Gå til innhold

Fersk analyse: De nye satellittene vil kunne spare forbrukerne verden rundt for milliarder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen her på berget som også kunne hatt god nytte av dette, og som ellers har magert med alternativer.

Men her må det vel graves for fiber, noe som må være utfordrende når det stedvis er bare berg, og folk bor i mang slags landskap med berget på alle kanter.

Kanskje det blir bruk for de telefonstolpene som har holdt kobberkablene oppe???

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noen her på berget som også kunne hatt god nytte av dette, og som ellers har magert med alternativer.

Men her må det vel graves for fiber, noe som må være utfordrende når det stedvis er bare berg, og folk bor i mang slags landskap med berget på alle kanter.

Kanskje det blir bruk for de telefonstolpene som har holdt kobberkablene oppe???

Vi har kun ADSL hos oss - og i tillegg kobberkabler av dårlig kvalitet, så har maks 9mbit.

Satellitt blir kjærkomment!

Lenke til kommentar

Hvor langt ut i atmosfæren strekker norsk jurisdiksjon seg?

For Norges sikkerhet mot spionasje bør norsk nettrafikk befinne seg mest mulig innenfor norsk jurisdiksjon. Altså der vi har kontroll over hvordan dataene filtreres, infiltreres, analyseres, granskes og modifiseres.

På den ene siden kan det være bra for land som Nord-Korea og Kina å få en mindre kontrollert linje inn til landet, men for oss utgjør det egentlig bare en risiko for industrispionasje, statlig spionasje, militær spionasje og kommunikasjonssikkerhet i tilfelle krig, handelskrig og andre uenigheter.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har kun ADSL hos oss - og i tillegg kobberkabler av dårlig kvalitet, så har maks 9mbit.

Satellitt blir kjærkomment!

Og ikke mulighet for 4G/LTE?

Lenke til kommentar

Jo, det er en mulighet. Men her får man capping etter xx antall GB. Gjerne tips meg om abonnement med fri bruk.

Telia tilbyr 200 GB/mnd for 600-700 kr mnd eller noe sånt. Med roll-over. Dvs det du ikke bruker den ene måneden blir med over til den neste, inntil x antall måneder. Har selv dette abonnementet. Antenne i direkte sikt ca 2 km unna. ~80-130 Mbit.

Jeg ser mye Netflix og YouTube i 4K, laster ned spill osv. Enkelte måneder hender det seg at jeg kjøper 50 GB ekstra. Men en måned mye mye jobb, eller noen uker på ferie, så har man plutselig 300-400 GB til overs. Fungerer utmerket godt selv for de over gjennomsnittlig aktiv på interwebben vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Problemet med 4g i norge er jo nettop di skyhøye prisene på data. eller di lave hastighetene på ubegrenset abbenomentene. hadde di latt deg bruke 1tb uten hastighets begrensing hadde det vert helt fint som erstatning for di aller fleste. men 3 og 10mbs er ingenting i 2019

Lenke til kommentar

Jo, det er en mulighet. Men her får man capping etter xx antall GB. Gjerne tips meg om abonnement med fri bruk.

Eneste jeg vet om med fri bruk utenhastighets begrensinger må vere utelandske elisa. men da øker og pingen så det spørs hva man gjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...