Takk for meg Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Ytringsfrihet eller ikke?https://www.dagbladet.no/kultur/de-haner-ytringsfriheten/71531691 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Det er definitivt ytringsfrihet å diskutere alternativ ruspolitikk, og å hindre slike ytringer er en fordervelse av demokratiet. Vårt samfunn skal være åpent for alle meninger, over alt, uansett hvor gode eller dårlige de måtte være. Det er selvsagt en begrensning på ytringsfriheten når det kommer til hatefulle ytringer, men ruspolitikk er ikke der. 6 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Dette er helt klart et overtramp mot ytringsfrihet, omtrent like tragisk som forslaget - min mening. 2 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Ja, helt åpenbart angrep på ytringsfriheten. Selvsagt må Unge Venstre kunne spre sitt budskap via bannere og buttons. Smilte forøvrig litt av dette sitatet fra annen avis: "Han legger til at fylkeskommunen som skoleeier vurderer at bildene som brukes på plakatene kan påvirke ungdommenes verdier og holdninger." 4 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 Reaksjonen og argumentasjonen imot har vel 'noe' i seg, eller? Dette liker politiet i Agder dårlig, og mener det hele framstår som «en skjult kampanje for narkotika.» KrF i samme fylke kaller det «markedsføring av hasj.» Fylkesutdanningssjefen i Agder har lagt ned forbud mot materiellet, og karakteriserer det som «reklameartikler som markedsfører legalisering av narkotiske stoffer.» Fylkesdirektøren i Rogaland reagerte med å forby det han kaller «agitasjon for cannabis og narkotika generelt» på alle skoler i fylket. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) påvirke ungdommenes verdier og holdninger. Gir meg bismak av kristenmoralsk folkeopplysning fra etterkrigstiden. Reaksjonen og argumentasjonen imot har vel 'noe' i seg, eller? Dette liker politiet i Agder dårlig, og mener det hele framstår som «en skjult kampanje for narkotika.» KrF i samme fylke kaller det «markedsføring av hasj.» Fylkesutdanningssjefen i Agder har lagt ned forbud mot materiellet, og karakteriserer det som «reklameartikler som markedsfører legalisering av narkotiske stoffer.» Fylkesdirektøren i Rogaland reagerte med å forby det han kaller «agitasjon for cannabis og narkotika generelt» på alle skoler i fylket. Kun om du mener at du sitter med den absolutte sannhet og alternative syn på saken bør sensureres. Det er selvsagt unødvendig å romantisere cannabis med "legalize it", men det var ærlig talt et lite feilsteg i en svært viktig debatt. Unge Venstre bør kritiseres for å provosere en allerede betent debatt. Endret 27. august 2019 av Gavekort 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Det er ikke en skjult reklame for narkotika, det er en åpen og fullt lovlig reklame for narkotika! Get it straight, coppers! Ikke bare det, men dette er den eneste lovlige måten å faktisk få til det de vil, og å hindre de i å gjøre det er å illustrere hvor idiotisk det er at dette er forbudt til å begynne med. Endret 27. august 2019 av Shruggie Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Reaksjonen og argumentasjonen imot har vel 'noe' i seg, eller? Dette liker politiet i Agder dårlig, og mener det hele framstår som «en skjult kampanje for narkotika.» KrF i samme fylke kaller det «markedsføring av hasj.» Fylkesutdanningssjefen i Agder har lagt ned forbud mot materiellet, og karakteriserer det som «reklameartikler som markedsfører legalisering av narkotiske stoffer.» Fylkesdirektøren i Rogaland reagerte med å forby det han kaller «agitasjon for cannabis og narkotika generelt» på alle skoler i fylket. Hadde Unge Venstre sagt "Gi faen i loven, røyk hasj uansett" så hadde jeg hatt litt forståelse for forbudet, men "reklameartikler som markedsfører endring av gjeldende lover" er selve definisjonen på valgkamp. Det blir helt galt at det offentlige skal sitte og bestemme hvilke politiske endringer man skal kunne argumentere/reklame for. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Vanskelig situasjon da jeg er for ytringsfrihet, men ser problemet med å dra rundt på skoler for å lære ungdom at narkotika er ok. 3 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 «Narkotika» «drugs» kall det hva faen du vil. Alkohol er i en helt annen liga når det gjelder skadevirkning på individ og omgivelser, det samme er de fleste legemidler. Når skal folk våkne opp å ikke være så tette i pappen? 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 For ikke å snakke om preparater som fåes over disk. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 det samme er de fleste legemidler. Det er også forholdsvis få godkjente legemidler i bruk, ca. 1100 varemerker; Og de fleste av disse er verre enn narkotika? Jeg skulle til å spørre deg hvordan du vet det, men nevermind, jeg tror på deg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 «Narkotika» «drugs» kall det hva faen du vil. Alkohol er i en helt annen liga når det gjelder skadevirkning på individ og omgivelser, det samme er de fleste legemidler. Mulig det, men så får man heller ikke lov å reise rundt på skoler å si at drikking er ok. Og selv om alkohol er mer skadelig så blir det da vel på ingen måte bedre av å lovliggjøre enda et rusmiddel. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Jo, hvis folk bruker cannabis i stedet for alkohol vil samfunnet spare enormt på helseutgifter. 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Unge Venstre har rett til å ytre seg om ruspolitikk. Nå er jeg uenig med deres punkter. Men de har lov til å utarbeide et hvilket som helst politisk program de finner for godt. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Dette er jo mye mer enn bare "legalize it", som er et flåsete utsagn. Marginaliseringen av human ruspolitikk er en av de største tragediene vi har her, i landet som ligger på topplisten for flest overdosedødsfall. Norsk ruspolitikk fungerer ikke, noe som er et tema vi har diskutert i flere andre tråder. Når vi attpåtil ser sensur på grunnlag av moral og dannelse midt i valgsesongen, så er det sprekker i demokratiet vårt. Endret 27. august 2019 av Gavekort 4 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Det er selvsagt en begrensning på ytringsfriheten når det kommer til hatefulle ytringer, Er ikke sikker på at begrensningen er så selvsagt, jeg. Sticks and stones may break my bones, but words can never hurt me. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Er ikke sikker på at begrensningen er så selvsagt, jeg. Sticks and stones may break my bones, but words can never hurt me. I Norges lover så er det selvsagt. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Ja, lovparagrafen er der nå, men jeg er ikke sikker på at det er så selvsagt at den har sin plass i det norske lovverket. Finnes vel heller ikke tilstrekkelig med politiressurser til å etterforske slike lovbrudd, med mindre det skal gå på bekostning av mindre etterforskning av mer alvorlige lovbrudd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Men det var ikke det jeg sa. Ytringsfrihet er en diskusjon i seg selv, og der er jeg ikke nødvendigvis uenig med deg heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå