Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lite bil kan man levere og fortsatt få vrakpant?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe 2 biler, får de for prisen av vrakpant, altså 6.000 kroner totalt for begge.

Skal ordne den ene, men tenkte det var like greit og kjøpe den andre de tilbydde, prøve og enten selge hele bilen for en litt større sum en 3.000 kroner eller selge deler, for så og levere til vrakpant.

Men hvor mye må det være igjen på bilen for at man skal få vrakpant?

Og koster det noe og kjøpe 2 biler som ikke er registrert? Koster det noe med eierskifte?

Har ikke eid noe bil før.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster ikke noe for eierskifte når bilene er avregistrert og du ikke skal hente ut skilt. Skal du hente ut skilt så blir det vanlig omreg.

De trenger stort sett bare ramma når du skal levere inn. De fleste foretrekker at bilen er trillbar på hjul, men hørt om biler som har blitt løftet vekk fra henger med en gaffeltruck. 

Leverte inn en bil i fjor som manglet både motor, bremser og ellers ja, det meste. Hadde noen kjipe hjul på, samt fungerende brekk for å kunne kjøre på/av bilhenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Koster ikke noe for eierskifte når bilene er avregistrert og du ikke skal hente ut skilt. Skal du hente ut skilt så blir det vanlig omreg.

De trenger stort sett bare ramma når du skal levere inn. De fleste foretrekker at bilen er trillbar på hjul, men hørt om biler som har blitt løftet vekk fra henger med en gaffeltruck. 

Leverte inn en bil i fjor som manglet både motor, bremser og ellers ja, det meste. Hadde noen kjipe hjul på, samt fungerende brekk for å kunne kjøre på/av bilhenger. 

Høres ut som jeg kan tjene litt penger da, Siden begge bilen går, de skal bare ha de vekk, så jeg får de for vrakpant pris.

Da høres det ut som det blir nytt prosjekt på meg.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Lykke til! Jeg skulle egentlig bare ha motoren (verdt rundt 5k) fra bilen jeg plukket fra hverandre, så jeg ga 8k (motor + vrakpant). Endte opp med å selge en del ting fra bilen, så da ble motoren "gratis". Hvis du lar ting gå litt billig og det er en populær modell så er det fullt mulig å hente inn litt, gitt at du har plass til å oppbevare bilen og selger ting over litt lengre tid.

Lenke til kommentar

Lykke til! Jeg skulle egentlig bare ha motoren (verdt rundt 5k) fra bilen jeg plukket fra hverandre, så jeg ga 8k (motor + vrakpant). Endte opp med å selge en del ting fra bilen, så da ble motoren "gratis". Hvis du lar ting gå litt billig og det er en populær modell så er det fullt mulig å hente inn litt, gitt at du har plass til å oppbevare bilen og selger ting over litt lengre tid.

Blir til og kjøpe begge for og finansiere reparasjon og oppusning av den ene. Begge bilene er i relativt god stand så det skal godt gjøres og tape penger på den jeg skal selge som deler. Kan hende den kan bli solgt hel for en høyere sum da den er i orden, men de som har den vil bare bli kvitt dem da de tar plass.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...