fjernes. Skulle tro vindkraft var bedre enn diesel for miljøet. Dette er jo ikke ett prinsipp men lovverket vårt vi prater om. 2 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Ser det er noen som skriver at solceller er bra greier, og kanskje det er det, men vi snakker tross alt om en hytte på 1100meter. -Snøen ligger nok tykt oppå solcellene til uti mai. Det beste hadde nok vært en kombi av sol og vind. 2 Lenke til kommentar
pergh Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det der er ikke en vindmølle, men en vindturbin. Stå på, Don Quijote :-) Mvh Per Gunnar Hansø 7 Lenke til kommentar
missi Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Hvis det er folk på hytta vinterstid så kan panelene renses for snø. Legg til batteripakke og en kan bunkre energi. 1 Lenke til kommentar
Erik Pedersen Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Vindmøller er no' dritt, de dreper fuglebestanden og lager ulyder. Vi vil rett og slett ikke ha dem i vår region... 3 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det går ei elv rett på siden av turbinen. Hvis hytta kun brukes på sommeren må det vel gå an å sette en liten skovl der uten at det påvirker noen verdens ting. Selv om elva skulle være et bekkeintak for evt kommersiell kraftproduksjon nedstrøms. Ja, selv om det skulle vært norges beste lakseelv. Problemet med "en liten skovl som ikke påvirker noen verdens ting" er at det ikke gir noe strøm. Kanskje du får nok til et par lyspærer. Vindturbinen er på 16 kW. Et vannkraftverk trenger en inntaksdam og en rørledning (nedgravd). Stor investering og et inngrep som han helt sikkert ikke får lov til. 9 Lenke til kommentar
Mr. Thor Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Kvalifiserer til "Ukens Kaktus"! - I dette tilfellet forsvarer jeg "sivil ulydighet". 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg L05MLHA6 Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Om det er så ille med slike fremmedelementer i en naturpark så burde kanskje hele hytta være fjernet. Folk burde også holde seg vekk. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg meg0709 Skrevet 29. august 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2019 Digger at de tar hensyn til villreinen. xD Den reinen bryr seg ikke, samme som på Dovrefjell hvor de skal rive masse hytter i det gamle skyte feltet å ødelegge terrenget med å tappe ned vannet som er der, av hensyn til villreinen så klart, reinen bryr seg IKKE og det har vært skytefelt der i mange år og reinen bryr seg fortsatt ingenting, wtf er galt i sånne psykopat hoder til de som sitter å bestemmer? En rein går da bare rundt disse hyttene eller vindmøller osv, de blir vandt med ting sånn som vi mennesker blir, herregud, hvorfor bruke villrein som argumentasjon? Jeg blir lamslått hver gang noen gjør det, det fins jo flust med andre dyr man kunne tatt hensyn til også, men villreinen dras frem hver bidige gang, hvorfor? Men dette er vel ett tilfelle av her bestemmer jeg å jeg SKAL for en hver pris sette ett merke etter meg i historien koste hva det koste vil, sånne folk burde vært fjerna ifra makt posisjoner ummidelbart. 10 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Vindmøller er no' dritt, de dreper fuglebestanden og lager ulyder. Vi vil rett og slett ikke ha dem i vår region... Hvor går grensen for hvor liten en vindturbin må være før den blir harmløs? Eller er det vedtatt at alle skal drepe fugler? Han hadde vist ikke funnet døde fugler ved denne lille utgaven, som kanskje ikke ruver mere enn et stort tre. Kan liksom ikke helt se hvor trusselen ligger. Ingen som har noe stygt å si om fæle dieselmotorer heller, som brummer og ryker? Noen steder settes det opp mange og store møller.... Trumfer størrelse over sannhet? Dessuten er jo bare vind helt lydløst...(?) 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det går ei elv rett på siden av turbinen. Hvis hytta kun brukes på sommeren må det vel gå an å sette en liten skovl der uten at det påvirker noen verdens ting. Selv om elva skulle være et bekkeintak for evt kommersiell kraftproduksjon nedstrøms. Ja, selv om det skulle vært norges beste lakseelv. Ikke sikkert det er enklere å få tillatelse til det, her tror jeg det er nei til alt som et synlig, og ja til det som "bare" støyer og lukter, unntatt en aggregatbod antagelig. 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det går ei elv rett på siden av turbinen. Hvis hytta kun brukes på sommeren må det vel gå an å sette en liten skovl der uten at det påvirker noen verdens ting. Selv om elva skulle være et bekkeintak for evt kommersiell kraftproduksjon nedstrøms. Ja, selv om det skulle vært norges beste lakseelv. Da jeg besøkt hytta for noen år siden, så hadde de en turbin etc. som brukte vannkraft til å genere energi. Det skulle du ikke ha skrevet, de hadde ikke lagt merke til den før, nå må han fjerne den også. Kommer til å ligge blå dieselrøyk over fjellheimen, her skal ting håndheves i miljøets navn, av de rette folka. Det lukter diesel og.....makt. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå