fjarle Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Spillere må stå timeslange køer for å spille nye World of Warcraft Classic Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. 6 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. Det er 15 servere tilgjengelige, 7 av de er fortsatt low population og 4 er medium. At alle roller på high population servers å sitter timesvis i queues har spillerne skyld i selv da blizzard har oppfordret folk til å spre seg ut på andre servere. Når det er sagt så skjønner jeg godt at folk klamrer seg til high population realms å ikke vil bytte. Det er disse serverne som vil være de eneste sosiale serverne når 95% av alle spillerne forsvinner om noen mnd når de møter veggen og classic hypen er borte og de andre serverne blir helt tomme Endret 27. august 2019 av XtaZ 2 Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. Er vel heller slik at folk klumper seg opp på populære servere. Men dette var jo en del av spillet i 2004, så why not.. 3 Lenke til kommentar
NBT Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. Det er 15 servere tilgjengelige, 7 av de er fortsatt low population og 4 er medium. At alle roller på high population servers å sitter timesvis i queues har spillerne skyld i selv da blizzard har oppfordret folk til å spre seg ut på andre servere. Når det er sagt så skjønner jeg godt at folk klamrer seg til high population realms å ikke vil bytte. Det er disse serverne som vil være de eneste sosiale serverne når 95% av alle spillerne forsvinner om noen mnd når de møter veggen og classic hypen er borte og de andre serverne blir helt tomme eg er på en medium population server med 3 timers kø på ..... og vi blir konstant kicka ut av serveren etter 2-3 timer ... så ja .. Grunnen at det er så mye kø på dem er at dem er PVP server og normal og rene PVE server har mye lavere population ... 1 Lenke til kommentar
comadore Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Liten feil her., Twitch hadde 1,1millioner seere ved lansering kl 00:00 i natt Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Det er 15 servere tilgjengelige, 7 av de er fortsatt low population og 4 er medium. At alle roller på high population servers å sitter timesvis i queues har spillerne skyld i selv da blizzard har oppfordret folk til å spre seg ut på andre servere. Blizzard har sin del av skylden når de åpnet for reservering av navn to uker i forveien med TO servere. Hadde de startet med 10 servere to uker før så kunne folk ha spredt seg rundt, reservert navnene sine, arrangert med venner og guilder hvilken server de skal samle seg på osv. At de fyrer opp en haug med servere 3 timer før launch er overhodet ikke måten å gjøre det på. 1 Lenke til kommentar
TrAAsT Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. Hadde du ansatt masse folk og brukt enorme ressurser for noen få dager rundt lansering? Tror du det er lønnsomt for dem? Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Spillere må stå timeslange køer for å spille nye World of Warcraft Classic Kan de ikke sitte mens de venter? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Vanskelig å stille med nok ressurser når det er vanskelig å beregne hvor mye folk som skal spille. Tenk deg hvor mange som på mandag resubba for å komme tilbake. Det er da ikke folk som har reservert navn fra tidligere, som gjør at de har hatt det umulig med å spå trykk. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Vanskelig å stille med nok ressurser når det er vanskelig å beregne hvor mye folk som skal spille. Tenk deg hvor mange som på mandag resubba for å komme tilbake. Det er da ikke folk som har reservert navn fra tidligere, som gjør at de har hatt det umulig med å spå trykk. Syns ikke de har spådd trykk i det hele tatt. Så ut som om de fikk alle serverne fulle av spillere som hadde forhåndsbestilt og tenkte til seg selv "Dette ser bra ut. Kommer sikkert ikke noen flere spillere til å signere seg opp på mandag." Lenke til kommentar
dani_82 Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 For å spille World of Warcraft: Classic trenger du selve spillpakken og et aktivt spillabonnement. Hvis du allerede spiller på WoW med alle utvidelsespakkene på en moderne server står du fritt til å ta tidsmaskinen tilbake til 2004 på en eller flere av Classic-serverne. Feil, spillet er gratis, men du trenger å kjøpe spilletid. Du kan laste ned battle.net og installere classic, alt som trengs er et aktivt abo. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Man skulle jo tro at verdens største spillselskap skal ha nok ressurser til å dekke trafikken til et av de mest populære lanseringene i PC-spillhistorien, men neida, her skal det bare være akkurat nok serverkraft og aller helst litt for lite slik at man får problemer med å servere alle. Det er 15 servere tilgjengelige, 7 av de er fortsatt low population og 4 er medium. At alle roller på high population servers å sitter timesvis i queues har spillerne skyld i selv da blizzard har oppfordret folk til å spre seg ut på andre servere. Når det er sagt så skjønner jeg godt at folk klamrer seg til high population realms å ikke vil bytte. Det er disse serverne som vil være de eneste sosiale serverne når 95% av alle spillerne forsvinner om noen mnd når de møter veggen og classic hypen er borte og de andre serverne blir helt tomme Problemet er vel at det er for mange PVP servere og for lite PVE og RPG servere men køene blir sikkert mindre etter en 14 dagers tid! Lenke til kommentar
Ndio89 Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Folk har bedt om Classic servere, det har de fått. Classic que times også. Velkommen til 2005. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Mulig det er en for stor jobb å modifisere WoW, men burde jo være mulig å lage èn login server og bare kjøre på med playfield instances alt etter hvor mange som befinner seg i samme PF. Burde være en enkel sak å prioritere guilds og venner i samme instance - evt. ha noen warp muligheter. Så slipper en alt det tullet med både regional inndeling, og prøve å finne ut hvor venner spiller. Funcom og Anarchy Online gjorde jo dette allerede i 2001. Riktignok med et lass av ytelse- og lanseringsproblemer, men de fikk det jo stabilt med tiden. Og med dagens maskinkraft burde det jo være kurrant å få til igjen. Endret 27. august 2019 av Trono Lenke til kommentar
alx^ Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Mulig det er en for stor jobb å modifisere WoW, men burde jo være mulig å lage èn login server og bare kjøre på med playfield instances alt etter hvor mange som befinner seg i samme PF. Burde være en enkel sak å prioritere guilds og venner i samme instance - evt. ha noen warp muligheter. Så slipper en alt det tullet med både regional inndeling, og prøve å finne ut hvor venner spiller. Funcom og Anarchy Online gjorde jo dette allerede i 2001. Riktignok med et lass av ytelse- og lanseringsproblemer, men de fikk det jo stabilt med tiden. Og med dagens maskinkraft burde det jo være kurrant å få til igjen. Er jo det dem gjør. Dem har "Layering" som er flere instanser av world-servere som er synced mot hverandre. Problemet er at Blizzard ikke vil kjøre flere enn X antall fordi da blir det ikke "classic experience" i følge dem. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Helt normalt, så mange som er hypet opp og som kommer til å falle av snart. Det er ikke økonomisk forsvarlig å ha serverplass til alle desverre. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Helt normalt, så mange som er hypet opp og som kommer til å falle av snart. Det er ikke økonomisk forsvarlig å ha serverplass til alle desverre. Servere koster ikke så mye. de kunne fint ha hatt 40+ men Blizzard er redde for servere med få spillere etterpå som så må overføres til andre servere. Dette skaper masse rot med samfunnene og økonomien ifølge Blizzard så de strekker seg langt for å unngå det. De har også forandret måten kapasiteten måles på i serverlisten, nå er den full hvis den er maxet ut og det er kø: 1 Lenke til kommentar
thawi Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Det hadde jo ikke blitt en autentisk WoW Classic opplevelse uten køene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå